Gå til innhold
Hundesonen.no

Jaaa Chicka har begynt å "prate" igjen!!!

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Chicka har alltid hatt meninger om ditt og datt, ofte gikk hun og "pratet" om ting og tang som opptok lille jenta.

MEN etter skaden så sluttet hun å prate, og jeg ble litt for jeg kunne høre mye på pratingen hennes om hvordan humøret var og noen ganger skjønte jeg bedre hva hun ville.

Idag har lille Trultemor begynt å prate igjen, trodde jeg skulle besvime der jeg stod , hun brummet av gårde oppover mot dyrlegen for hun skulle tydeligvis veie seg...

Jeg er så glad for jeg vet at når pratingen har kommet så er hun litt av seg selv igjen og er ikke så plaget som hun har vært før.

Er det ikke flott?? =D>

Skrevet
kjempeflott =D> skulle likt å hørt hvordan den pratinga  høres ut :lol:

Ja noen ganger høres det litt rart ut spesiellt for folk som går forbi oss og hun har en hel samtale med seg selv..... :lol:

Skrevet

Det er så koselig. Hunden til ei venninne av meg prater også. Kjempe søtt!!! Og så hvis man sier: "få høre deg synge da.." så begynner hun å synge (ule) med nesa rett til sky. Og hvis vi synger begynner hun å synge med.

Skrevet

så gøyt da, Aiwa også kan være en masekopp av og til, spesielt når det er morning og jeg sier godmorgen så svarer hun og når hun skal få mat, gud hjelpe meg for et mas(av og til blir hun så giret at det går over i bjeffing) :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...