Gå til innhold
Hundesonen.no

Min første EFIT!


Marianne&Java
 Share

Recommended Posts

Nå skal jeg endelig være med jeg også. Ikke så veldig spennende egentlig, bare en helt vanlig dag :) Beklager dårlig bildekvalitet, jeg har kun mobilkamera!

Ca. 07.30

Jeg står opp og går ut for å lufte bikkjer. Glemte å ta bilde, men måtte ta et bilde i dag (bare at i dag ble det tatt en time tidligere), bare fordi jeg vil vise dere hvor fint det er å bo her. Bildet er tatt mens jeg står i døråpningen :)

DSC00512.jpg

Ca. 08.30

Spiser frokost, glemte bilde (ja, jeg er trøtt og surrete på morgenen :innocent: )

Ca. 09.30

Er på jobb og sitter å trykker på det lille, søte tastaturet mitt!

DSC00461.jpg

Ca. 10.30

Er på lageret å jobber litt der.

DSC00462.jpg

Ca. 11.30

Fortsatt på lageret, måler diverse produkter. Noen må jo gjøre det også ;)

DSC00465.jpg

Ca. 12.30

Er fortsatt målemester harepus. Veldig spennende :P

DSC00466.jpg

Ca. 13.30

Hold dere fast, jeg måler fortsatt varer! Tok litt tid, men nå har jeg kun igjen produktene på lista :ahappy:

DSC00469.jpg

Ca. 14.30

Ferdig på jobb, men oppdaterer meg litt på nyhetene før jeg vender snuta hjemover. Leser om kattemishandlingssaken om noen er interessert :P

DSC00474.jpg

Ca. 15.30

Jeg er hjemme og er ute å tusler og tøyser med bikkjene på jordet :D

DSC00475.jpg

Juhuuu, moro med ball!

De er så søte at vi slenger inn et lite bonusbilde:

DSC00483.jpg

"Kast ballen daaa"

Ca. 16.30

Vi er forsatt ute å går. Koser oss i det herlige været! Günther er mannemann og startet badesesongen tidlig i år. Rett før jeg tok bildet var han uti med vann opp til brystet. To ganger til og med, så ingen pyse det her nei ;) Jeg rakk ikke å ta bilde mens han var uti, men legg merke til mannemannen med våt-hund-raptus på vei opp av vannet :hyper:

DSC00489.jpg

Ca. 17.30

Middag! Og jeg innser kjapt at jeg ble skikkelig skuffa over fisken. Hadde kjempeforventninger og så var den bare midt på treet :getlost: Livet er hardt altså :P

DSC00499.jpg

Ca. 18.30

Bikkjene ligger å sover og jeg sløver foran TVen. Var så fysen at jeg holdt på å dø så jeg lagde meg en kopp kakao. Det er ikke helt det samme altså, men godt var det! Meget eksklusiv rett-i-koppen :teehe:

DSC00501.jpg

Ca. 19.30

Har en liten treningsøkt med bikkjene i stua. Java er søt, for da veit hun at det blir klikk og godbit! (Meget seriøs tøysetriks trening!)

DSC00503.jpg

Ca. 20.30

Jeg har nettopp kranglet med Günther for å få klippe klørne hans... Han har blitt VELDIG mye flinkere, men akkurat i dag bestemte han seg for å krangle litt igjen! Jaja, tre skritt fram og ett tilbake! Her er sur, men fryktelig trøtt så det går greit alikevel :wub:

DSC00510.jpg

Rett før 21.30 bildet klarte jeg å klemme tommelen min så hinsides at jeg bare droppet alt av bilder resten av kvelden (fikk tilbake følelsen først nå i kveld, så jeg klarte virkelig å treffe godt altså...). Dere gikk ikke glipp av så mye akkurat, fant senga ca 23.30 :)

Jada, en ganske vanlig dag i vårt liv!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målar du kartongane? Er det ikkje standardkartongar då (40cm x 60cm)?

Nei, jeg veit ikke hva som er vanlig og sånt jeg, men dette er jo esker vi får fra produsentene med diverse varer i og eskene er tilpassa varen som ligger oppi. Hvis det var forståelig? :P Så når jeg måler opp så vil systemet regne ut volumet på eskene sånn at neste gang vi bestiller varer kan vi lettere regne ut hvor mye av hver vi kan fylle i hver kontainer. Okay, jeg er skikkelig dårlig til å forklare merker jeg :icon_redface: Men var det litt forståelig?

EDIT: Bare så ikke jeg skal høres helt evneveik ut så må jeg påpeke at dette er ikke noe jeg gjør daglig altså! Fikk bare den oppgaven i går og nå trenger det ikke å gjøres før vi får inn et nytt produkt og da måler vi det jo bare med en gang vi får det inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Har du Janome, Elna eller Baby Lock? Hvis ikke så trenger du definitivt en til ;) Men altså, jeg driver ikke å selger symaskiner egentlig. Vi er "bare" distributør så selger kun til forhandlere! Men hvis du driver å syr en del så burde du ta en titt på lampene vi har. OttLite! Det er som dagslys, så det er veldig bra for øynene når man driver med sånn pirkejobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Har du Janome, Elna eller Baby Lock? Hvis ikke så trenger du definitivt en til ;) Men altså, jeg driver ikke å selger symaskiner egentlig. Vi er "bare" distributør så selger kun til forhandlere! Men hvis du driver å syr en del så burde du ta en titt på lampene vi har. OttLite! Det er som dagslys, så det er veldig bra for øynene når man driver med sånn pirkejobb :)

Janome overlock, Pfaff og Husqvarna (egentlig gubben sin da, man må jo ha hver sin!) symaskiner. Pfaffen er relativt ny (~15 er den visst blitt!) og Husqvarnaen er vel minst 30 år gammel...

Er ikke så inmari på brodering og sånt, så de tre holder lenge for meg. Men skal ta en titt på den lampen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin utsikt fra døråpningen og fine hunder :wub:

Herlig :D Koselig å se deg her igjen :hug:

Marianne :heart::D

Åååh, næmmen så søte dere er :hug:

Skal prøve å bli litt mer aktiv her nå! (igjen :innocent: )

Janome overlock, Pfaff og Husqvarna (egentlig gubben sin da, man må jo ha hver sin!) symaskiner. Pfaffen er relativt ny (~15 er den visst blitt!) og Husqvarnaen er vel minst 30 år gammel...

Er ikke så inmari på brodering og sånt, så de tre holder lenge for meg. Men skal ta en titt på den lampen!

Ja da har du jo så det holder igrunn! Veldig fornøyd med at det var en Janome inni der ;) Pfaff og husqvarna er jo konkurrentene våre, men noen må jo kjøpe de også ellers hadde det jo ikke vært noe spennende :P Ja, anbefaler deg virkelig å ta en titt på lampene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, næmmen så søte dere er :hug:

Skal prøve å bli litt mer aktiv her nå! (igjen :innocent: )

Ja da har du jo så det holder igrunn! Veldig fornøyd med at det var en Janome inni der ;) Pfaff og husqvarna er jo konkurrentene våre, men noen må jo kjøpe de også ellers hadde det jo ikke vært noe spennende :P Ja, anbefaler deg virkelig å ta en titt på lampene :)

Var sånn jeg kjente igjen eskene på Janome. ;) Men har nok ikke kjøpt den "hos dere", de er myyye billigere i England, så jeg og en venninne kjøpte hver vår da vi bodde der borte (mannen i den lille sybutikken i den lille byen gjorde nok dagens deal der...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...