Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hundefrisørhjelp!


Micamor
 Share

Recommended Posts

Altså,vi fikk ny hund på fredag. 18 mnt. gammel doodle av en eller annen type. (Antagelig storpuddel - golden mix) Han er (selvfølgelig) omplasseringshund,og har ikke hatt det så veldig godt. (Jeg har en egen evne til å falle for de hundene som har ekstreme forhistorier,dette er ikke min første hund med bakgrunn fra dyrevernet.) MEN,dette er min aller første hund som må klippes! Og når jeg skriver må klippes,så mener jeg MÅ klippes! Han ser jo ut som en blanding av en spælsau og en middels bjørn eller noe slik...

Jeg bor i Eidsvollsområdet ,og trenger navn til en snill hundefrisør i nærheten, og gjerne en som kan ta en "hastesak". Han er snill og grei,men redd for børster.. Jeg kommer nok til å klippe ham selv senere,men nå,første klipp trenger jeg hjelp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks. Anne Stine Berg er innmari flink, hun har vært hundefrisør i sånn ca 20 år, storpuddeloppdretter og jeg tror at hun driver på Strømmet under navnet "Hunderiet."

Eller så kan du ringe til en flink hundefrisør i Spydeberg (storpuddeloppdretter Sharp Dressed), Barbro Johansson, hun vet garantert om noen oppi Eidsvolldistriktet.

Endret av madam mim
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det hadde vert ett alternativ å ta han med til dyrlege, la de dope han ned og klippe han ned? Siden du skriver at han er redd for børster? Da slipper han stresset hos hundefrisør, og du kan begynne fra scratch med pelsstell.

Det går helt sikkert mye greiere å gjøre det hos en flink hundefrisør. Det er mange hunder som både er hissige og som er redd for børster, men det har aldri noengang vært problem hos de to som jeg foreslo ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer nok til en hundefrisør å spørr om hva jeg gjør tenker jeg. Vet at "gamle-dyrlegen" vår har hundefrisør i samme hus,så om dop er løsningen så drar jeg nok dit. Men tror at det egentlig er å klippe med klippemaskin,ikke så mye børsting egentlig. Vi driver å børster ham ofte,men bare med en myk pusebørste,slik at det er bare kos. En hund med "fortid" er ikke helt enkelt,men svært givende :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...