Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingskobbel


Mirai

Recommended Posts

Hva er egentlig dette, er det de veldig tynne i stoff som er strup på en måte?

Må vel ha noe til Mona før januar. Men jeg så i Hamar brukte de tynne kjettingstrup på ulvehundene for at de skulle skjules under pelsen. Jeg er redd for at dersom jeg bruker et sånt på Mona så ryker hun det?

Hva slags line skal man ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett at de bruker slik kjetting strup på ulvehundene ja...

Men det er ingen regel som forteller hvilket bånd du skal ha på hunden din..

Hvis et nylon bånd (ville ikke akkurat tatt den tynneste sorten men :D) fungerer best for dere, ja, så bruker du nylonsbånd... Det viktigste er at du får hunden til å vise seg på best mulig måte! Og hvis et kjetting bånd ødelegger for det, så kutt det ut :D

Ta en farge som ikke "skriker" mot hundens farge.. Rødt er f.eks ikke så bra for Mona :D

Til Mona ville jeg hatt sort eller hvitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige utstillingsbånd er jo sånne nylonbånd som du strammer til, så de blir faste (ikke strup). Men det finnes også nylonstrup og en del bruker kjetting. Du bør bare prøve å finne ut hva som funker best (og ser best ut) med/på Mona. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi@ Vil bare kommentere det at "vanlig" utstillings bånd er fra rase til rase, hos de små hunder "vanlig" utstillings bånd nylon ja, men hos retrievere så er "vanlig" utstillings bånd noe helt annet, samme som Borzoi, har ikke sett NOEN av de som kan utstilling her bruke nylon på dem, da er det små kjettinger, gjerne sammenhengende med noe gull /sølv i seg, så hva som er "vanlig" er veldig forskjellig fra rase til rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi@ Vil bare kommentere det at "vanlig" utstillings bånd er fra rase til rase, hos de små hunder "vanlig" utstillings bånd nylon ja, men hos retrievere så er "vanlig" utstillings bånd noe helt annet, samme som Borzoi, har ikke sett NOEN av de som kan utstilling her bruke nylon på dem, da er det små kjettinger, gjerne sammenhengende med noe gull /sølv i seg, så hva som er "vanlig" er veldig forskjellig fra rase til rase.

Ja, okei :D Jeg er mest vant til små hunder, så det er sikkert derfor jeg tenker på det som vanlig. Jeg vet jo at retrieverne bruker retriever-bånd da, men det er jo mer spesielt for dem. Har sett mange som bruker kjetting og ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Bør nok bruke som du ser på de andre, men litt kjedelig vis du er nervøs fra før, og i tillegg beskymre deg får at det skal ryke :? Er jo snakk om at det er en hund som veier litt også. Men de oppfører seg som regel helt anderledes i ringen da, men man vet jo aldri? Har du prøvd og trene med det?

Mvh Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...