Ulldotten Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Vi har en 14 uker gammel puddelvalp på hånden.. Valpen er fin og har god stamtavle og alt, men den er 14 uker gammel. Den har møtt mange andre hunder, men har ikke møtt mange barn. Dersom den ikke har noen erfaringer med barn, trenger det å bety at den vil få problemer med å bli vant til barn? Tenker at den har jo heller ingen negative erfaringer. Andre ting vi bør ta med i vurderingen? Siter
Synnikken Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Den er jo ung ennå, så vil ikke tro den har problemer å tilvennes barn. Siter
Guest Yellow Skrevet 20. Mars 2012 Rapporter Skrevet 20. Mars 2012 Er så ung at det er veldig lett å forme valpen. Kjøpte selv min/vår hund som 3 mnd. gammel, men oppdretteren hadde gjort en god jobb med han, så han fantes ikke nervøs i nye situasjoner. Moren min har alltid jobbet med å ha familiebarnehage (4 små barn hjemme), og valpen elsket disse barna fra første stund, siden jeg da bodde hjemme hos min mor. Han synes alt bare var kult, og å tulle med dem osv. var også bare gøy. Men selvsagt må man ta forhåndsregler, og ha et sted valpen kan slappe av og være helt i fred fra barna når han/hun vil det. Så lenge hunden er sosial og trygg, og oppdretter har sosialisert valpen, er det overhodet ikke noe problem. Siter
Mud Skrevet 21. Mars 2012 Rapporter Skrevet 21. Mars 2012 Kjøpte en hund på 2,5 år som aldri hadde møtt barn og hun forguder sønnen min og alle de andre barna i familien. En bra hund trenger ikke sosialiseres på alt mulig.. 2 Siter
Ulldotten Skrevet 21. Mars 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 21. Mars 2012 Takk for svar, da ser det endelig ut til at vi har funnet vårt nye familiemedlem 2 Siter
Recommended Posts