Gå til innhold
Hundesonen.no

Leke til hund som ikke er så glad i leker


Recommended Posts

DP'n min er ti mnd og ganske leken men hun forstår ikke hva hun skal gjøre med lekene.

Hun tygger heller ikke særlig mye så hun kan fint ha bamser i buret sitt uten å ødelegge de, men jeg skulle så gjerne funnet en "toppers" leke vi kunne ha med på tur feks. Trenger ikke ha pipelyd for hun synes det er litt skummelt. Bryr seg ikke om pinner eller ball.

Kjøpte en slik and og den liker hun litt.

Men synes generellt hundeleker er dyrt, særlig når de ikke en gang blir tittet på

post-10780-13326196288954_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis du jobber litt med å øke interessen og nysgjerrigheten hennes da? At anden (leken) kommer frem, du leker og koser deg med leken - og vips så var den borte igjen? Plutselig så kommer den frem igjen, og du lager liv i leken - kaster den i lufta og tar imot den igjen, beveger den litt i bakken og du viser at du har det supergøy, og vips så var den borte. Blir hun ikke nysgjerrig da? Neste steg er å la henne snuse litt, kanskje såvidt få låne den bittelitt, for at du så bytter den tilbake igjen... og sånn kan du erte henne opp til at hunden mener den leken er GULL!

Den leken du har lagt inn bilde av der, den hadde min hund blitt helt tussete etter. Sååå mye liv og røre vi kunne skapt med den der, gitt :P

For meg og min hund så er det det livet jeg skaper rundt leken, og hvordan jeg velger å leke med han på som gjør susen. Det er også viktig at han ikke har fri tilgang på enkelte leker, slik at jeg kan få beholde intensiteten på nysgjerrigheten hans på den og den leken - og dermed fungerer den som super forsterkning i belønningslek.

Hvis hunden er f eks litt forsiktig, så tilpasser man leken deretter. La hunden få jage etter deg og leken. La hunden få bestemme tempo, og se til at det ikke blir for voldsomt heller. Da kan det være stas å få riste/leke bittelitt litt i den, og så få bytte den til deg mot super belønning. Da vil leken i seg selv også stige i gradene ganske raskt, for leken forbindes til enda mer hyggelige ting. Leken blir spennende og kjekk. En "kombileke" - rett og slett ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...