Gå til innhold
Hundesonen.no

Unio streik, rammes du ?


Strøssel
 Share

Recommended Posts

En del lærere og renholdere på skolen her er tatt ut, så en del av timene våre går ut. I dag har vi bare 4 timer. I går måtte vi møte klokka 9 for å få vite om vi kom opp i eksamen i norsk (vi kom ikke opp), for så å sitte på skolen å vente til halv to for å ha prøve. Vi fikk utlevert prøven, svarte på de første spørsmålene, men så viste det seg at prøven var om noe helt annet en vi hadde hatt om -.- Så da fikk vi gå hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får neppe lønn denne måneden, i tillegg blir det rot med ei jeg skal ha opplæring av i morgen, som ikke får tilgang på noen datasystemer og dermed ikke får startet ordentlig å jobbe. Også er det vel noe rot med skatteoppgjøret siden Skatt Øst er streikerammet, ergo kan jeg i verste fall se langt etter skattepengene også. Jaja, hvem trenger penger, liksom :P Ellers er enn så lenge ingen av mine samarbeidspartnere i forhold til sakene jeg jobber med tatt ut i streik, og jeg krysser fingrene for at de ikke blir det også. Jeg skal bare jobbe ut juni, og blir så kjedelig hvis jeg ikke får fullført sakene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Olav Emil fikk beskjed fra sønn at første bensisnstasjon var tom for Disel i Skien i går, så det kan hande du og merker streiken før. Men det kan i grunnen bli tomt for disel fort for da må dem finne løsninger hihi. Har bare fylt bensintanken litt før enn det jeg bruker og regner ikke med å hamstre noe som helst. Sønn som har lang veg til jobb fyller også tanken litt før enn det han bruker og ikke noe mer. Så foreløpig så merker jeg ingen ting til streiken annet enn at jeg har sett noen i sorte t-skjorter med merke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare for dumt. Her rammes hele Europa av økonomisk krise og folk mister jobben fordi selskapene ikke lengre har råd til å lønne arbeidstakerne. Vi kan ikke fortsette å kreve lønnsøkning i dagens situasjon. Folk strømmer inn til landet fra hele Europa og tar jobbene våre (EØS gir fri flyt av arbeidsplasser). Ja, det er urettferdig at så viktige yrker som politi og lærere har dårligere årslønn enn mange andre, men dette er ikke tiden. Jeg tror Norge, som alle andre land i Europa og USA vil merke store forandringer og alt annet enn lønnsforhøyelser i neste tiårene. Vi lever på oljepengene... foreløpig.

Men hvilken fordel har resten av Europa av at de ansatte i norsk offentlig sektor blir hengende etter norsk privat sektor lønnsmessig?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...