Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjekk Referanser

Kine Helen

Recommended Posts

Skrevet

dette er vel egentlig en advarsel til alle dere som skal kjøpe hund eller skal ha en til.. be om å få referanser.. nr til tidligere valpekjøpere for å sjekke at det er skikkelige folk dere kjøper av.. og så langt dere har mulighet.. reis på besøk og møt dem og hunden..

har en bekjent som egentlig skulle få sin chihuahua jente på fredag, hun har fått bilder og snakket med oppdretter jevnlig.. dagen før hunden skulle komme fikk hun en mail av en annen som hadde sett hjemmesiden hennes og skulle ha fått en valp av henne som aldri kom.. hun er vist kjent for å sette inn annonser, skrive kontrakt og alt slikt så får plutselig hunden kraftig epilepsi, blir på kjørt eller spist av rottweileren,.. . ikke stol blindt på oppdrettere! ](*,)

dette er bare ment som en advarsel...:)

Skrevet

Så flott du advarer om dette :) Takk =D>

Men der går længe til før jeg skal ha en til hund. Men skal huske tipset til den tid :D

Der er MANGE useriøse opdrettere. Og hvis folk ikke søker grundig, så tror de at de kommer hjem, men en sund og god valp, som så senere kanskje vil ha en masse skavanker :x

Køp ikke det første og det bedste må man vel så si :mrgreen:

Skrevet

he he he har ikke kjøpt hund på 3 år nå og alikavell så har vi fått flere i hus :) . skal kjøpe oss en hannhund snart og skal kjøpe fra en jeg kjenner godt fra utstillinger så da er jeg sikret valp i fra dem. de vil plukke ut den beste hannhunden til meg for vi skal ha til utstilling :D gleder meg til ny hund forde om det kan ta sin tid før vi får den. Flower tispen er nemmelig ikke gammel nokk til å parres enda så vi venter spent og har god tid til å legge av penger for en valp i mellomtiden. :x banana :x/

Skrevet

hun var ikke så dum at hun betalte forskudd vell?. hvis noen sier de skal levere meg en valp på døren så hadde jeg aldri betalt noe forskudd på den, da skulle jeg først ha besøkt dem for å se valpene og sjekket papirer og slkie ting før jeg hadde betalt depositum for den :wink:

Skrevet

Jeg vet faktisk hvem denne "selgeren" er, hun er skikkelig bannlyst i norge hvertfall...mange som vet om henne, hun er IKKE til å stole på. Tar penger for hundene, så sier hun feks. dagen før at den ble påkjørt, eller spist opp av en stor hund osv osv lol. Hun har også klaget på andre oppdrettere av rasen til kjøpere, og slenger generelt dritt om alle andre som driver med chihuahua. HUFF så trist at det skal bli sånn - helt utrolig at folk orker gå så langt for ingenting...

barfy

Skrevet

Hei hei... Jeg er den personen Kine forteller om... Og jeg var nokk så dum at jeg betalte forskudd ja.. hehe... Men en ting er sikkert: jeg har lært!!! Kjøper kun hund som jeg kan reise og se på nå!!

Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke NKK gjør noe med denne dama.. F.eks så gav de henne nytt kennel-navn i begynnelsen av dette året fordi det forrige var for kjent for svindel..

Min chihuahua-jente (som sannsynligvis ikke har eksistert en gang) hadde falt ned fra et bord og døde momentant..

Jeg har forresten fått igjen ALLE pengene nå.. Og det er ca 5 av 50 som gjør det...

Dama er en skam for Chihuahua-Norge!!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...