Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Bergen?

Mina

Recommended Posts

Skrevet

Snakket med handler91, og vi syns nesten det var på tide å kanskje få til et lite hundetreff i bergen en gang i nærmeste fremtid?

Noen som er interessert? :lol:

Skrevet
JAAAAAAAAAAA:) skulle kommet til askøy så kunne vi lånt treningsområdet til askøy hundeklubb... svært inngjæret sted:)

Det hadde jo vært en mulighet.. men jeg er ikke kjent på Askøy, vet hvor vi kjører til Askøy, men der stopper det opp(Har aldri vært på Askøy, kort sagt)... :lol:

Skrevet

Det hadde jo vært en mulighet.. men jeg er ikke kjent på Askøy, vet hvor vi kjører til Askøy, men der stopper det opp(Har aldri vært på Askøy, kort sagt)... :)

treffe oss som bor nærmest broen da også kjører vi videre der i fra :wink:

Skrevet

Det hadde vært kjempe kult å fått med seg. Men bare hvis folk orker en villbass av en ufokusert og "døv" unghund (og derav en stresset "mor").... Hvis ikke, så må vi bli hjemme og leke med klosser istedenfor..... :)

Skrevet
Det hadde vært kjempe kult å fått med seg. Men bare hvis folk orker en villbass av en ufokusert og "døv" unghund (og derav en stresset "mor").... Hvis ikke' date=' så må vi bli hjemme og leke med klosser istedenfor..... :)[/quote']

Bring it on:)

Skrevet
Det hadde vært kjempe kult å fått med seg. Men bare hvis folk orker en villbass av en ufokusert og "døv" unghund (og derav en stresset "mor").... Hvis ikke' date=' så må vi bli hjemme og leke med klosser istedenfor..... :)[/quote']

Hilse på stresset hund eller???

Hadde Astrix hatt vinger nå så hadde han flydd, Småen har nettopp hatt løpetid og akkurat nå er Aiwa på det verste i løpetiden og han må jo prøve seg hver gang han ser henne(bare rekker ikke opp :P ) så han er skikkelig stresset nå.

Vurderer en liten kjemisk kastrering så han ikke får magesår(kjenner en hannhund som fikk det etter at de to tispene de har i hus sammen med han fikk løpetid) :P .

Skrevet

Ikke noe problem er for stort, eller hur, hehe... alt kan "kureres" og så videre??

Det hadde iaf vært kjempe kjekt. På vanlige turer er jeg nemlig ikke så altfor glad i at Sofus vil hilse på alt og alle, nå går han tross alt med grime også. Og har lært fra valpekurset at lek i bånd er en uting [-X

Men krapylet kan jo nærmest aldri være løs, med mindre han er gjerdet inne, så det hadde vært helt toppers å få lekt seg litt på Askøy!

Skrevet

Hilse på stresset hund eller???

Hadde Astrix hatt vinger nå så hadde han flydd, Småen har nettopp hatt løpetid og akkurat nå er Aiwa på det verste i løpetiden og han må jo prøve seg hver gang han ser henne(bare rekker ikke opp :) ) så han er skikkelig stresset nå.

Vurderer en liten kjemisk kastrering så han ikke får magesår(kjenner en hannhund som fikk det etter at de to tispene de har i hus sammen med han fikk løpetid) :P .

Måtte flire litt her. Fordi, Asterix, når han har fått litt styrkedrikk her, så flyr vitterlig vingene hans (de på hjelmen altså)

=D>

Vedr. kastrering, så har det blitt foreslått en fysisk kastrering av Sofus gutten min.. Mor går og tenker på det. For å si det slik..

Skrevet
Vi vil også være med! :cry: Men bare meg og Lana da' date=' blir litt mye med to schæfere i tillegg :([/quote']

Nei da da får jo Aiwa noe å bryne seg på, like store de sånn omtrent da. :wink:

Skrevet

Måtte flire litt her. Fordi, Asterix, når han har fått litt styrkedrikk her, så flyr vitterlig vingene hans (de på hjelmen altså)

=D>

Vedr. kastrering, så har det blitt foreslått en fysisk kastrering av Sofus gutten min.. Mor går og tenker på det. For å si det slik..

ja vi får se, skal no rønke han for hd i løpet av året og se hva dommen blir der før jeg gjør noe så drastisk somå kastrere ordentlig, og skal glatt prøve med kjemisk først for å se om det er vits å kastrere.

Skrevet

ute å går på dette med kjemisk contra fysisk kasterering.. Men tror jeg legger det som et spørsmål under et annet emne ;-)

• 1 month later...
Skrevet

Jeg har veldig lyst å være med. Tror Raja vil det også. Eneste problemet er at hun er litt for oversosial, hopper oppå alle hunder hun ser og denger dem i bakken :wub: Hu tror at alle elsker henne.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
    • En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...