Red Merle Skrevet 12. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2012 (endret) Aussie Gården's Queen In Red, Jatzy, er da en Australian Shepherd på 5 år. Hun kommer i fra Aussie Gården's kennel i Sandefjord. Hun er et arbeidsjern, og kan jobbe leenge av gangen for en tennsiball eller godbit. Inne er hun rolig og avslappet. Jatzy er Red Merle med hvit og tan, et ravgult/blått øye og et helravgult, og lang fin buske hale. Jatzy har bronse og sølvmerket i Lydighet og sporer som en sporhund. På utstilling har hun fler røde enn blåe, og har 2 cert og mangler kun storcert for å bli Nuch. 5 år gammel. Som valp, er 8 uker gammel <3. 7 uker gammel! Jatzy er etter Easy Exellence og N UCH NVV-11-12-13 Aussie Gården's Famous Hot Chili og er født 06/03-2008. Collected Memories Crash Boom Bang, Yoshi, er da en Korthåret Collie. Han kommer i fra kennel Collected Memories i Danmark. Yoshi er en rolig og sindig valp, han er en liten gentleman med en stotisk ro en aussieeier som meg ikke er særlig vandt til . Han skal få lov til å løpe noen venstre svinger, prøve seg på LP banen og sporet. Yoshi er sobel med hvit, har brune øyne og hvitt bliss. I Danmark het Yoshi Jax, og vi tenkte jo egentlig at han skulle hete det, men så bestemte mannen seg for at han skal hete Yoshi istede. Yoshi er etter INT N DK UCH NJV-11 BDSG-13 Eyko Of Bohemia Balada og DKCH KLBCH LUXCH INTCH DKK-11 VV-12 Alina og er født 08/10-2013. 14 uker gammel. 7 uker gammel. 4 uker gammel Endret 14. Desember 2014 av Bones Oppdatert. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Papillon Skrevet 12. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2012 Fine Jatzy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MegaMarie Skrevet 12. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2012 Så søt hun er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 12. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2012 Takk Hun er en artig og tullete hund, men også verdig, når hun føler for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 12. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2012 Fine bilder, liker Jatzy godt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evelzz Skrevet 12. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 12. Mai 2012 Åååå, for en vakker dame Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 13. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2012 Fine bilder, liker Jatzy godt Så koselig at du liker Jatzy Sånt er hyggelig å høre Åååå, for en vakker dame Jatzy takker . Hun har egentlig vært veldig treg i utviklingen, men nå er hun rimelig ferdig tror jeg, 4 år gammel, først nå kom hodet på plass hihi I dag startet vi dagen med tur klokken 06:30, tiidlig på en søndag, naboen hadde jo fest helt til 05, så ble dårlig med nattesøvn i natt .. Nydelig vær i dag Vakreste prinsessa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 13. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2012 I dag har vært på tur i 4 timer, hvorav 2 av de ble brukt på hundetreff. På hundetreffet møtte vi Mike til Linda=D her inne. En kjempe skitten Jatzy, og skjønne Mike! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirai Skrevet 13. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2012 Så fin hun har blitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 13. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2012 Så fin hun har blitt! Takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuestiBa Skrevet 13. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Mai 2012 Så pen hun har blitt :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 14. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 Jo takk. Jatzy apporterer dentastix, superflnk! Hadde hun bare vært like flink med apportbukken da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 14. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 Slenger inn et bilde fra i vinter, her leker Jatzy med ''brutter'n'' Obi (Easy Obi One Kenobi, aussien til søstra mi) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest LXT Skrevet 14. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 En sjarmerende frøken som er flink til å apportere ting som egentlig er mat. Det skulle jeg likt å se Marvin gjøre hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuestiBa Skrevet 14. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 Jo takk. Jatzy apporterer dentastix, superflnk! Hadde hun bare vært like flink med apportbukken da.. Hva med å smøre noe godt på midten av apportbukken som feks, leverpostei? Kanskje hun vil ha den da eller om du starter med en enda mindre apportbukk? Et lite forslag fra meg til deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 14. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 En sjarmerende frøken som er flink til å apportere ting som egentlig er mat. Det skulle jeg likt å se Marvin gjøre hehe Hihi, hun vet godt at hun er sjarmerende hehe...Hu hun apporterer egentlig alt fra mat til sure sokker Hun er en labradoriser aussie heheheh Hva med å smøre noe godt på midten av apportbukken som feks, leverpostei? Kanskje hun vil ha den da eller om du starter med en enda mindre apportbukk? Et lite forslag fra meg til deg Apporten sitter den, er bare momentene som ikke er godt nok sammen satt enda. Hu har ingen problemer med å holde apportbukken. Det er avleveringa som suger, som sagt, momentene er ikke satt sikkelig sammen enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 14. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 En kjempe skitten Jatzy, og skjønne Mike! Herlig bilde Er Jatzy (har lyst å skrive JaZZIE hele tiden, kjenner en aussie som heter det ) kastrert? Hun ser så fluffy og valpeaktig ut i pelsen, har sett det på flere kastrerte aussietisper. Syns det er søtt jeg De ser jo ENDA mer valpete ut da. Hun er en labradoriser aussie heheheh Du har vel en slik australian retriever du også *ler* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 14. