Gå til innhold
Hundesonen.no

Klør seg, varm i huden og mistet pels


Recommended Posts

Jeg innså ikke før nå nettopp hvor ille dette var. Jeg har merket en økning i kløing i det siste, hun klør seg utrolig mye og det er midt oppå kroppen det er værst. Når hun står i ro så ser jeg at hun "beveger" huden mye, sikkert fordi det klør.

Så har jeg kjent at når jeg stikker hånden inn i pelsen der hun klør mest så er hun glovarm. Har sjekket huden, ingen rødhet eller blemmer slik som da hun hadde våteksem.

Nå nettopp sjekket jeg nøyere, og så at hun hadde to punkter på hver side av kroppen, ved overlåret som er lite pels på, sikkert pga kløing.

Jeg fikk jo panikk med en gang, første jeg tenkte var allergi, men hva tror dere? Håper det er noe som kan løses med en kur av noe slag :P

Skal bestille time hos dyrelege i morgen, men alltid greit å høre med erfarne hundefolk.

541680_10151443595845529_707430528_23372473_96767221_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått veterinæren til å ta et hudskrap og sjekke for pelsmidd eller lignende.

Eldste tispen min hadde samme symptomene som du beskriver, da hun var unghund, og fikk tatt et hudskrap som viste fullt av pelsmidd.

Dersom det er dette, er det lett å behandle, og du får mest sannsynlig et spot-on middel som heter Stronghold.

Lykke til, håper det bare er noe så enkelt som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Den dagen jeg klipper min napperase fryser ******* over :-)

Jeg orket ikke skrive noe her i går for jeg fikk vite at det mest sannsynlig ER snakk om allergi :-( de tok to hudskraper, ingen av de viste verken midd eller andre parasitter. Hun mangler visst underpels på hele ryggen og har klødd/bitt vekk mye pels på bena.... De ga henne drypp i nakken og sa jeg skulle vente 14 dager for å se. Blir det ikke bedre skal vi til hudspesialist for utredning.

Har gått 100% over på vom for å utelukke om de er tørrforet (hun har i hovedsak gått på vom, men fått tørrfor innimellom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var kjipt! Håper det ordner seg fort :wub:

ånei, krysser fingre for at det ikke er allergi! :(

Takk begge to! Jeg håper det samme og krysser alt som kan krysses! Merker jeg blir helt gal for håper sånn å se resultater av dryppet at jeg innbiller meg ting :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...