Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid etter valper


Recommended Posts

Er det noen somkan fortelle meg når det er normalt at tispa får løpetid etter å ha hatt valper? Monti er plutselig blitt mistenksomt interessert i å snuse henne bak (noe han gjør med hunder som har løpetid). Hun er hoven feks, men det synes jeg hun har vært hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det fins det ikke noe fasit svar på. Talli har feks fulgt sin vanlige syklus sist og fått løpetid 6 mnd etter forje løpetid.

Blaze begynnte "på nytt" fra valpene var født.

Har du sjekket at hun ikke har noe utflod e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins det ikke noe fasit svar på. Talli har feks fulgt sin vanlige syklus sist og fått løpetid 6 mnd etter forje løpetid.

Blaze begynnte "på nytt" fra valpene var født.

Har du sjekket at hun ikke har noe utflod e.l.?

Ikke noe utflod, nei. Vi får bare følge med. Jeg har jo aldri hatt hannhund før, men han reagerer på Tipsy (med snusinga) på samme måte som han har vært med andre tisper med løpetid. Men jeg har jo ikke akkurat voldsomt med erfaring..

Begge mine har utsatt løpetiden 1-2 måneder ifht. vanlig syklus.

Hvis du er skeptisk, ta en telefon til vet'n. Bedre føre var, at hun ikke er i starten på en livmorbetennelse.

Men nå er jo det eneste "tegnet" at Monti lukter veldig på henne. Det er vel ikke noe tegn på livmorbetennelse?

Edit: eller sikta du til at hun ser hoven ut, kanskje? Som sagt har hun i alle fall sett sånn ut hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er jo det eneste "tegnet" at Monti lukter veldig på henne. Det er vel ikke noe tegn på livmorbetennelse?

Det kan godt være et tegn på noe, det, at han snuser. Jeg ville sjekket temperaturen hennes og fulgt godt med på evt drikking og generell allmentilstand. Det er uansett veldig uvanlig at en tispe får løpetid når valpene er så små som disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være et tegn på noe, det, at han snuser. Jeg ville sjekket temperaturen hennes og fulgt godt med på evt drikking og generell allmentilstand. Det er uansett veldig uvanlig at en tispe får løpetid når valpene er så små som disse.

Ok, takk for innspill og tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...