Gå til innhold
Hundesonen.no

Dvergdachsen Lily


Guest Limo
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg snoket rundt her en stund (etter opphold i flere år), og tenkte det var på tide å skrive litt om det nyeste tilskuddet i familien, dvergdachsen Lily :) Jeg har tidligere skrevet om mine to andre hunder, dvergdachsen Micro og buhunden Koda.

Når jeg flyttet til Bergen ble Micro igjen hjemme i Stavanger med min mor (skikkelig mammadalt og det er bare mor som teller) og far. Jeg hadde med meg Koda, men savnet en liten røver, og i juni 2011 hentet jeg hjem lille Dorrith’s Emilia aka Lily.

Lily er en herlig liten ramp. Dette er min første hund som faktisk oppfører seg som en typisk valp; har bitt i stykker ledninger, gnagd hull i tapetet og bordet hjemme og makulert x antall hundesenger. Hun var full i **** som liten, og mor og far var helt i fra seg og lurte fælt på hvordan det kom til å gå med den lille pirajaen. Jeg storkoste meg, og beroliget dem med at hun bare var en helt normal valp :D

Lily er nå 10 måneder og har roet seg betraktelig. Hun er fortsatt en liten ramp, men ikke hele tiden. Jeg har begynt å trene blodspor med henne, og dette liker hun. Har tenkt å trene litt lydighet og forhåpentligvis debutere i lydighet når vi er klare. Jeg har det ikke så travelt med dette for øyeblikket, men hun kan gå fvf og en del grunnleggende øvelser. Den beste forsterkeren hennes er leke.

Hun er en veldig ukomplisert hund, og kan gå løs over alt. Bryr seg verken om andre hunder eller folk på tur, men er med på leken dersom vi stopper opp og hilser på andre hunder. Hun har hatt en periode der fremmede kan være litt skumle dersom de er veldig brå, men dette har gått seg til, og hun hilser på de fleste som vil hilse.

Har tenkt å stille henne litt ut, og se hvordan det går. Hun debuterer på NKK Bergen i april.

Bilder kommer så fort jeg finner ut hvordan jeg får de i mindre format før jeg legger dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...