Bård Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Hei. Shibatispa vår som er ca ett år gammel har den siste dagen fått en veldig stor adferdsendring. Fra å være en hyper liten sak som jasser rundt i full fart, så ligger hun nå bare og sover/slapper av. Løpetid nr.1 kom ved va 6 månder, og sånn sett skal løpetid nr. 2 være rett rundt hjørnet, og hun har markert mye i det siste. Den siste ukene +- et par dager så har hun kastet opp tre ganger inkludert i dag morges. I tillegg så har hun vært dårlig i magen i dag, og maste seg ut på tur tidlig på morgenen der hun bæsjet en relativ løs bæsj. Vi har vært ute å gått tur, og hun bare daffer etter uten å være spinnvill etter løv og andre ting slik hun vanligvis er. Jeg merket i sted at hun synest at det er ubehaglig å dekke/sitte, og dette er noe hun ikke vil gjøre på kommando selv med en pølsebit som lokkemiddel (og hun er et matvrak). Det ser ut som hun har vondt i bakparten, og prøver å sette seg ned, men merker ubehaget "på vei ned". Hun spiser som vanlig, har ingen (som hun gir uttrykk for) når vi tar på henne - selv når vi koser/masserer bakparten. Hva kan dette være? Bør vi haste av gårde til veterinær? Siter
lucy Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Jeg har ikke saerlig erfaring med tisper, men ville i hvert fall tatt en tlf til vet i morgen tidlig og hørt hva de synes. Siter
Malamuten Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Jeg tenker problem med analkjertlene.. Dra til vet og få skjekket de og tømt de om det er et problem der, også få antibiotika så det går over. 1 Siter
*Marianne* Skrevet 21. Mars 2012 Rapporter Skrevet 21. Mars 2012 Ingen av de tingene er vel helt unormalt i forbindelse med løpetid, men jeg ville vel ringt vet bare for å utelukke evt (livmor)betennelse og andre ekle ting. Har dere sjekket om hun har noe feber? Siden hun kaster opp/ er slapp... 1 Siter
SandyEyeCandy Skrevet 21. Mars 2012 Rapporter Skrevet 21. Mars 2012 Jeg ville sjekka analkjertler. Sånn ellers høres hun ut som en helt vanlig, daff shibatispe med påløpende løpetid. Siter
Bård Skrevet 21. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mars 2012 I dag er hun bedre, men hun er fortsatt ganske daff, og er forsatt nølende til å sitte selv om det ikke er like ille som i går. Noe jeg merket etter jeg skreiv første innlegg er at hun hadde mye luft i magen. Jeg la hodet ned til magen hennes og den romla mye! Og i tillegg så lå hun å rapa opp guffen lukt i hele natt. Jeg ser det ann litt i og med at hun er på bedringens vei, men tar nok en telefon til veterinær dersom hun ikke blir frisk i løpet av dagen. Siter
tulip Skrevet 21. Mars 2012 Rapporter Skrevet 21. Mars 2012 Det kan være noe så enkelt som uggen mage, eller noe så vanskelig som forstoppelse.. Følg nøye med, og gå heller en tur for mye/lenge enn for lite, iom at det stimulerer tarmene. 1 Siter
Bård Skrevet 22. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Mars 2012 En liten oppdatering for de som måtte være interessert: Kuma er nå frisk som en fisk! Hun var nok rett og slett bare dårlig i magen. Nå er hun tilbake til sitt gamle jeg og har den livsgnisten og energien hun alltid har hatt. 4 Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.