Gå til innhold
Hundesonen.no

Manger 25-26 februar


MegaMarie
 Share

Recommended Posts

Hvem skal?

Jeg stiller Blondie for første gang i championklasse :D Også skal jeg egentlig stille Casper(staffe) også, men ser ut som at vi krasjer :(

Jeg klarer ikke å åpne om og se hvor mange papilloner det er. Noen som vil informere meg?

18 voksne og 3 valper :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL!!!! :D

Skal stille en søt selvnappet Cairn Terrier valp, eneste i sin klasse, så da må vi satse fullt på gruppeplassering!

Ellers skal jeg kanskje da stille Casper om det krasjer for Marie og en Cairn terrier ch tispe... jeg blir å finne med terrier ringen hele lørdag med andre ord.

Er interessert i ekstra startnr om noen sitter med det...

PM: http://www.nkk.no/nkk/public/getStartnrAttachment?UTID=120022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL!! :D

Skal stille en søt selvnappet Cairn Terrier valp, eneste i sin klasse, så da må vi satse fullt på gruppeplassering!

Ellers skal jeg kanskje da stille Casper om det krasjer for Marie og en Cairn terrier ch tispe... jeg blir å finne med terrier ringen hele lørdag med andre ord.

Er interessert i ekstra startnr om noen sitter med det...

PM: http://www.nkk.no/nk...ent?UTID=120022

Hvilken dag stiller du? jeg har tre startnr men trenger bare ett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL!! :D

Skal stille en søt selvnappet Cairn Terrier valp, eneste i sin klasse, så da må vi satse fullt på gruppeplassering!

Ellers skal jeg kanskje da stille Casper om det krasjer for Marie og en Cairn terrier ch tispe... jeg blir å finne med terrier ringen hele lørdag med andre ord.

Er interessert i ekstra startnr om noen sitter med det...

PM: http://www.nkk.no/nk...ent?UTID=120022

Skjønner forøvrig ikke hvorfor du ikke får start nr til noen av de du skal stille. Du skal ikke betale penger for å stille ut andre sine hunder, mener jeg ihvertfall.. Det at du i det hele tatt kjører ut dit selv (om du gjør det) og bruker penger på det burde være mer enn nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på søndag :D

Gleder oss masse, hehe :)

Kun valp denne utstillingen også, tror nok det vil gjelde noen måneder frem i tid.

Får se hvordan lille Kiara utvikler seg.

Men nå er det Santos som skal en runde til i 4-6 mnd klassen :)

Det kommer 4 andre valper, 1 hann til i hans klasse, 1 hann i 6-9mnd, og 2 tisper i hver sin klasse :D

Så det skal bli kjempemorro :D

Også er det 15 voksne.

Begynner og ta seg opp med japanere her på vestlandet, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner forøvrig ikke hvorfor du ikke får start nr til noen av de du skal stille. Du skal ikke betale penger for å stille ut andre sine hunder, mener jeg ihvertfall.. Det at du i det hele tatt kjører ut dit selv (om du gjør det) og bruker penger på det burde være mer enn nok!

fordi jeg ikke tør å spørre :cry:

og ja, jeg kjører ut selv og eier m/hund jeg skal stille sitter på, hehehehehe

edit: var jo luksus å stille hund for Charlotte, hun betalte jo ALT :D

Endret av Hapzen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg ikke tør å spørre :cry:

og ja, jeg kjører ut selv og eier m/hund jeg skal stille sitter på, hehehehehe

edit: var jo luksus å stille hund for Charlotte, hun betalte jo ALT :D

De fleste skjønner det jo sikkert om du sier du må betale for å komme inn. At de da gir deg nummer lappen. Men du løser det jo nå uansett. Kanskje når du sier til henne at du har fått nummer lapp av noen andre for å komme gratis inn at hun da tenker at neste gang gir hun nummerlappen til deg?

Charlotte er flink hun :D Nesten litt for flink :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 groenendael

2 tervueren valp

7 tervueren

Jeg har meldt på Gigi i champ.klasse, blir vel siste gang på denne siden av sommeren, i og med at hun har satt i gang røytingen :)

Ellers er begge valpene fra mitt siste kull, skal bli spennende å se hvordan det går, da den ene er en rød tispe og den andre er den grå hannhunden fra kullet :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolie er påmeldt, har ikke akkurat vært overflod av valpeshow så jeg er spent =)) Luno og Nemi er helt nedrøytet begge to, så de holder seg hjemme.

Jeg har meldt på Gigi i champ.klasse, blir vel siste gang på denne siden av sommeren, i og med at hun har satt i gang røytingen :)

Ellers er begge valpene fra mitt siste kull, skal bli spennende å se hvordan det går, da den ene er en rød tispe og den andre er den grå hannhunden fra kullet :)

Han har satt opp Heat fra R&L både som BIR og BIM før så jeg tror ikke fargen skal si noe =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermes sin søster skal dit, og fem andre whippser. Lurte på om jeg skulle dra for å se, men jobber den helgen.

