Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene hjemme - gi noe å drive med?


Gjest
 Share

Recommended Posts

Vi har så smått begynt med alene hjemme-trening med valpen ved at vi lukker døra og står utenfor i noen sekunder før vi går inn igjen. Problemet er at når han får noe å drive med, som en kong eller noe annet godt, enser han ikke at vi går ut og inn i det hele tatt virker det som! Når vi kommer inn igjen er han like opptatt som han var når vi gikk ut.

Burde vi heller trene på dette når han ikke har noe å gjøre? Føler dette blir litt som å trene på det når han sover - han vet jo ikke at han er alene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så ille at han ikke enser om dere kommer eller går?

Jeg mener at om han ikke vet at han er hjemme alene, så blir det ikke noe trening i det heller, om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at om han ikke vet at han er hjemme alene, så blir det ikke noe trening i det heller, om du skjønner?

Han vet vel ikke hva det vil si å være alene ennå heller, så det at han ikke reagerer at dere går ut ytterdøra er jo et kjempebra tegn :) Han har rett og slett ikke laget seg noen erfaring om det, og da har dere et veldig fint (det beste) utgangspunkt. Han er nok også ganske trygg i seg selv, og når han da får godis så er han rolig nok i seg selv til å kose seg. Klok hund :P

Jeg synes det kan høres ut som dere kanskje kan øke på tiden dere er utenfor døren noen strakser? Spar heller de superkorte tidene til når han ikke har noe å holde på med. Inn-ut da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kan høres ut som dere kanskje kan øke på tiden dere er utenfor døren noen strakser? Spar heller de superkorte tidene til når han ikke har noe å holde på med. Inn-ut da heller.

Det virker som vi kan det ja :) Han er bare så fryktelig liten enda, at jeg bare vil sitte å se på han hele tiden :wub: Men det må jo gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke trykket "rediger" på forrige innlegg, så dette blir en dobbeltpost, men:

I dag gikk vi en liten tur i butikken mens han lå og sov, når vi kom hjem lå han fortsatt og sov. Vi hadde på kamera også, så er helt sikker på at han ikke har vært våken og tassa rundt. Tror dere han merka at vi dro selvom han lå og sov? Vet han at han var hjemme alene i 15 min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fortsatt ikke hva som er problemet jeg :P Vil du at hunden skal gå i taket når du går eller kommer hjem, liksom? Altså, japp, hunden har nok fått med seg at dere har gått, men er mest sannsynligvis trygg nok til at den ikke bryr seg nevneverdig. Men greit å ikke overdrive mengde fordetom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som dette går helt supert, så jeg skjønner heller ikke hva problemet er. Nei, du trenger jo ikke styre med ting hunden kan holde på med mens du er borte, er jo tydelig at den ikke trenger det, og ikke bryr seg om du er borte? Det må da være enhver valpeeiers drøm det, at det går så smertefritt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem denne gangen, bare et spørsmål ;) Jeg vil ikke at han skal bry seg om jeg kommer eller går i det hele tatt egentlig, men jeg tenker at "SÅ enkelt kan det ikke være", så jeg tenkte at han rett og slett ikke la merke til at vi gikk :P

Men flotters, han virker som en veldig trygg valp i andre situasjoner så :)

Det høres jo ut som dette går helt supert, så jeg skjønner heller ikke hva problemet er. Nei, du trenger jo ikke styre med ting hunden kan holde på med mens du er borte, er jo tydelig at den ikke trenger det, og ikke bryr seg om du er borte? Det må da være enhver valpeeiers drøm det, at det går så smertefritt :-)

Så bra, da er det bare jeg som problematiserer her, haha! Tenker at det er for godt til å være sant, jeg har jo forberedt meg på hyling og uling uten stopp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også sånn, vi gjorde minimalt ut av alenehjemmetreninga, og han er veldig avslappet rundt dette. Han vil jo helst være med oss når vi går, men det er aldri noe problem når han heller får beskjed om å gå på plassen sin og slappe av (han har tilgang på hele huset, men har sin egen plass, liksom). Skal vi være borte en stund får han noe godt å knaske på, og da traver han rett til plassen der og venter på nammisen.

Enkelte hunder bare tar dette veldig greit, så bare nyt at du har en sånn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo faktisk kjempebra! Jeg gikk litt ut og inn døren nå og så at han ikke brydde seg noe særlig. Så jeg tok og gikk meg en tur, når jeg kom tilbake lå han og sov, go'ingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...