Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan noen slå meg i hodet og sette på meg tvangstrøye...

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

...så jeg ikke får bestilt mer utstyr...

Nå har jeg gjort det igjen...Chicka MÅ jo ha dekken pga ryggen hennes, selvom hun har tre fra før.

Ok det ene regndekkenet er ikke bra i passformen så det kan jeg forsvare, men fleecedekkenet som er helt makent til det andre hun har det kan jeg ikke forsvare...jo!!! da har jeg ett når det andre er på vask. 8)

Også et halsbånd...hun har liksom ca 15stk fra før... #-o

Jeg må bare pressisere så jeg ikke får bøtta full av kritikk her, Chicka MÅ ha dekken pga skadet rygg, ikke fordi jeg er jåle, det er bare antall dekken som kanskje begynner å bli litt vel overdrevet... :)

Skrevet

Haha! Er like ille selv jeg.. :oops: Kom nettopp 2 halsbånd + mye annet rart i posten, og venter på enda en pakke med halsbånd, dekken og sånt.. :oops:

Skrevet

:):P har ikke det problemet for jeg vet at de få pengene jeg får på konto hver mnd må gå til mat(barnetrygd for 2 unger strekker liksom ikke til for alt jeg kunne tenkt meg).

Håper jeg får jobb snart 8)

De har ikke ringt enda de skulle ringe denne uken uansett om jeg fikk jobben eller ikke.

Skrevet

Venter ikke noe i posten nå, men fikk nettopp en julegenser jeg hadde bestilt :) Leter faktisk etter halsbånd til Tiko selv om han har 2 fra før + at han får et i julegave hos Lady (bestevenninna mi sin hund) :P

Skrevet
Haha! Er like ille selv jeg.. :oops:  Kom nettopp 2 halsbånd + mye annet rart i posten, og venter på enda en pakke med halsbånd, dekken og sånt.. :oops:

Hehe.. lov å spørre hvor mange halsbånd Eso har? :wink:

Skrevet

Tihi.. neeei :oops: Nok ihvertfall! Når jeg hadde hest så shoppet jeg grimer hele tiden, nå handler jeg maaaasse halsbånd til bikkja istede :)

Skrevet
Har bare ett halsbånd jeg... hmm.. Tror ikke det er så vanlig..

Har bare et halsbånd jeg også, som vi bruker (har et par som Tinka har null problemer med å komme seg ut av, noe som skaper mange problemer for oss :wink: ).

Skrevet
...så jeg ikke får bestilt mer utstyr...

Nå har jeg gjort det igjen...Chicka MÅ jo ha dekken pga ryggen hennes, selvom hun har tre fra før.

Ok det ene regndekkenet er ikke bra i passformen så det kan jeg forsvare, men fleecedekkenet som er helt makent til det andre hun har det kan jeg ikke forsvare...jo!!! da har jeg ett når det andre er på vask. 8)

Også et halsbånd...hun har liksom ca 15stk fra før... #-o

Jeg må bare pressisere så jeg ikke får bøtta full av kritikk her, Chicka MÅ ha dekken pga skadet rygg, ikke fordi jeg er jåle, det er bare antall dekken som kanskje begynner å bli litt vel overdrevet... :cry:

Er det overdrevet med tre dekken ?? :-o

Isåfall vet ikke jeg hva jeg er...Odin har så langt 5...og ingen trøbbel med rygg eller annet..

:(:wink:

Skrevet

Jeg møtte ei dame før idag som lurte på hvorfor jeg tok på hunden min "jakke", "det er da ikke så kaldt og bikkja tåler da litt" fikk jeg høre.

Når jeg forklarte hun om skaden i ryggen, ble straks pipen en annen lyd "nei men stakkars lille bisken" da måtte jeg være litt frekk og sa at hun kunne spare seg for medlidenheten. Gjett om hun ble sur...men jeg måtte bare, folk har da ikke noe med hva og hvorfor vi putter på dyrene våre dekken.:cry:

Skrevet
Jeg møtte ei dame før idag som lurte på hvorfor jeg tok på hunden min "jakke", "det er da ikke så kaldt og bikkja tåler da litt" fikk jeg høre.

Når jeg forklarte hun om skaden i ryggen, ble straks pipen en annen lyd "nei men stakkars lille bisken" da måtte jeg være litt frekk og sa at hun kunne spare seg for medlidenheten. Gjett om hun ble sur...men jeg måtte bare, folk har da ikke noe med hva og hvorfor vi putter på dyrene våre dekken.:cry:

Haha :( Du er god!

Skrevet

Pito har ett halsbånd i lær. Tror jeg er litt for lite jålete når det gjelder sånn :lol: Går inn i dyrebutikken og bestemmer meg for at i dag skal Pito ha et fint rosa halsbånd til å pynte med. Det ender med at jeg faller for ett svart lær eller en aller annen mørk farge med refleks :oops: Ikke masse pynting her i gården..

Jeg har faktisk fått meg til å kjøpe rosa anheng til henne. Men det var lke før jeg valgte svart men da beit jeg meg i leppa og ba om rosa. Hehehe ingen som ser at Pito er jente jo :D Svarte kobbel og halsbånd og heter et guttenavn (når en kaller henne pito og ikke Pitofina)

Skrevet

ehrmmmm... Jeg som skulle tilby meg å komme med tvangstrøya... Må nok bare gleme det nå, etter at jeg gikk bananas i dyrebutikken igår og handlet til den store gulmedalje og kom hjem med stort sett bare unyttige ting som odin allerede har fra før også... :oops:

Skrevet

Jeg har et halsbånd, et dekken og et leietau(hva heter det på hundefagspråk?lenke?). Jeg kløøøøøøøør i fingrene etter litt mer, men så vokser han vel så fort så det får vente..

Skrevet

For noen uker siden kom jeg hjem med rosa halsbånd og kobbel til Yrja... :oops: Hadde så lyst på det! Var første gang jeg fant rosa bånd i størrelse golden retriever. Selvfølgelig har det begynt å bli ødelagt da... :roll:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...