Gå til innhold
Hundesonen.no

Veterinærtips i Bærum?


Annegru
 Share

Recommended Posts

Vet ikke om noen i Bærum men kan anbefale Vets4pets (tror jeg de heter) i Heggedal. Er jo ikke så ofte man skal til vet, ideelt sett, så det er kanskje ikke sååå farlig å kjøre litt;) de er ivertfall veldig flinke med hundene og flinke med det de driver med. Og henviser fort videre hvis de ser at andre er flinkere. Hvordan de er på pris i forhold til andre i området vet jeg ikke, men jeg tror de har helt greie priser, ivertfall har de det på de basic- tingene jeg har vært der for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Anbefaler absolutt ikke Vets4Pets i Heggedal, har ekstremt dårlig erfaring med de som jobber der, og hvordan de utfører arbeidet.

Heller ikke fornøyd med prisen overhodet, de tar mer betalt enn noen andre vet. jeg har vært hos, og de krever blant annet at du hoster opp 5000 kr (ja, du leste rett) for en løs valpetann der og da, ikke snakk om noen faktura.

Er en dame som jeg er ekstremt førnøyd med, etter haugevis av veterinærer jeg ikke har vært fornøyd med, fant jeg heldigvis henne tilslutt, og nå lar jeg ikke henne gå! ;)

Hun holder til både til i Slemmestad og Sandvika, er vel mest i Sandvika nå for tiden.

Kommer selvsagt ikke på navnet hennes akkurat nå, men skal finne navn og nr til deg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med dyrehospitalet og dyrlegene på Lilleaker. Mindre fornøyd med Petvett Sandvika.

Har aldri prøvd Bekkestua og har vært på Doktor dyregod i forbindelse med vaksinering, men det ble liksom ikke nok til å danne seg et ordentlig inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkestua dyreklinikk? Trodde den var nedlagt, jeg :icon_confused:

Nei, den som ligger oppe ved nadderudstadioen og kiwi er åpen den (Bekkestua Dyreklinikk), kanskje du tenker på den som lå nede ved gamle Rema som er lagt ned nå, den er ikke der lenger, det var doktor dyregod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler absolutt ikke Vets4Pets i Heggedal, har ekstremt dårlig erfaring med de som jobber der, og hvordan de utfører arbeidet.

Heller ikke fornøyd med prisen overhodet, de tar mer betalt enn noen andre vet. jeg har vært hos, og de krever blant annet at du hoster opp 5000 kr (ja, du leste rett) for en løs valpetann der og da, ikke snakk om noen faktura.

Oi, det var voldsomt.... Jeg har virkelig ikke den erfaringen, men det er noen år siden jeg var der selv. Mine foreldre bruker disse for alle sine tre hunder og har gjort det i flere år, og er veldig fornøyd, også med prisene (eller går det egentlig noen gang an å være fornøyd med prisene hos vet?)på bl.a røntgen og tanngreier på gamlehunden, diverse sokker og truser i magen på yngste vorstheren og beinskader på eldste... Jeg er ganske kresen på "personlige egenskaper" hos vet fordi jeg har en hund som lett henger seg opp i dårlige opplevelser, og disse er mye bedre enn mange andre jeg har møtt...Linux elsker dem, så da gjør jeg det og;) Menmen. Forskjellige erfaringer (og heller ikke heeelt i området TS spurte om...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Oi, det var voldsomt.... Jeg har virkelig ikke den erfaringen, men det er noen år siden jeg var der selv. Mine foreldre bruker disse for alle sine tre hunder og har gjort det i flere år, og er veldig fornøyd, også med prisene (eller går det egentlig noen gang an å være fornøyd med prisene hos vet?)på bl.a røntgen og tanngreier på gamlehunden, diverse sokker og truser i magen på yngste vorstheren og beinskader på eldste... Jeg er ganske kresen på "personlige egenskaper" hos vet fordi jeg har en hund som lett henger seg opp i dårlige opplevelser, og disse er mye bedre enn mange andre jeg har møtt...Linux elsker dem, så da gjør jeg det og;) Menmen. Forskjellige erfaringer (og heller ikke heeelt i området TS spurte om...)

