Gå til innhold
Hundesonen.no

drypperi

Tina

Recommended Posts

Skrevet

Hej allesammen.

Min den ældste vovse er begyndt nogle gange at dryppe lidt indenfor... jeg er lidt bekymret, tror I jeg skal tage til dyrlæge eller er det normalt for en ældre herre? :(

Skrevet

Huffda, det må være en litt tøff situasjon, fordi hunden kan jo ikke noe for det, men man må jo alikevel gjøre noe :( Jeg har desverre ingen råd, men husk at eldre mennesker også har lekkasjer, bare synd på hundene som ikke kan gjøre noe for å forhindre det :(

Lykke til da! La oss høre hvordan det går! Og ja jeg synes du burde ta han til veterinæren, så er du på den sikre siden iallefall :(

Hilsen Michelle & Askepott ! :(

Skrevet

Ja hvis du tar ham til dyrlægen så får du i hvertfald et svar hvad det kan være og hvordan du evt kan behandle det senere hen hvis det er fordi han er blevet for gammel..

Skrevet

Ja nu skal vi hvert fald til dyrlægen!!! Jeg har lige opdaget at der er synligt blod i urinen!!! -Åh nej :-o

Det lyder mere alvorligt ikke?

Åh nej :-o bare han ikke er sådan rigtigt syg. Nu er jeg da sikker på ikke at kunne sove i nat. Jeg smutter rask til dyrlægen i morgen tidlig. :''(

Skrevet

Oida, men det går sikkert bra ! Bare tenk på han du, og prøv å få han til å sove så godt som mulig, kanskje han har det litt slitsomt og ikke kan si noe, da er det godt med en eier som koser og passer på en !!! Så får vi ikke ta sorgene på forskudd!

Lykke til !!! :(

Skrevet

Mange tak for de søde ord :(

Jeg er en meget bekymret hundemor, men hellere lidt pylret end ligeglad ikke... :oops:

Jeg har lige prøvet at undersøge hans ...tja hva mon sådan en hedder på norsk...hans tissefyr, (håber I forstår :oops: ) og jeg må ikke få lov til at røre ved det område, så der må helt sikkert være noget der ikke er så godt dernede. Men vi får se i morgen...jeg skal nok rapportere når jeg ved noget mere. Har I prøvet noget lignende eller kender I nogen der har? :?

Skrevet

Gud så søtt: tissefyr !!!! DET var søtt hehe!

Norske ord for penis: Tissemann (brukt i sør norge)

Tissefant (Brukt over hele landet tror jeg)

Tisselur (Brukt i Nord Norge)

Tissen (Brukt i sør norge)

HAHA hva jeg ikke kan :(

Skrevet

Jeg har ikke prøvet det. Eller noget lignende... Heldigvis har Rocky ikke været en hund som har fejlet noget indtil videre :(

Skrevet

hi hi...ha ha...he he... :(

Michelle du er morsom!!! :(

Tissefyr er vist ikke officielt dansk...måske mere slang vil jeg tro. :( Vi siger nok mest tissemand.

Du må være en form for ekspert ud i peniser? :(

Skrevet

Så har vi været afsted til dyrlæge, og det var heldigvis ikke noget vildt alvorligt. Det viste sig at være forhudsbetændelse, og vi har fået diverse midler med hjem for at kurere det. Antibiotika og sådan noget rensestads til tissefyren. Stakkels lille pus...lægen sagde at han højst sandsynlig har haft ret ondt. Men det er godt at det er overstået og at det ikke var noget dødeligt. :(

Skrevet

Mange tak for de søde ord. I kan tro jeg kommer tæt på ham nu hvor jeg skal rense tissefyren. Han er bestemt ikke glad for det, jeg føler også lidt jeg voldtager min stakkels hund.... bare han ikke mister al stoltheden sin. :oops: :oops:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• De springende og cokerne jeg har vært borti har samtlige vært veldig god med nesen. Litt for opptatt av å bruke nesen til og med, til frustrasjon for eiere som vil drive med lp. Men hvorfor ikke bare bruke en av de dere har? De burde jo duge i massevis? Viss ikke så har man jo alltids working utgaven av både cocker og springer som ett alternativ.  
    • Nei. 😆 jeg takler ikke hund som lukter "parfyme" fra sjampo etter vask. Sykt kvalm å "feil"/kunstig lukt.
    • En selskapshund, "fuglehund" og en vokterhund.. 3 veldig forskjellige hunder i både størrelse,  type og bruksområde.  Hva lurer du på mer spesifikt? Det er ganske omfattende å skulle beskrive 3 hele hunderaser på generelt grunnlag.
    • Jeg tenker nok at dette handler mer om hvordan du samhandler med hunden enn om.at du er hovedmennesket.  Du synes synd på hunden og vier sikkert mer oppmerksomhet til disse uønskede dillene og når det hjelper å mase så maser man mer.  Sørg for at hunden får det den trenger, helst før den maser selv. Når man vet at hundens behov er dekket så kan man helt fint ignorere eller bare be den kutte ut å gå å legge seg.  På siden av det hele, hvorfor er du alene ansvarlig for at alle de andre i huset ikke skal forstyrres av denne hunden? Er den bare din? Og hvorfor ikke bare legge den på stua eller så skjermet som det går an å få det fra soverom?    Kommer du hjem fra jobb å ingen har vært på skikkelig tur med han så er det antagelig greit å bare gå ut først som sist, det har iallefall jeg alltid gjort. Gå en passelig tur, deretter inn å slappe av med god samvittighet. Å få de andre til å hjelpe til mer er nok en positiv ting for deg og skulle bare mangle, men det alene vil ikke nødvendigvis fikse masingen,  det handler nok mer om deg.
    • Jeg er ute etter en hund som skal brukes til soppsøk, evt. blodspor.    Men hvilken hund skal man velge? Jeg har vurdert både springer og cocker spaniel, men syns kanskje at det er mange «pyntehunder» og ikke så mange med fokus på nesa. Ikke at det er noe galt i det altså! Man har selvfølgelig ulik bruk for hunden sin🙌  Jeg vurderer derfor andre hunderaser men vil gjerne høre andres erfaringer/ meninger om både spaniel og andre hunderaser.  Selv driver jeg med jakt, og har en Vorsteh og en tysk Jaktterrier. Jeg har erfaring med nosework, blodspor og litt ettersøk. Begge hundene mine krever mye aktivisering og stimuli. Derfor er jeg ikke redd for en hund som krever mye. Gjerne mellomstor eller liten i størrelsen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...