Gå til innhold
Hundesonen.no

Ikke direkte hundesak, men dommen kan bli til hundens fordel.


tulip
 Share

Recommended Posts

For så lenge sov-i-ro avhjelper problemet, er det ikke for mye støy, iflg denne dommen.

Steike - det er jo glimrende! Tenk så mye vegvesenet kan spare på støydempende tiltak langs våre veier da - er jo bare å kjøpe sov-i-ro til beboerne så er problemet løst :lol:

... jeg skal aldri aldri aldri aldri bosette meg i blokk eller borettslag :blink:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men det burde være en menneskerett å få sove uten bruk av hjelpemidler.

Jeg er ikke for at bikkjer skal bråke å plage andre heller jeg. (Selv om jeg selvsagt er enig i at man må tåle litt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men det burde være en menneskerett å få sove uten bruk av hjelpemidler.

Jeg er ikke for at bikkjer skal bråke å plage andre heller jeg. (Selv om jeg selvsagt er enig i at man må tåle litt.)

men hva med tog som går forbi huset, trikken, tbanen, biler, ambulanse osv. De kan være minst like plagsomme som en hund som går rundt, fyllikker i leiligheten ved siden av osv osv osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva med tog som går forbi huset, trikken, tbanen, biler, ambulanse osv. De kan være minst like plagsomme som en hund som går rundt, fyllikker i leiligheten ved siden av osv osv osv :P

Godt spørsmål. Men om jeg flytter inn i en bolig med t - bane spor på ene siden og motorvei på andre siden, så vet jeg hva jeg går til.

Men sånn som jeg bor her feks, i et rolig boligstrøk, så er det ikke greit om det flytter inn en familie som spiller trommer eller lar hundene bjeffe på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Men om jeg flytter inn i en bolig med t - bane spor på ene siden og motorvei på andre siden, så vet jeg hva jeg går til.

Men sånn som jeg bor her feks, i et rolig boligstrøk, så er det ikke greit om det flytter inn en familie som spiller trommer eller lar hundene bjeffe på natta.

Den ser jeg ;) men jeg måtte bare poengtere at ganske mye annet bråker :P

Jeg er veldig obs på å stopper Amiga med en gang om hun bråker om kvelden (f.ex om hunden over bjeffer så vil hun svare). vil være til minst bry :P men jeg tror jeg må få meg enebolig for å kunne øve musikk osv igjen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål. Men om jeg flytter inn i en bolig med t - bane spor på ene siden og motorvei på andre siden, så vet jeg hva jeg går til.

Men sånn som jeg bor her feks, i et rolig boligstrøk, så er det ikke greit om det flytter inn en familie som spiller trommer eller lar hundene bjeffe på natta.

Leste du artikkelen? Det er ikke snakk om natta, det er snakk om hva som er normal lyd vs støy. En nibarnsfamilie har neppe så mye energi til å være våkne hele natta, eller? Men på dagtid kan det selvsagt bli lyd, mange som går, snakker, spiller musikk osv, sånt som helt normale folk gjør. Og om det ikke er høyre dB enn at sov-i-ro stenger ute lyden, så er det ikke regnet som STØY, men naturlige lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du artikkelen? Det er ikke snakk om natta, det er snakk om hva som er normal lyd vs støy. En nibarnsfamilie har neppe så mye energi til å være våkne hele natta, eller? Men på dagtid kan det selvsagt bli lyd, mange som går, snakker, spiller musikk osv, sånt som helt normale folk gjør. Og om det ikke er høyre dB enn at sov-i-ro stenger ute lyden, så er det ikke regnet som STØY, men naturlige lyder.

Jeg kikket fort på den, men trodde det gjaldt natta pga kommentaren om sov i ro.

For meg er det helt greit med naturlige lyder som du kaller det, på dagtid. :)

Edit: Så på den igjen, og jeg hadde lest alt første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, apropo det så var jeg og klaga på nabobikja i går.. Sto og bjeffa i et kjør fra jeg kom hjem kl 14.00.til 18.00 når eiern kom hjem... Ikke greit. Ikke er det første gangen heller. Men sånn utenom det så tåler jeg en del støy før jeg synes det er plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...