Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund, friluft, og kulturhistorie - blir blogg?


Hermes
 Share

Recommended Posts

Jeg har lurt en stund på om jeg skal få i gang en blogg, hvor hovedoverskriftene blir hund (selvsagt), friluft (og naturopplevelser, på sikt også jakt nå som jeg tar jegerprøven), og historie i bred forstand (naturhistorie, kulturhistorie, hundens historie, jaktkultur og -historie, etc. - generelt ting jeg er opptatt av og leser en del litteratur knyttet til, lesefant som jeg er).

Men jeg lurer på om det finnes interesse for den slags i Norge/Skandinavia? Det finnes jo et mylder av hundeblogger, men jeg må si at jeg leser veldig få, da det er stort fokus på agility, lydighet, og andre hundesporter jeg ikke er spesielt opptatt av. Jeg er mer opptatt av tradisjoner, rasehistorie, hundens plass i forskjellige kulturer, osv. Altså ting som ikke er direkte knyttet til hundehold i dag, i hvert fall ikke til hundesporter og den slags. Det som kan knyttes til hundehold er i hovedsak friluftsinteressen min.

Er det interesse for noe slikt i Norge? Finnes det eksempler på slike blogger i Norge? Jeg vet om noen utenlandske blogger som vil være eksempler på noe jeg selv ville forsøkt å oppnå. Burde jeg skrive engelsk om jeg vil ha lesere? Jeg ville foretrukket å skrive norsk, da jeg kort og greit skriver bedre på morsmålet, som de fleste av oss gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det er noen som er interessert i hvert fall :D Vet jo ikke helt hva innholdet blir enda, men har noen pekepinner i hvert fall. Skal tenke litt på det, pusle rundt med wordpress eller lignende, så får vi se om jeg ikke begynner på noe i løpet av sommeren :)

Kom gjerne med tanker og innspill. Linker til lignende sider (det kan jo være alt mulig, hehe) mottas gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel ikke hvor mange som kommer til å lese, men hva du vil få ut av å skrive og publisere det. :)

Selvsagt, men det fine med blogg er jo at det er mulig å kommentere/diskutere. Nå har vi en del hundeforum og grupper på FB til slikt også, men jeg bruker blogger mye til diskusjon i andre sammenhenger, for eksempel i faget mitt (filosofi) der mye av den typen kommunikasjon skjer gjennom blogger blant yngre og nyutdannede filosofer.

Men klart, det aller viktigste er å ha en kanal hvor man kan skrive og publisere det man vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, men det fine med blogg er jo at det er mulig å kommentere/diskutere. Nå har vi en del hundeforum og grupper på FB til slikt også, men jeg bruker blogger mye til diskusjon i andre sammenhenger, for eksempel i faget mitt (filosofi) der mye av den typen kommunikasjon skjer gjennom blogger blant yngre og nyutdannede filosofer.

Veldig godt poeng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...