Gå til innhold
Hundesonen.no

Slapp hund som ikke vil sitte/dekke - Løpetid?


Bård
 Share

Recommended Posts

Hei.

Shibatispa vår som er ca ett år gammel har den siste dagen fått en veldig stor adferdsendring. Fra å være en hyper liten sak som jasser rundt i full fart, så ligger hun nå bare og sover/slapper av. Løpetid nr.1 kom ved va 6 månder, og sånn sett skal løpetid nr. 2 være rett rundt hjørnet, og hun har markert mye i det siste.

Den siste ukene +- et par dager så har hun kastet opp tre ganger inkludert i dag morges. I tillegg så har hun vært dårlig i magen i dag, og maste seg ut på tur tidlig på morgenen der hun bæsjet en relativ løs bæsj. Vi har vært ute å gått tur, og hun bare daffer etter uten å være spinnvill etter løv og andre ting slik hun vanligvis er.

Jeg merket i sted at hun synest at det er ubehaglig å dekke/sitte, og dette er noe hun ikke vil gjøre på kommando selv med en pølsebit som lokkemiddel (og hun er et matvrak). Det ser ut som hun har vondt i bakparten, og prøver å sette seg ned, men merker ubehaget "på vei ned".

Hun spiser som vanlig, har ingen (som hun gir uttrykk for) når vi tar på henne - selv når vi koser/masserer bakparten.

Hva kan dette være? Bør vi haste av gårde til veterinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de tingene er vel helt unormalt i forbindelse med løpetid, men jeg ville vel ringt vet bare for å utelukke evt (livmor)betennelse og andre ekle ting. Har dere sjekket om hun har noe feber? Siden hun kaster opp/ er slapp...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er hun bedre, men hun er fortsatt ganske daff, og er forsatt nølende til å sitte selv om det ikke er like ille som i går.

Noe jeg merket etter jeg skreiv første innlegg er at hun hadde mye luft i magen. Jeg la hodet ned til magen hennes og den romla mye! Og i tillegg så lå hun å rapa opp guffen lukt i hele natt.

Jeg ser det ann litt i og med at hun er på bedringens vei, men tar nok en telefon til veterinær dersom hun ikke blir frisk i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering for de som måtte være interessert: Kuma er nå frisk som en fisk! Hun var nok rett og slett bare dårlig i magen. Nå er hun tilbake til sitt gamle jeg og har den livsgnisten og energien hun alltid har hatt. :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...