Gå til innhold
Hundesonen.no

Foto-oppdrag: kor mykje kan eg ta?


Bellare
 Share

Recommended Posts

Har fått spørsmål om eg kan ta bilder i ein konfirmasjon seinare i dag, samt ta nokre bilder av ungane til ei på jobb ute i det fri.

Eg har gitt klar beskjed om at eg ikkje har erfaring med å ta bilder av mennesker, men dei ønsker gjerne at eg skal få prøve meg uansett, og at eg så klart skulle få betaling. Men kor mykje tar ein seg betalt for slikt noko då, og når eg har så lite erfaring med å ta bilder av mennesker?

Sjølv kunne eg gjerne gjort det gratis berre for og prøve meg og få meir erfaring til eg begynner på skulen. Så nokon som har noko å sei her? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du annet utstyr enn kamera, eller er det kun kamera og deg?

Hvis du føler deg ukomfortabel med å ta betalt så kan du spørre om f. eks 300,-. Da får du betalt for tiden din, og de føler mest sannsynlig ikke at de betaler veldig mye for å få noen ålreite bilder av konfirmanten.

Ta med ekstra minnekort om du har. Vær levende og spør om f. eks besteforeldre kan posere sammen med konfirmanten, foreldre med konfirmanten, ett med "alle" på osv. Ta med konfirmanten til forskjellige steder som f. eks et tre som h*n kan posere med/på/rundt (tenk på lyset hele tiden!).

Har du en stor hvit papplate så kan den være fin for å hjelpe til med å reflektere lys opp i ansiktet, men det krever at noen andre holder den for deg.

Se i galleriet her for litt inspirasjon til posering o.l:

http://studiog.no/fotografering/konfirmantfoto/

Edit: Ser på bloggen din at du ikke har ekstra blits eller sånn skjerm til å reflektere lys med, så da er du avhengig av lys fra omgivelsene, eks. ta bilde i naturlig lys fra vinduet, passe på at konfirmanten ikke får masse rare skygger i ansiktet osv.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...