Gå til innhold
Hundesonen.no

Håravfall i ansiktet


Margrete
 Share

Recommended Posts

Kan Uta være sensetiv for laks? I en periode nå har Uta fått v&h nr 25, og sånn ca om jeg ikke tar feil, så begynte hun å klø i fjeset, samtidig begynte hun å få mindre pels i ansiktet og det ble bare flekker. Så nesten ut som skabb. Veterinæren behandlet henne med ivomec, da dette ikke ga noen bedring satte han henne på en hestekur med antibiotika (keflex), 100 tabletter. Hun har nå stått på de i 10 dager og jeg kan ikke se at det har hjulpet noe som helst. Så kom jeg til å tenke på at hun har jo faktisk stått på nr 25 i ett par mnd nå og dette startet jo som sagt rundt den tiden. Jeg bytter så klart tilbake til nr 33 nå.

Noen som har erfart noe lignende eller som har andre innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäferen min mistet all pels i hodet pga allergi.. Han mistet pels mange andre steder på kroppen også da, men det er jo en litt annen historie igjen da :P

Neinei, hun har ikke allergi, hun er sensitiv :P Min schæfer har ikke allergier ser du :aww: Blånekter faktisk :baby:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, hun har ikke allergi, hun er sensitiv :P Min schæfer har ikke allergier ser du :aww: Blånekter faktisk :baby:

Iogm at Uta går i avl, bør jo dette sjekkes ut, da... :hmm: Hvor mister hun håret? Det er ikke bare noe så uskyldig som hårsekkmidd? Aiko blei helt hårløs i munnviken, og etter avskraping av veterinær blei det påvist håresekkmidd. Det behandles ikke på så unge hunder (hun var da 1.5 år), så jeg skylte med klorhexidin og var tålmodig. Sånn så det ut:

Foto00941.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ser nok ikke slik ut Candy. I og med at hun har gått på Ivomec så har vi utelukket midd, skabb, og andre ekle små kryp.

Du har helt rett, det bør undersøkes og derfor har vi (jeg) utsatt parring til vi har utelukket allergi. Hun skulle jo egentlig parres nå neste uke hun.

Slik ser det ut:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ikke bare ha skrapa seg opp og at det har blitt slik da? Minner litt om merkene nurket har, men hun har det pga sår og slikt..

Nei, hun har flere slike flekker rundt om i ansiktet og hun er "tynnpelsa" over hele. Det har også vart en god stund, ca 2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hun har flere slike flekker rundt om i ansiktet og hun er "tynnpelsa" over hele. Det har også vart en god stund, ca 2 mnd

Åja, ja nei da er det nok ikke det.. Kan hende det kan være lurt å koste på henne ei blodprøve.. Noen tusenlapper, men da får du jo både hva hun evt reagerer på eller reagerer ikke på, samt graden :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel oppdatere, hadde glemt tråden min jeg :P Noen minnet meg på den, så da får jeg fortelle at ting ser ut til å gå tilbake av seg selv uten det helt store forskiftet Veterinæren (hudspesialist) mente det kunne være en infeksjon uten betydning av en eller annen art. Hun anbefalte likevel att vi testet dette og det vil bli gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...