Så lenge dere er fornøyde er det jo ikke noe å klage på. :)

Men bare etter mine egne erfaringer ønsker jeg ikke selv å anbefale de videre. Skal sies også at jeg er svært kresen, og veldig få veterinærer jeg faktisk er fornøyd med.

Til TS:

Fant navnet hennes nå. Marie Molstad. :)

Som sagt utrolig fornøyd med henne, og nøler ikke med å anbefale henne videre.

Dyrlegen På Billingstad DA

Adr.: Claude Monets alle 20, 1338 Sandvika.

Tlf.: 800 39 753.

Så holder hun også til her, iallefall innimellom:

http://www.dyrlegeni...slemmestad.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Er vel veldig få steder man får faktura hos en dyrlege, enten har man forsikring eller nok penger til å betale, mener jeg da...

Selvsagt burde man det, men forsikring dekker da ikke valpetenner?

Dessuten burde de være behjelpelig med faktura når de overpriser så høyt og i "krise"tilfeller, iallefall.

Hadde ikke falt meg inn at å trekke en valpetann skulle komme på nesten 5000 kr, og det gjør det heller ikke andre steder.

Red: Dessuten klarte vi jo å betale det der og da, hadde jo som sagt ikke noe annet valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt burde man det, men forsikring dekker da ikke valpetenner?

Dessuten burde de være behjelpelig med faktura når de overpriser så høyt og i "krise"tilfeller, iallefall.

Hadde ikke falt meg inn at å trekke en valpetann skulle komme på nesten 5000 kr, og det gjør det heller ikke andre steder.

Nei, jeg syntes ikke de skal det, det er så mange som ikke betaler fakturaene, så da får folk ha pengene eller ikke ha dyr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Nei, jeg syntes ikke de skal det, det er så mange som ikke betaler fakturaene, så da får folk ha pengene eller ikke ha dyr ;)

Betaler du ikke fakturaen, får du jo inkasso tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Yellow

Det er ekstra jobb for dyrlegene å måtte sitte med det arbeidet og med den holdningen der så skjønner jeg at de ikke sender det ut.

"Den holdningen der", hva skal det bety?

Aldri sagt at jeg venter på fakturaer til de blir inkasso selv, og tror de aller, aller fleste betaler fakturaene første gang, så de slipper mer tull.

Selv synes jeg veterinæren skal bry seg om hundens/dyrets beste først og fremst, spesielt i nødtilfeller, og da være behjelpelig dersom det er nødt til å bli en faktura istedet. Ikke at de kun tenker penger. Og det følte jeg bare med disse veterinærene, som sagt, og er generelt på andre grunnlag heller ikke fornøyd med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den holdningen der", hva skal det bety?

Aldri sagt at jeg venter på fakturaer til de blir inkasso selv, og tror de aller, aller fleste betaler fakturaene første gang, så de slipper mer tull.

Selv synes jeg veterinæren skal bry seg om hundens/dyrets beste først og fremst, spesielt i nødtilfeller, og da være behjelpelig dersom det er nødt til å bli en faktura istedet. Ikke at de kun tenker penger. Og det følte jeg bare med disse veterinærene, som sagt, og er generelt på andre grunnlag heller ikke fornøyd med dem.

Vi får være enige om å være uenige ;) Var ikke dette tråden egentlig handlet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havanaislove: Dyrlegen På Billingstad DA

Adr.: Claude Monets alle 20, 1338 Sandvika.

Tlf.: 800 39 753.

Jeg husker ikke hva veterinæren het (var hyggelig nok), men den "avdelingen" (rommet) de har i Sandvika var direkte skittent. Det gjenspeiler jo en del holdninger når det er slik inne på et behandlingsrom. Ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...