Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør man med umulige slektninger i jula?


LiLi

Recommended Posts

Det er jo jul, og med julen kommer som regel en del familieselskaper og lignende. Og når det er jul, skal jo gjerne alle sammen ha noe godt å tygge på. Hva gjør man med umulige slektninger som nekter å innse at hunden ikke har godt av julekaker og annet snacks?

Det jeg har funnet ut hittil er:

-Lag et dekken med teksten "IKKE GI MEG NOE" på..

-Ta med utskrift av artikkelen "sjokolade dreper hunden din"

-Ta med andre godbiter de kan få lov å gi til hunden

-Kjeft dem huden full og ødelegg hele middagen...

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt mang en diskusjon med slektninger som mener de kan stappe i Eso både sjokolade, kake og bein ("Ups - jeg mista vist noe på gulvet)

Det jeg har gjort nå, er å skrevet ut artikkelen "sjokolade dreper hunden din". Det ble faktisk stilt av pappa når han leste den ;) Og jeg regner med den har sammen virkning på alle andre også.

Hvis noen har utrolig stor trang til å fore Eso, så kommer jeg nok til å gi de godbiter som de kan fore han med.

Er de to punktene over vanskelig å få inn i hodet, da kommer vi til det siste du sier, "-Kjeft dem huden full og ødelegg hele middagen..." Hehe, det har skjedd noen ganger før, så.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lag et dekken med teksten "IKKE GI MEG NOE" på..

-Ta med utskrift av artikkelen "sjokolade dreper hunden din"

likte disse to ;) Det er irriterende og overvåke at ingen gir bikja noe, det burde være en selvfølge.

Vel familien min er trangsynt og mener at dem kan alt og at ingen ting er skadelig for hunden, så dem prøvde å stappe i serchaj alt, nå er det INGEN som for lov til å være alene med han:P Tanta mi er verst, hun bare tok på han båndet(når hun var hos oss) og sa at hun gikk en tur, jeg bare stod og måpte til og begynne med, hun kan gjøre det med mammas og pappas hund, men IKKE min! ikke sånn som de oppfører seg, så jeg prøvde å forklare henne at det ikke var så lurt, og jeg skulle trene senere ikveld så han trengte ikke tur nå, men nei jeg hadde jo feil fordi jeg var "bare" 16 og siden hun var elst så visste hun best.. Greit sa jeg og reiv til meg båndet og låste meg og bikja inn på rommet mitt;o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanten min har dvergpuddel som får masse kaker :? Det nytter ikke å si noe der (det har jeg jammen prøvd!), men hvis de gir Cita en kake, så kjefter jeg så hele huset rister. Nytter ikke å fortelle slektningene mine om hvilken fare det er, de vil aldri forstå uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si i fra til de som gir kaker og annet snop at de får ta med seg bikkja hjem for den blir dårlig i magen og levere den tilbake dagen etter når den er frisk igjen' date=' det pleier å funke bra hos meg. ;)[/quote']

Det høres jo ut som en god plan! Men hunden min blir ikke dårlig i magen, og jeg kan ikke lyve, så.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen min har vært at Enten følger man reglene som er satt opp for den hunden, ellers får man rett og slett ikke være med hunden i det hele tatt.

Legger hunden i bur/bil/på et annet rom og avbryter stadig vekk med at "nå må jeg ut og lufte hunden" "må ut og se til henne, hun fryser sikkert" (noe hun såklart ikke gjør, man er da såpass ansvarlig). Vil ikke de følge spillereglene får de ikke glede av hunden, ergo ikke glede av meg heller.

Evt har jeg sagt hunden kan få etterpå i sin skål men da skal jeg vite hva som blir gitt for det er meg som må løpe ut hundreogfjørti ganger om natten etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutter av de hendene...

da blir det litt vanskligere å få gitt hundene masse tull!

Eller bare si at hunden kan finne på å ta med seg fingre sammen med det de enn måtte gi... ;)

neida... Hos oss så har vi gitt klar beskjed om at ingen skal gi hunden noenting uten å spørre meg først, og dersom de gjør det, ja så blir konsekvensen at de ikke får treffe odin igjen. Siden hele slekta forguder hunden min, så har det heldigvis ikke vært noe problem eter at den regelen ble innført. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff har det sånn jeg også. En slekt som driter fullstendig i hva jeg sier. Jeg sa klart i fra før jeg fikk hund og gikk bra ved første møte. ANdre møte derimot. Tante gav valpen brødskive ved bordet. Vi vil ikke ha en hund som tigger. Vi tok med oss hunden og dro! Med en gang. Siden har vi hatt barnevakt når det har vært familesammenkomster. Dette kommer vi til å ha i jula også. Da skal Tussie være hos svigerfamilien min.