Jeg skal dit på søndagen for å sjekke ut myndene. Har med en venninne som er svak for de største pelsdottene, så skal kikke litt på St.Bernards, leos, jämthund o.l. også. :twitch: Skal fotografere så du får se litt også kjære Hermes.

Dere to forvirrer meg! Slutt å ha så like nick og like bilder :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, korleis gjekk det for hundane her inne?

Laffen vann sin klasse :banana: (er det eigentleg naudsynt å nemne at han stilte åleine i klassen?), og fekk very good, som vel er heilt greit på første utstilling? Mykje av kritikken er iallefall slikt han kan vekse inn i. Det hjalp vel heller ikkje at han plutseleg fann ut at han skulle gå i sveltestreik siste 5 dagane før utstillinga, eller at vi ikkje har mykje peiling på pelsstell, og heller ikkje utstyr som hundeblåsar og slikt. Eg kan leggje ut heile kritikken ein gong eg har han foran meg, SFX var vel interessert i kva type dommaren var.

Dommaren var forresten veldig grei å ha med å gjere (synst eg, då, med null erfaring). Han var hyggjeleg og positiv, tolmodig med urolege hundar og effektiv men flink i handteringa. Laffen oppførte seg som eit ravande villdyr heile tida han var i hallen, og eg såg heilsvart på å dra han inn i ringen. Men idet vi entra ringen, vart han verdas snillaste hund, laffa perfekt ved sidan av meg i trav, og sto bom stille heile tida dommaren ville ha han ståande. Med tanke på at vi aldri har klart å lære Laffen "stå", og at domaren brukte lang tid på dømminga, synst eg det var fantastisk. Han brydde seg ikkje eingong om det når dommaren skulle sjå tennene, eller løfta på labbane og plukka under desse, trass i at han normalt trekk til seg labbane straks ein rører dei! SuperLaffen :wub: .

Det var forresten ei som spurde i forbifarten om eg var Olav Emil (med trykk på e-en, men det får heller gå...), og kjende meg att herifrå. Eg fekk ikkje med meg kven det var, og beklager at det ikkje vart noko prat. Det var nokre tusen ballar i lufta på første utstillinga :P .

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, korleis gjekk det for hundane her inne?

Laffen vann sin klasse :banana: (er det eigentleg naudsynt å nemne at han stilte åleine i klassen?), og fekk very good, som vel er heilt greit på første utstilling? Mykje av kritikken er iallefall slikt han kan vekse inn i. Det hjalp vel heller ikkje at han plutseleg fann ut at han skulle gå i sveltestreik siste 5 dagane før utstillinga, eller at vi ikkje har mykje peiling på pelsstell, og heller ikkje utstyr som hundeblåsar og slikt. Eg kan leggje ut heile kritikken ein gong eg har han foran meg, SFX var vel interessert i kva type dommaren var.

Dommaren var forresten veldig grei å ha med å gjere (synst eg, då, med null erfaring). Han var hyggjeleg og positiv, tolmodig med urolege hundar og effektiv men flink i handteringa. Laffen oppførte seg som eit ravande villdyr heile tida han var i hallen, og eg såg heilsvart på å dra han inn i ringen. Men idet vi entra ringen, vart han verdas snillaste hund, laffa perfekt ved sidan av meg i trav, og sto bom stille heile tida dommaren ville ha han ståande. Med tanke på at vi aldri har klart å lære Laffen "stå", og at domaren brukte lang tid på dømminga, synst eg det var fantastisk. Han brydde seg ikkje eingong om det når dommaren skulle sjå tennene, eller løfta på labbane og plukka under desse, trass i at han normalt trekk til seg labbane straks ein rører dei! SuperLaffen :wub: .

Det var forresten ei som spurde i forbifarten om eg var Olav Emil (med trykk på e-en, men det får heller gå...), og kjende meg att herifrå. Eg fekk ikkje med meg kven det var, og beklager at det ikkje vart noko prat. Det var nokre tusen ballar i lufta på første utstillinga :P .

Det var meg - men ikke rart du ikke kjenner meg siden jeg er mest leser her ;) Sier du olav emIl då?

Tipsi fikk excellent med fin kritikk :) Av seks påmeldte whippeter fikk de tre hannene VG, tispene exc. og ingen fikk CK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg - men ikke rart du ikke kjenner meg siden jeg er mest leser her ;) Sier du olav emIl då?

Tipsi fikk excellent med fin kritikk :) Av seks påmeldte whippeter fikk de tre hannene VG, tispene exc. og ingen fikk CK.

Nei, det var eit ukjend brukarnamn for meg :) . Seier Olav Emil, med trykk på i-en, ja :P .

Gratulerer med supre resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...