Gå til innhold
Hundesonen.no

fly med hund


Leslie elise
 Share

Recommended Posts

Ha i bakhodet at valpen ikke bare må sitte i buret under innsjekk, den skal sitte i det for trange buret under hele flyturen også. :(

Nei, kun når flyet letter og lander :D Ellers kan du ha den på fanget :yes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg jobber med leiebil kan jeg jo tipse om Returbil.no, der er det ofte biler som skal Oslo-Trondheim eller omvendt. Det er egentlig forbud mot dyr i leiebiler, men så lenge man renser opp etter seg så er det greit.

Men jeg ville hatt hunden i et bur som da er tett opp til midtveis, i tilfelle den skulle spy eller drite på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du at SAS er villig til å se gjennom fingrene med forhold som strider mot regler for å sikre basal dyrevelferd? :|

Ha i bakhodet at valpen ikke bare må sitte i buret under innsjekk, den skal sitte i det for trange buret under hele flyturen også. :(

Haha, nei hva i alle dager får deg til å tolke DET ut av det jeg skrev? :P Herremin :lol:

Det jeg mener er at "regler" er lettere å omgås hvis man har bekjente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvis du ikke får hunden med inn i kabinen, hvorfor ikke tog? Ellers tror jeg ikke valpen vil ta noen spesiell skade av en flytur på 40 min i lasterommet heller, selv om det selvfølgelig ikke er ideelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får hunden med inn i kabinen, hvorfor ikke tog? Ellers tror jeg ikke valpen vil ta noen spesiell skade av en flytur på 40 min i lasterommet heller, selv om det selvfølgelig ikke er ideelt.

Hvordan gjør man det egentlig? 7+(?) timer med hund som skriker, pisser og driter ser jeg ikke for meg altså
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Hvordan gjør man det egentlig? 7+(?) timer med hund som skriker, pisser og driter ser jeg ikke for meg altså

På toget trenger ikke valpen sitte i bur. De færreste valper skriker i 7 timer når de får ligge på fanget, tusle litt frem og tilbake i bånd, leke litt, få noe spennende å tygge på, hilse på noen nye folk, få litt mat og vann. At valpen ikke er renslig er litt værre, men ha med noe å tørke opp med og en sprayflaske med såpe, så går det greit. Togene pleier å ha noen steder de står noen få minutter også så man kan få lufta litt kjapt rett ved toget. Spør kondukøren. Toget gir ihvertfall mye større frihet og mulighet til å aktivisere valpen enn en buss gir (pluss at det ikke er lov med hund på de fleste busser som kjører sånne langstrekker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått sendt 9 uker gammel valp i lasterommet fra Skottland til Norge. Det var helt uproblematisk og valpen fremstod slett ikke traumatisert etter ferden.

10 uker flatcoatvalp i kabinen tror jeg kan være litt i grenseland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket mednorwegian i dag,og de virket ganske medgjørlige. så lenge valpen passet inn i buret de har satt som ''max grense'' så hadde det ikke så mye å si om den var litt for tung.. de sa at så lenge vi bestillte billetter før en evt asmatiker eller noen med allergi, så hadde vi ikke noe¨å frykte. Og heldigvis så har vi det :) ¨så en som evt har noen sykdommer må selv ta et valg om de vil være med eller bestille ny billett..:)Så dette ser lyst ut ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk driver og reiser med fullvoksne sheltier i kabinen, så det burde gå. Men i verste fall blir du nektet, og må sende valpen som last. Da må du ha et annet bur også, og må du kjøpe det på flyplassen er det dyrt! Men lykke til med å få selskapet til å bekrefte at du får fly med ulovlig last - blir de gjort oppmerksomme på at du har for stor hund i for trang veske, så kan du nok kysse flyturen farvel.

Som sagt, så var de veldig behjelpelige på norwegian å sa at så lenge valpen fikk plass i vesken, så gikk det greit.. Du ser jo flere som skriver her at det bestandig går bra.. Hadde jeg hatt muligheten til å sitte på til noen, så hadde jeg ikke hatt en problem... Alternativet var buss, men 6-7-8 timer med en halvtimes pause tror jeg holder hardt for en så liten hund.. Må jeg, så må jeg.. Men jeg tenker det må være bedre å sitte trangt i en liten time, enn å sitte så lenge på buss med en så liten pause. Alle valper må på do så og si med engang de våkner, å valpen kommer jo til å våkne flere ganger på turen..

Er det ingen som kjører den veien da, som du kan få skyss med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...