Gå til innhold
Hundesonen.no

Gnagd av ytterste laget på kloa?


marjea
 Share

Recommended Posts

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal formulere meg.. Men det kan altså se ut som om hunden min har gnagd av det ytterste laget på kloa. Han har sorte klør, men nå så hele kloa hvit ut - i tillegg til at det var nokså blodig. Kloas størrelse var som før, altså er det ikke en bit av kloa som er borte.

Fikk skylt godt av den, og burde selvfølgelig ha tatt bilde av det, men var for opptatt med å pakke den innn så raskt som mulig.. Dette har jeg aldri opplevd før, og jeg vet ikke om dette er noe som bare fikser seg selv? Det er ikke sånn at det blør ustanselig, og ikke halter han. Bare vasker og vasker, og ser litt betutta ut.. Hjelp? :icon_confused:

Edit: Etter å ha googla litt (som for en gangs skyld ikke var det første jeg gjorde..) så kan det virke om om klokapselen er gnagd/revet bort. Det virker altså ikke som han har vondt, siden han for øyeblikket ligger og snorker ved siden av meg som han pleier..

Er det sånn at det holder å holde et øye med det, eller må jeg til veterinær? Det er ingen "løse" deler, og kloa ser helt ren og fin ut sånn sett. Observere ift. en eventuell hevelse? Og ha på potesokk ute for å unngå å få mye dritt borti der nå som beskyttelsen er borte? Noe mer?

Endret av marjea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro at kloa ser du som den pleier når klokapselen er avreven. Når min fjerna klokapselen så var det baren en liten rød nerve som lignet på en mini klo som stakk ut. Den var rød og hvit, men en god del mindre en de vanlige klørne.

Jeg tror jeg hadde gått innom en veterinær for å få det sjekket uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...