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 Herlig bilde Er Jatzy (har lyst å skrive JaZZIE hele tiden, kjenner en aussie som heter det ) kastrert? Hun ser så fluffy og valpeaktig ut i pelsen, har sett det på flere kastrerte aussietisper. Syns det er søtt jeg De ser jo ENDA mer valpete ut da. Jazzie er kusina til Jatzy Mammaen til Jazzie er kullsøsteren til mammaen til Jatzy Ja, Jatzy er kasterert. Hun ble kasterert ftordi hun slet endel med allergien og hadde løpetid 3-4 ganger i året. Men pelsen har ikke forandret seg etter kastereringen, hun har alltid hatt en fluffie silkemyk valpeaktig pels .. Mulig hun har fått mer underull etter kastereringen, men jeg ser og tar på henne hver dag, så merker det ikke selv hehe.. Men nå ser hun jo ekstra fluffy ut, for hun ble barbert ned for 1 mnd siden hehe.. I grunn derfor vi ikke skal stille ut i år haha.. Får tilføye at hun ble barbert i samråd med veterinær, for å se om hun klør mindre, pga allergien hennes (kryssallergi husstøv mot jordmidd). Og ja hun klør mindre, og det er lettere å skylle av henne pollen og støv + at hun tørker fortere. Ca 1 mnd siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aussieglis Skrevet 14. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 Jazzie er kusina til Jatzy Mammaen til Jazzie er kullsøsteren til mammaen til Jatzy Ja, Jatzy er kasterert. Hun ble kasterert ftordi hun slet endel med allergien og hadde løpetid 3-4 ganger i året. Men pelsen har ikke forandret seg etter kastereringen, hun har alltid hatt en fluffie silkemyk valpeaktig pels .. Men nå ser hun jo ekstra fluffy ut, for hun ble barbert ned for 1 mnd siden hehe.. I grunn derfor vi ikke skal stille ut i år haha.. Får tilføye at hun ble barbert i samråd med veterinær, for å se om hun klør mindre, pga allergien hennes (kryssallergi husstøv mot jordmidd). Og ja hun klør mindre, og det er lettere å skylle av henne pollen og støv + at hun tørker fortere. Ca 1 mnd siden Hahaha, unnskyld at jeg ler, men HAHA Det ser så spesielt ut med barberte aussier, hodet blir så stooort, og kroppen ser så spinkel og snål ut plutselig *ler* Uvant! Da skjønner jeg godt hun ser så fluffy ut nå, når hun var korthåret aussie for bare 1mnd siden *ler* Så fort pelsen vokser! My røyter vinterpelsen nå, må støvsuge hver dag og det tar helt kaka med hybelkaniner etter bare noen timer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 14. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 Hahaha, unnskyld at jeg ler, men HAHA Det ser så spesielt ut med barberte aussier, hodet blir så stooort, og kroppen ser så spinkel og snål ut plutselig *ler* Uvant! Da skjønner jeg godt hun ser så fluffy ut nå, når hun var korthåret aussie for bare 1mnd siden *ler* Så fort pelsen vokser! My røyter vinterpelsen nå, må støvsuge hver dag og det tar helt kaka med hybelkaniner etter bare noen timer! Hehe, du er ikke den første som ler Hun så jo passe rar ut uten pelsen hihi.. Noen ganger på tur, tar jeg meg selv i å tenke 'åå er det SÅNN du ser ut ja'.. Manglen på pels gir jo eksteriøret et helt annet uttrykk! Jatzy synes det er veldig kjekt uten vinterkåpa, hun blir nesten ikke varm på varme dager (har hatt noen dager med 20 + allerede) og hun løper og løper hehe.. Pelsen vokser utrolig fort ja! Men jeg er usikker på om jeg skal klippe henne flere ganger i år.. Får se ann allergien først og fremst, Slapp unna røytinga denne gangen vi hihi, vi juksa med å kappe den av Og det skal sies, at aussier virkelig er noen røytemaskiner ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mushi Skrevet 14. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 Synes Jatzy er sååå fin når hun er klippet! Ser mye bedre ut "live" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 14. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Mai 2012 Synes Jatzy er sååå fin når hun er klippet! Ser mye bedre ut "live" Det er helt sant, det er vanskelig å rettferdiggjøre på bilder at hun faktisk ser fin ut i sommersveisen sin ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 21. Mai 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Mai 2012 Det rusler og går hos oss, vi trener lydighet, og har planer om å gå klasse 1 i løpet av sommeren. Vi hadde tenkt å melde på til Sandefjord hundeklubbs jubileumsutstilling, men det ser ut til at det ikke passer helt akkurat den helgen. Men vi finner nok et annet stevne vi kan prøve oss på. Ellers så går vi mange lange turer og koser oss i det deilige sommerværet som vi har for tiden. Jatzy apporterer griseøre : Jatzy er glad i å bade, her tar hun seg en dukkert i en av byens mange fontener: Fontenespruten må bankes litt : Bare søt og sjarmerende hele bisken Natti natt, Jatzy har tatt matfars side av sengen ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 3. Juni 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3. Juni 2012 Hadde det litt artig med paint og lage en slags sammen likning av Jatzy sitt hode fra hun var 9 mnd og nå når hun er 4 år. Foruten om at hun er klippt, så synes jeg hodet hennes har utviklet seg myr. Men hun har litt lite stopp, litt svak underkjeve og litt smal skalle -dog er hun innenfor standarden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 19. August 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. August 2012 Pelsen er på vei tilbake, i akkurat samme kvalitet som før hun ble barbert. Kjekt, siden mange mente den kom til å endre kvalitet. Om jeg ikke barberer henne igjen, lurer jeg på om ikke vi skal stille ut i Lillestrøm.. Mangler jo bare storcertet, men konkuransen er jo så hard, og utstilling dyrt.. Jaja, vi får se hvor sterkt utstillingssuget blir til slutt. Bilder av jenta vår: Jatzy har badet masse i sommer Sliten etter noen timers lek og morro med hundevenner Vi fant en bil som hadde passet henne yppelig Hun er fortsatt bare værdens beste ! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts