Gå til innhold
Hundesonen.no

Hellerudsletta 4-5. februar


SusanneL
 Share

Recommended Posts

Jeg så da flere kjente sonenfjes der i går, men ingen her som har villet dele med seg av sine fremganger?

Okey - da får vel jeg starte. Stilte Penny (bearded collie tispe på 20 mnd) - hun tok sitt 3. "småcert" og ble BIR for Ulf Bråthen. Leste endel av beardisenes kritikker, og var veldig enig med det han poengterte på de alle.

Ingen gruppeplassering for oss, men "skitt au" - hun er bare unghund, så sånt får komme senere!

En hyggelig dag, bitteliten ring men god plass til å bevege seg på utsiden. Utrolig kaldt når vi kom dit (+24-25 grader), men god temperatur inne (dvs. litt kjølig hvis man bare sitter stille - supert å "jobbe" i).

Ingen av "mine" er påmeldt i dag, så jeg blir heller hjemme og slapper av istedenfor.. Kaskje måker litt snø...

Susanne

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Min tyske wheatenprinsesse fikk cert ogle BIR, dette var første utstillingen noensinne for henne så er superfornøyd:D

Åååh, nå gleder jeg meg til Kamar skal slå alle sammen ned i støvlene! Han bygger nemlig muskler i dyp snø for øyeblikket!

Vakre Eagermind Satea Ceuranar fikk championatet på lørdag

Grattis alle sammen! :D

Gratulerer!

Jeg stilte Deilig, som ble 2btk bak en hund fra Thornapple som ble champion i går.

418883_10151243279465389_763410388_22762652_7314290_n.jpgDeilig t.v og søsteren til høyre (med Caroline).

Ny dag i dag :)

kan jeg spørre hvorfor aussiene har et sånt teppe på seg? har stussa litt på den på utstillinger c :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anastasia ville såklart leke med søstra si, siden ho sto foran henne i rekka, men etter et par tilsnakk, så skjerpa ho seg litt :P Og jeg har lært at man ikke skal gå fort, men at jeg heller skal jogge litt, så skal prøve det imorra! :P

Ellers er jeg veldig fornøyd med dagen! :)

Kritikken:

Femimint hode, korrekt bitt. Godt pigment. Velplasserte mørke øyne. God hals, utmerket overlinje. Velansatt hale. Kunne vært bedre vinklet framme. Ønsker mer utvikling i brystet. Korrekt benstamme og poter. Bevegelsene bør være mer stabile og effektive. Korrekt pels.

Ho fikk Very Good, og ble plassert som nr 4 i Junior klassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, glemte helt at det kanskje gikk an å lage resultattråd, jeg :D. Bra du passer på, Susanne!

Ja, altså - hva skal man si? Willy ble BIR, han, men dommeren sa at hun egentlig likte den andre championhannen som stilte bedre, han var liksom bedre i alt omtrent virket det som, men han var så dau i ringen at hun ikke ville sette ham opp først pga det. Willy var IKKE dau, kan man si... han var veldig willy, han, og tok helt av da vi trådte innenfor ringbåndet. Sånn har han aldri oppført seg før, iallefall ikke så ille, men det var nok fordi Babs er høyløpsk og han tok det liksom ut på meg *ler*.

Man kan vel si at jeg IKKE akkurat gledet meg til å gå inn i store ringen med ham.... og som forventet lot ikke dommeren seg imponere stort selv om vi stod for dagens underholdning *ler*. Hopp og bjeff og bit mutter'n i sideflesket - nope - ikke egnet til å imponere.

Av åpenbare årsaker gidder vi ikke å dra ned i dag *ler*. Tenker det blir en skitur i stedet, jeg :D.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg spørre hvorfor aussiene har et sånt teppe på seg? har stussa litt på den på utstillinger c :P

Nybadet og veldig fullpelset Aussier (og noen ganger Sheltier) har en tendens til å få litt "flyaway" pels, bli elekstriske o.l De ser også gjerne høy ut over rumpen. Så man legger pelsen ned ved hjelp av ett fuktig håndkle.

Jeg bruker det selv på Blaze ibland som har en tendens til å få krøllehår på rumpen, fuktig håndkle hjelper meg med å rette dette.

Grattis med resultatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså - hva skal man si? Willy ble BIR, han, men dommeren sa at hun egentlig likte den andre championhannen som stilte bedre, han var liksom bedre i alt omtrent virket det som, men han var så dau i ringen at hun ikke ville sette ham opp først pga det. Willy var IKKE dau, kan man si... han var veldig willy, han, og tok helt av da vi trådte innenfor ringbåndet. Sånn har han aldri oppført seg før, iallefall ikke så ille, men det var nok fordi Babs er høyløpsk og han tok det liksom ut på meg *ler*

Håper du takker Willy for at han var så willy :lol: Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte Rio for første gang i Norge i dag. Var veeeldig usikker på om jeg skulle trekke han- da han fortsatt er aaaaltfor tynn (men kan se at hoftebeina stikker opp bl.a.)

Men vi tok det som fin trening og sosialisering. Rio vant åpen klasse med CK, og ble 4 bhk, så jeg var veldig fornøyd med det jeg!