Utrolig at voksne mennesker totalt ignorerer andre og gjør som de vil. Vil de proppe hunden SIN med hva som helst, så værsågo (stakkars hund) men ikke prøv deg på MIN!!! [-X

Så nå er det ingen i slekta som har sett henne på to måneder. Må være kosekvent, for de gir seg ikke. Kjefting fungerte tydeligvis ikke, så da må vi sørge for at situasjonen ikke oppstår. Ved å ikke ta henne med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom folk er så vrange at de gir Mona selv om jeg sier at de ikke skal, så er jo alternativet bare å la dem være vekk fra hunden, la henne ligge i gangen, eller ha full kontroll på hva som skjer hele tiden.

Kan for øvrig nevne at jeg syns det er utrolig uhøflig å ikke respektere det en hundeeier sier i sånne tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjefter jeg.. og da blir det som regel stillt..

toya skal få julemat da.. ( det hun kan få, som ikke er for salt og sånn

men ikke noe digg, utenom julegava jeg har kjøpt t henne...

det får de respektere, ellers så setter jeg bare toya i leiligheten min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er den artikkelen "sjokolade dreper hunden din" ?

Skulle gjerne ha printet den ut. ;)

Men prøver noen å gi noe til Diego, så kjefter jeg dem huden full..

Har sagt klart ifra før de får sjangs til å gi han noe, så ingen har faktisk prøvd å gi noe til Diego..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en familie som skal gi hunden alt mulig rart :roll: Synes det er respektløst å ikke høre på hva jeg har å si og kjefter for fullt på dem hvis de gir Balder noe han ikke skal ha, men ser ikke ut som om det virker så i år tar jeg med meg et kjøttbein som han kan ligge å gnage på under middagen slik at de ikke blir fristet til å gi han noe. Håper det skal virke da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min famile på mor siden har ikke peiling på hund en plass. Hvis jeg sier at hunder dør av sjokolade, går det inn det ene øret og ut det andre. Oi oops der "datt" det en sjokolade bit på gulvet. Hvis jeg fersker dem er det bare: Men såå lite skader jo ikke hunden. Går det an å være så påståelig nå du aldri har hatt hund eller lest om det?

Det er håpløst altså. ;)

Jeg tror jeg må prøve det der dekkenet hi hi, men da synes de sikkert det er enda morsomere å gi henne kaker osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen som "forer" hundene/katten uten vår tillatelse, og heldighvis forde.

Men som regel så ligger hundene i gangen når det er mat på bordet for ellers så tigger de sånn.

Så har vi gjester som skal spise her så blir hundene pent flyttet på gangen før de kommer; og kommer min mor så må katten ut på badet(hans plass) for hun er alergisk mot katter. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det kan synes som om de aller fleste her mener at slektninger, julemiddager osv. er noe herk fordi folk stikker til hunden noe ekstra..... men hva er egentlig problemet?

Altså - jeg har hatt hund i snart 16 år og enda har jeg ikke klart å oppdra mine foreldre og søsken - og helt ærlig - jeg driter i det også. Mine hunder er ikke sammen med disse menneskene så ofte og så lenge av gangen at de tar noe skade av det - eneste minuset er at de (hundene altså) omtrent setter seg på dem når de kommer på besøk i påvente av at matdrysset skal starte. Det plager ingen andre enn min kjære besøkende slektninger ..... som da selvsagt klager og spør om jeg kan fjerne hundene - hvilket jeg selvsagt gjør etterhvert, men først når jeg har poengtert at de selv har bedt om det ved sin oppførsel.

Hunder dør ikke av en sjokoladebit eller 10

Hunder dør ikke av ribbefett

Hunder dør ikke av julekaker

Hunder dør ikke av andre av julens godsaker

...jepp, noen blir kanskje dårlige i magen - men det er det - det skal rimelig mye sjokolade, ribbefett, småkaker og andre ting til før en hund tar skade av det - så jeg synes rett og slett dere skal la familien være som de pleier å være jeg - være blide og hyggelige - og om de gir hunden godis så si "det er greit, men bare en liten bit"

Altså - jeg ser ingen grunn til å få panikk og bli sur og sint fordi om familien ikke skjønner at hunder ikke bør få for mye snadder - det skal så absurd store mengder til før hunden tar skade av det at det helt og totalt meningsløst og lage en stor sak av dette bare for julen liksom......

Nei, kos dere i julen - la familie og hunder også kose seg............ litt dårlig mage og litt luftavgang får man leve med - det er tross alt bare en gang i året. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke LiLi`s lille hund har det særlig godt etter 10 sjokoladebiter... Det blir jo nesten mere en dagsrasjonen av mat... :wink:

Lær hunden "død" komandoen med håndtegn... Noen minutter etter at en skvetten tante har foret hunden så gir man komando om å dø...

Så hyler du å får panikk å river med deg hunden i springer ut å roper noen om at du må til dyrlegen å hundene er død osv.....

:lol: hoho.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...