Gå til innhold
Hundesonen.no

ryddetråden!


Strøssel
 Share

Recommended Posts

Jeg pleier å plukke opp flere ting på en gang som skal til omtrent samme sted, og så "har jeg ikke lov til" å slippe dem før de ligger der de skal ligge. Etter mange slike runder er det plutselig ryddig igjen. Men det er kanskje hakket verre å rydde hos andre, spesielt når det er "helt bomba". Så ille blir det liksom aldri her hos meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast alt av tøy i en samlet haug, ta det til soverom/bad/vaskerom så det kommer ut av syne.

Alt som hører til på kjøkkenet tas med til kjøkkenet (oppvask, søppel, mat osv).

Ta en plastpose og rydd vekk alt av søppel, tomme esker, papir som kan kastes.

Prøv å finne ut av hvor ting hører hjemme, eks. en bunke med papirer kan flyttes til en hylle/kontorpult. Brev og regninger kan samles i en bunke.

Det er hvertfall en start, så ser du småting osv du kan ta etterhvert.

Gjør store ting som å støvsuge og tørke støv til slutt.

Edit: Jeg gjør som Tonje hjemme hos meg selv. F. eks nå sitter jeg på kontoret, her er det kun ting som hører hjemme på dette rommet, pluss kaffekoppen min. Naturlig nok når jeg skal reise meg straks og gå på kjøkkenet tar jeg med koppen dit. Hver gang jeg flytter på meg sjekker jeg om det er noe som trenger å bli med til rommet jeg skal til :P hehe. Sånn holder jeg det ryddig hele tiden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg har aldri tenkt over hvordan jeg rydder før. Jeg starter alltid med å ta all oppvask ut på kjøkkenet og sette i oppvaskmaskinen. Deretter tar jeg alt tomgods - flasker, bokser osv., og sorterer det i pant og ikke-pant, og setter posene på kjøkkenstolene (for derfra velter de ikke utover hele gulvet, haha). Iblant gjør jeg det i motsatt rekkefølge, slik at jeg har glass å tømme halvtomme flasker og bokser i. Så går jeg rundt med en bærepose i hånda og kaster alt søppel i den. Så er det meste gjort her, som oftest. Hvis det er mer, tar jeg det systematisk. Alle klær inn på vaskerommet og i skittentøyskurvene, alle bøker i bokhyllene, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide "å rydde" mye mer før jeg bor sammen med han jeg bor med nå. Han er utrolig ryddig og har nok oppdratt meg litt på ryddefronten ;) Det er alltid ryddig her, og jeg vil tørre å påstå at det er en vane. Lærer man seg den og ikke lar ting ligge der de ikke skal, så slipper man å bruke masse tid hver helg eller uke for å rydde f. eks et helt rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med IW, forsåvidt. Jeg er også ganske flink til å ta med meg tallerkenen og glasset mitt ut på kjøkkenet med en gang jeg reiser meg, å ikke la klær slenge på gulvet, og å kaste søppel med en gang. Og når jeg lager mat, vasker jeg alltid opp mens jeg holder på. Utrooolig mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...