Gå til innhold
Hundesonen.no

Gavetips til kresen mor


Toller
 Share

Recommended Posts

Min mor hadde bursdag på søndag, og jeg må finne en gave til henne. Det er enda en ukes tid til jeg ser henne, så har litt tid. Jeg trenger noen tips til gode gaver å gi fordi hun er en person det er vanskelig å gi gaver til.

Ikke:

- interiørting (lysestaker, lys, bilder eller annet stæsj) går ikke fordi de er så kresne på design der hjemme

- penger (trenger ikke, i tillegg til at det er litt rart av meg å gi penger syns jeg :P )

- opplevelsesgaver som krever mye tid

- de flytter snart til USA så bør være noe de ikke trenger å ta med seg

hmm... kommer ikke på flere "ikke"r akkurat nå, men er ganske sikker på at det er flere fordi det er et svare strev hver gang jeg skal kjøpe gaver :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gi mamma gavekort på en eller annen form for massasje, det liker hun veldig godt. Er det en jul eller bursdag jeg ikke har så mye penger å rutte med får hun gavekort på hjemmemassasje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gavekort på fotpleie.

sjokolade av typen stor og litt spesiell?? :)

halskjede, øreringer...etc? :)

Jeg pleier å gi mamma gavekort på en eller annen form for massasje, det liker hun veldig godt. Er det en jul eller bursdag jeg ikke har så mye penger å rutte med får hun gavekort på hjemmemassasje ;)

Biletter til en forestilling/show eller kino? 2 stk så hun kan ta med seg noen?

Får gavekort hos billettservice og kinoen tror jeg :)

Takk, veldig gode forslag alle sammen. Problemet er at hun er blitt litt "fin på det" etterhvert som årene har gått. Så de plassene der hun pleier seg er for dyre for meg. Gullsmed er helt uaktuelt, for det er ikke lett å finne noe hun vil gå med. Hun er som sagt veldig opptatt av estetikk, så jeg vil egentlig helst ikke kjøpe noe i den retningen. Men gavene dere nevner er helt klart gaver jeg kunne gitt til andre, eks en god venninne :)

Edit: Sjokolade kjøpte jeg forresten til jul i fjor. Belgisk fra da jeg var i Belgia. Ettersom at de er kjent for sin gode sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er hyggelig å gi abonnement på magasiner eller ukeaviser - da kan du jo finne noe som interesserer henne, f.eks. interiørblader, reisemagasiner, magasiner om kultur, historie eller samfunn, eller kanskje noe på et språk hun kan sånn halvveis, men har lyst til å friske opp litt? Bladkongen.no har mye forskjellig.

Det eneste er vel at hvis de flytter til USA, kan det bli litt tungvint å få sendt bladene dit...

Eller hva med en god bok, en flaske med god vin eller et par filmer hun kanskje ikke ville tenkt på å kjøpe selv? Det er kanskje litt "kjedelig" på en måte, men mine foreldre blir i alle fall glade for å få bøker, musikk eller filmer som de ikke visste at fantes, men som allikevel faller i smak. De er ikke helt oppdaterte på alt nytt og er ikke så flinke til å finne nye artister selv, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er hyggelig å gi abonnement på magasiner eller ukeaviser - da kan du jo finne noe som interesserer henne, f.eks. interiørblader, reisemagasiner, magasiner om kultur, historie eller samfunn, eller kanskje noe på et språk hun kan sånn halvveis, men har lyst til å friske opp litt? Bladkongen.no har mye forskjellig.

Det eneste er vel at hvis de flytter til USA, kan det bli litt tungvint å få sendt bladene dit...

Eller hva med en god bok, en flaske med god vin eller et par filmer hun kanskje ikke ville tenkt på å kjøpe selv? Det er kanskje litt "kjedelig" på en måte, men mine foreldre blir i alle fall glade for å få bøker, musikk eller filmer som de ikke visste at fantes, men som allikevel faller i smak. De er ikke helt oppdaterte på alt nytt og er ikke så flinke til å finne nye artister selv, for eksempel.

Abbonement er dumt i forhold til at de flytter i august. Filmer har de nok av, ettersom at min stefar er regissør og de har det siste og det gamle av alle slags filmer :P

Selv om hun ikke leser noe særlig bøker kan jeg jo kanskje se etter en spesiell bok... hmmm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morfar er en sånn som ikke vil ha gaver. I fjor tok jeg jul og bursdag i ett og kjøpte en sånn elektrisk bilderamme og tok bilder selv og la inn. Det var iallefall han fornøyd med:-) sånn ellers så tenker jeg vell at folk som er så vanskelige får bare nøye seg med det de får :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...