Gå til innhold
Hundesonen.no

Android OS suuuger batteri?


Bananen
 Share

Recommended Posts

Her om dagen hadde jeg ladet telefonen helt opp, plukket den ut av laderen og la meg. Da jeg våknet 8 timer senere, var telefonen heeelt tom for batteri. Har skjedd en eller to ganger tidligere også. Titter på batteribruket nå, og da står det at android bruker 64 %, her om dagen brukte den 72 %.

Hva eeer det for noe? Hvorfor skjer det sånn av og til? Har forresten Samsung Galaxy S, med Gingerbread.

Kan jeg gjøre noe med det? I så fall - hva da?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og si. Vet bare at min bruker mye meer strøm om den er på nett, ellers har jeg aldrig opplevd at den bare tømmer seg selv uten grunn.

Bruker den så og si aldri på nett overhode. Da bruker jeg iPoden. :)

Koble fra GPS'en - da varer batteriet mye lenger :)

Den skrur jeg av med engang jeg er ferdig med å bruke den, og avslutter alltid alle bakgrunnsprosesser som kjører (just in case). Så tror ikke det er det. Bruker egentlig bare telefonen til å ringe, og sende et par meldinger, og runkeeper av og til når jeg husker det. Ellers kan telefonen vare i en uke med normalt brukt, uten å måtte lade den. Til av og til når den tømmer seg over natta fra fullt batteri til ingenting ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarttelefoner sluker batteri. It's that simple. Jeg pleier ikke å ha på blåtann, gps eller trådløsnett når jeg ikke bruker det, da varer batteriet et par-tre dager, i beste fall fire. Om jeg bruker gps på en 2-3 timers tur bruker det ca 60-70% av batterikapasiteten bare på det.

Bruker den så og si aldri på nett overhode. Da bruker jeg iPoden. :)

Den skrur jeg av med engang jeg er ferdig med å bruke den, og avslutter alltid alle bakgrunnsprosesser som kjører (just in case). Så tror ikke det er det. Bruker egentlig bare telefonen til å ringe, og sende et par meldinger, og runkeeper av og til når jeg husker det. Ellers kan telefonen vare i en uke med normalt brukt, uten å måtte lade den. Til av og til når den tømmer seg over natta fra fullt batteri til ingenting ...

Isåfall er det sannsynligvis noe feil med batteriet. Prøv å tømme det helt, lade helt opp igjen, og se om det blir bedre. Hvis ikke kan du levere den til reparasjon, og tredje gangen de ikke greier å finne problemet får du en ny. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarttelefoner sluker batteri. It's that simple. Jeg pleier ikke å ha på blåtann, gps eller trådløsnett når jeg ikke bruker det, da varer batteriet et par-tre dager, i beste fall fire. Om jeg bruker gps på en 2-3 timers tur bruker det ca 60-70% av batterikapasiteten bare på det.

Jammen, dette har skjedd to-tre ganger på et halvt år eller noe sånt. Utenom det, så varer batteriet fint en uke, som sagt. Det er bare irriterende når akkurat det som skjedde skjer, og det er alltid Android OS som sluker batteriet når det skjer. Og som regel bruker den prosessen rundt 2 % vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med nettbruk... Facebook, Twitter, Youtube, Dropbox, mail, Spotify, Kalender, Kontakter, OS Oppdateringer, App Oppdateringer, Video og Foto opp og nedlasting tømmer også batteriet...

Jeg betatester den nye Dropbox appen som laster opp all media fra telefonen til dropbox, 4timer med opplasting av mange Gb å batteriet på S2 var tom t i kveld (fikk ikke laste opp mer pga lavt batteri)...

Men poenget er at det er svært mye som kan tømme batteriet, naturlige årsaker, men uheldig om man ikke er obs...

Men nr 2.

Hvorfor plukke den ut av laderen når du legger deg?

Batteriet har bare godt av å stå til lading hele natten, så har du også 8timer ekstra levetid i løpet av neste dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har kjøpt seg smarttelefon nå og var helt rystet (enda jeg har fortalt hun dte MANGE ganger), så hun har lært seg å lade den hele natta (men anette, avisene sier det r så brannfarlig(ja ikke legg den innunder senga du, legg den på nattbordet)).

Smarttelefoner sluker strøm og batteriene holder seg dårligere. Thorstein har vel på det meste på sin telefon pga jobben og bruker telefonen aktivt fra 8-4. Når han kommer hjem går den nesten alltid på 3% eller skrur seg av. Jeg bruker som regel bare wifi apps og slikt og har mye mer strøm. men når jeg drar igang med mobilt nettverk, spotify ol suger det strøm, slik er det bare. Men er det noe rart som skjer ville jeg reklamert/klaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nr 2.

Hvorfor plukke den ut av laderen når du legger deg?

Batteriet har bare godt av å stå til lading hele natten, så har du også 8timer ekstra levetid i løpet av neste dag...

Jammen, da har den også vært ladet fra jeg stod opp, til jeg la meg. Fordi jeg glemte å ta den ut. :lol: Så den har jo i teorien vært ladet i mange, mange timer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...