Sånn ellers ble jeg super-duper imponert over Brasilianeren. Med basenjier sitter ofta banne-ordene ganske løst, men Rio har fortsatt ikke sagt et eneste stygt ord til noen, han! Jeg kunne gå rundt med ganske slakt bånd og han var blid og fornøyd om noen villle prate til han. Om noen var stygge i kjeften tittet han bare dumt på dem og skakket på hodet. Jeg lurer på om den hunden KAN knurre jeg?

Edit: Deleieren til Tara stilte forøvrig selv begge dager, og ble 2 btk på lørdag, kun slått av en svensk stor-vinner, og 3 btk på søndag :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommern idag mente at attesten til Anastasia ikke var gyldig fordi det ikke sto på engelsk, og det ikke sto noen nøyaktig grunn på hvorfor halen er brukket... så da er det bare å ringe dyrlegen til uka gitt.. rart attesten funka igår da...

Fem(femimine?) of sufficient size + format. A bil(bit?) large eyes lovely recliset(skjønte overhodet ikke skrivet??) . Good enough of topline. Could have deepen chest. Parrallel enough movement. Broken tail.

noen som kan hjelpe meg der jeg har satt spørsmålstegn ved? en smule forvirra ja! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem(femimine?) of sufficient size + format. A bil(bit?) large eyes lovely recliset(skjønte overhodet ikke skrivet??) . Good enough of topline. Could have deepen chest. Parrallel enough movement. Broken tail.

Fem = feminine, ja.

Recliset - kan det stå "earset" (øreplassering er vel ganske viktig på rasen?)?

Ellers er det dessverre helt opp til dommeren om den vil godta en attest eller ikke. Og en brukket hale ER en skjønnhetsdefekt - selv om det ikke er spesifisert som diskvalifiserende feil i rasebeskrivelsen, dessverre.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem = feminine, ja.

Recliset - kan det stå "earset" (øreplassering er vel ganske viktig på rasen?)?

Ellers er det dessverre helt opp til dommeren om den vil godta en attest eller ikke. Og en brukket hale ER en skjønnhetsdefekt - selv om det ikke er spesifisert som diskvalifiserende feil i rasebeskrivelsen, dessverre.

Susanne

takk for hjelp! :) ja, jeg skjønner det at det er opp til dommer, men som jeg skrev over, han måtte ha det på engelsk og det måtte stå hvordan ho hadde brukket den. Men men, det var en fin trening, og Anastasia trava faktisk bra idag(noe vi har slitt litt med) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuma var flink og fikk en Very Good på lørdagen, det var jo very good det da... uff, for en dårlig spøk :P Jeg synes han var mye flinkere å trave opp og ned denne gangen, men han ville fremdeles sette seg når han stod på bordet. Også holdt jeg på å fryse ihjel i hallen *hutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte Rio for første gang i Norge i dag. Var veeeldig usikker på om jeg skulle trekke han- da han fortsatt er aaaaltfor tynn (men kan se at hoftebeina stikker opp bl.a.)

Men vi tok det som fin trening og sosialisering. Rio vant åpen klasse med CK, og ble 4 bhk, så jeg var veldig fornøyd med det jeg!

Sånn ellers ble jeg super-duper imponert over Brasilianeren. Med basenjier sitter ofta banne-ordene ganske løst, men Rio har fortsatt ikke sagt et eneste stygt ord til noen, han! Jeg kunne gå rundt med ganske slakt bånd og han var blid og fornøyd om noen villle prate til han. Om noen var stygge i kjeften tittet han bare dumt på dem og skakket på hodet. Jeg lurer på om den hunden KAN knurre jeg?

Edit: Deleieren til Tara stilte forøvrig selv begge dager, og ble 2 btk på lørdag, kun slått av en svensk stor-vinner, og 3 btk på søndag :)

Gratulerer så mye!

Det var dumt at jeg ikke fikk hilst på Rio. Vi stilte samtidig som dere på lørdagen, og på søndag kom jeg kvart på 10. Har gått maange runder i hallen i helgen på jakt etter basenjier, men uten stort hell, hehe.

Hvem ble BIR og BIM begge dagene?

I dag ble Deilig også 2BTK, slått av en nydelig tispe til en venninne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!

Det var dumt at jeg ikke fikk hilst på Rio. Vi stilte samtidig som dere på lørdagen, og på søndag kom jeg kvart på 10. Har gått maange runder i hallen i helgen på jakt etter basenjier, men uten stort hell, hehe.

Hvem ble BIR og BIM begge dagene?

I dag ble Deilig også 2BTK, slått av en nydelig tispe til en venninne :)

Vi var der ikke på lørdagen. BIR og BIG-4 ble Kimwitus Zolotoya, en dansk-oppdrettet svensk-eid stjerme. Vinner vel alt hun er med på.

BIM ble Doberguard's Neal Of Chocolatte

PÅ søndag dro vi alt ved 10-tiden, vi! Var tidlig ferdig- Zolo ble BIR igjen (åff kårs?) og også BEST IN SHOW! (Ikke missfornøyd med at Tara ble 2 btk etter henne,,, he he)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...