Gå til innhold
Hundesonen.no

Sony NEX-5?


Cloudberry
 Share

Recommended Posts

Det er så mange fotokyndige soniser at jeg bare må spørre om råd her inne :)

Med et nytt fotomotiv like om hjørnet har vi bestemt oss for å kjøpe nytt kamera. Samboeren har hatt et Olympus speilrefleks i mange år nå som begynner å bli slitent, og jeg synes ikke mitt kompaktkamera holder heeelt mål.

Kameraet skal altså brukes av min samboer, som forstår seg på teknikken, og meg, som har hørt om og halvveis forstår begreper som blenderåpning, men ikke er vant med å justere sånt selv. Egentlig ønsker jeg meg vel et kamera som kan brukes til sprelske påfunn, men samtidig tar gode bilder om man skrur på og knipser i vei.

Vi har kikket på Sony NEX-5, og liker det veldig godt begge to. Jeg synes det er kjempehendig, kjapt og enkelt å forstå seg på. I følge testen til Dinside er det kanskje et bedre kamera for meg enn for samboeren min. Og der er det skoen trykker, skal vi gå for "trygt" speilrefleks, som samboeren vil få max ut av, eller skal vi prøve oss på et systemkamera?

Speilrefleksen han foreløpig sikler litt på er Nikon D3200, det sier meg lite men han tror det er bra :)

Hva tror dere? Noen som har formeninger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...