Gå til innhold
Hundesonen.no

Konfermasjonsgave til lillesøster - med bakgrunnsinfo ... :P


Aya
 Share

Recommended Posts

Da min eldste lillesøster konfirmerte seg for et par år siden fikk hun en opplevelse i gave. Dvs, vi dro på søstertur til Stavanger, bodde på hotell og var ute og spiste. Det jeg betalte var hotell+middag, ellers betalte hun shopping selv. Nå skal yngstesøster konfirmere seg, og jeg har lyst til å gi noe av det samme (gjerne med litt variasjon), men jeg er i en litt annen økonomisk situasjon nå. For det første betaler jeg over 2000 bare for å komme meg i konfirmasjonen hennes, noe som er fullstendig verdt det, for all del, men jeg har litt problemer med å skulle betale en slik tur (ikke minst pga. hundepass som er litt kinkig for meg). Men jeg vil ikke at hun skal lide under dette! Så det jeg har tenkt er at hun får en liten gave i konfirmasjonen, f.eks et smykke, fra meg og kjæresten. I tillegg får hun et "gavekort" på en drømmehelg hos meg, hvor vi riktignok bor i min leilighet, men hvor vi er på shopping, spiser middag ute og kanskje også (hvis økonomien strekker til) får en rimelig spa-behandling ... Blir det en dårlig erstatning, eller kan jeg få det til å bli like stas som den gaven storesøsteren hennes fikk? Det må også sies at det å komme til meg innebærer at hun får reist til en annen by og sånt, vi bor en åtte timers reise fra hverandre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begge deler innebærer reise og spising ute, så synes jeg at dette virker like fint, jeg. Og søsteren din har helt sikkert også forståelse for at situasjonen litt annerledes nå enn den var da, og derfor skjønner at du må velge en annen løsning. Jeg sier go for it. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempefint ut, Aya!

Jeg skjønner at det kan føles litt "urettferdig" for deg, men hun er det garantert ikke på samme måte. Hun er 14 (?), og forstår garantert dette med at situasjonen har forandret seg. Og det at tanken er den samme med begge søstrene er veldig fin, synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Fortell henne om problemet med å skaffe hundepass og at du derfor bruker pengene på en litt anne måte. Ellers syntes jeg at det er en fin presang.

Husker at mange i sønnen min sin klasse på den tiden overnattet på hotell og sønn var misunnelig på det fram til han fikk overnatte på hotell og skjønte godt at jeg ikke hadde brukt så mye penger på overnattingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...