Gå til innhold
Hundesonen.no

Bygge muskler


Mirai

Recommended Posts

Er ikke hun litt ung til å begynne å tenkte på å bygge muskler på?

Det var det en som sa på Canis også. Så misforstå meg rett, jeg har ikke tenkt å hardtrene henne. Hun er jo bare 9 mnd. Men jeg tenkte at jeg etter forslagene kunne legge opp et par turer i uken som er litt utenom det vanlige, og ha ideene i hodet til senere :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det en som sa på Canis også. Så misforstå meg rett, jeg har ikke tenkt å hardtrene henne. Hun er jo bare 9 mnd. Men jeg tenkte at jeg etter forslagene kunne legge opp et par turer i uken som er litt utenom det vanlige, og ha ideene i hodet til senere :cry:

Ok, skjønner.. Trodde at du skulle trene henne på henne masse muskler jeg da. Men turer i løs snø eller i vannkanten burde jo hjelpe på. Svømming er jo også bra (kanskje ikke på denne årstiden da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ta på sele og sett deg på akebrettet og la mona dra deg. Kjempegøy. Hera er DEN trekkhunden!Løp som en tulling frem og tilbake med meg hengende på slep. Men da ha en person som løper i forveien som en tulling. :D Så kan du bruker dekk og sånn hengende etter. Somde gjør med traverne. Da får hun nok skikkelige lår! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det en som sa på Canis også. Så misforstå meg rett, jeg har ikke tenkt å hardtrene henne. Hun er jo bare 9 mnd. Men jeg tenkte at jeg etter forslagene kunne legge opp et par turer i uken som er litt utenom det vanlige, og ha ideene i hodet til senere :D

Det er nå mye du kan gjøre selv om Mona er ung. I og med at hun er stor, kan hun ha god nytte av å gå i ulent terreng, vekk fra stier! Der må hun tenke på hvor hun plasserer beina. Da utvikler hun både balanse og jevnt fordelt musklatur. To bivirkninger er det; hun blir sliten i hodet sitt og du blir veltrent :D

Om du har strand el så kan du forsøke å få henne til å trave i vannekanten. Slik at hun løfter beina høyere og bygger flere muskler i ryggen.

Du har hest, kanskje dere har cavaletter å? Legg opp cavaletter som er beregnet på steglengden hennes og trav over med henne.

Trær i skogen kan brukes som slalom.

Personlig ville jeg holdt meg unna sandtak. Det kan gå ras der, samt at det er veldig tungt for hunden å holde på der. Vi kan jo ta en joggetur opp en slikt sandtak en gang. Det er tung det ... Hunden bør ihvertfall være voksen og veltrent før en setter igang i et sandtak.

Klart det beste er jo å bygge ut kjelleren så dere kan svømme med henne innendørs. Kjære vene hun trenger da ikke mer en 5 m langt basseng og tilsvarende dypt. Ikke misforstå meg, svømming er etter min mening det beste alternativet, men med en ulvehund er det jaggu meg ikke så lett å få til, med mindre man bor i nærheten av et svømmebasseng beregnet på hest (Holt Hestesenter på Kløfta?)

Viktig å holde dem i form selv om de er unge. Dog med måte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margrete: Takk for veldig godt svar! Mange gode tips. En forferdelig bivirkning at jeg blir veltrent, sukk ;)

Vi har ingen cavaletter da (draps)hesten kun brukes av mamma på tur, men bor jo på gård så jeg skal alltids finne ett eller annet å bruke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...