LinL Skrevet 5. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2012 denne selen fra trixie kan være kjekk å ha http://grandprixnorge.com/product_info.php/cPath/130_149/products_id/7105 den har regulering til både bringe, bryst og stolpe. Er ikke akkurat no trekksele, men er vel ikke det du er ute etter. Den kan du sikkert ha lenge. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 5. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2012 Takk for alle tips Er ikke ute etter trekksele, bare en sele som sitter godt og som presser på riktig sted. Og så tenkte jeg på noe.. Min hund er født 30. september. Så han blir aldri 5 mnd han da, for finnes ikke noe 30. februar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.S.P Skrevet 5. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2012 Jeg kjøpte hurrta selen til Dixon når han var 9 uker (str 60) og så neste str ble vel ikke kjøpt før han var 5mnd (70), så kjøpte jeg str 80 når han var ca 9mnd. har også en i str 90 fordi jeg kjøpte feil Men jeg må uansett ha ny sele da, siden Hurrta selene ikke sitter bra på han lenger og de sperrer luftveiene siden han har litt rar kroppsfasong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 5. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2012 Oi, hvilken kroppsfasong passer hurrtaselene best på da? Min er egentlig ganske vanlig, ikke ekstremt bred eller merkelig, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 5. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2012 Du må nesten bare prøve og se, Ballong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.S.P Skrevet 5. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2012 Oi, hvilken kroppsfasong passer hurrtaselene best på da? Min er egentlig ganske vanlig, ikke ekstremt bred eller merkelig, hehe. etter hva jeg har fått med meg passer selen bra til ganske mange hunder, den passer supert til tispa våres og mittelspitzen, men Dixon er veldig smal foran så den sitter ikke så bra på han. men jeg anbefaler selen for den er super til de andre hundene vi har Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 5. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5. Februar 2012 Ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rødhette&Ulven Skrevet 6. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2012 Reven vår har både y og vanlig tursele fra hurrta. Turselen er jeg superhappy med, eneste i den fasongen som passer frøkna, av alle jeg har sett. Y selen sitter godt på, men er litt for trang å tre over hodet når hun er i pels. størrelser er individuelt, det som passer en hund passer ikke nødvendigvis en annen. Jeg anbefaler deg å ta med bikkja til en sjappe hvor de kan dette med seler, og få skikkelig veiledning om hvordan selen skal sitte. Så har du noe å gå etter når du skal på shopping etterpå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 6. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2012 Sjøl om man bruker sele på hunden, har en jo forskjellig behov likevel. På min yngste er det viktig at selen sitter godt, fordi hun trekker (fordi hun skal). Den eldste derimot, kan gå med nærmest hva slags sele som helst, fordi hun bare svimer rundt likevel, og trekker ikke. Det betyr at hun ikke legger press noe sted, og mens Imouto (yngste) ikke liker Hurrta-y-selen noe særlig fordi den presser mot luftrøret da hun går på, har Aiko overhodet ingen problemer med den utover at brystreima godt kunne vært noen cm lengre så den kom lengre bak på magen heller enn rett bak albuene. Det er altså ikke bare passform som er viktig, men også hva slags bruksområde du skal ha selen til. Jeg tviler på at en boston terrier trenger ei nomesele med trekkpunktet langt bak på ryggen. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 6. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 6. Februar 2012 Vi har brukt Rogz H-sele til begge hundene, og er fornøyd med det. På en såppas liten rase får du helt fint en sele som er regulerbar nok til at den passer både ved 5 mnd og i voksen alder. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rødhette&Ulven Skrevet 7. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2012 Det er altså ikke bare passform som er viktig, men også hva slags bruksområde du skal ha selen til. Jeg tviler på at en boston terrier trenger ei nomesele med trekkpunktet langt bak på ryggen. Det trenger den neppe, men den trenger en sele som ikke hindrer/forkludrer naturlige skulderbevegelser Y-selen er laget etter det gode gamle bogseleprinsippet, det vil si at den fordeler trykket foran over bogen (skuldermusklaturen). Tenk deg en dårlig tilpasset ryggsekk; det skal ikke mange kilo til før sekken blir særs ubehagelig å bevege seg med. Med tanke på at de fleste har en forestilling om at sele er så mye bedre for hunden mtp skade, er det jo greit at man da velger en sele som faktisk passer - både til sitt bruk og til den hunden man har. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SandyEyeCandy Skrevet 7. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2012 Med tanke på at de fleste har en forestilling om at sele er så mye bedre for hunden mtp skade, er det jo greit at man da velger en sele som faktisk passer - både til sitt bruk og til den hunden man har. Ja, og det var jo akkurat det jeg skreiv. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rødhette&Ulven Skrevet 7. Februar 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2012 Ja, og det var jo akkurat det jeg skreiv. Følte det var rom for tolkningstvil, så jeg bare presisterte enda litt til Synes det kunne se ut som du ikke synes det er så nøye med passformen hvis bikkja ikke trekker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 7. Februar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7. Februar 2012 Får se hva vi velger. Den han har nå holder litt til, men han er snart stor gutt, så får bytte ut snart også. Den selen han har nå begynner å bli litt stygg også, er masse nupper på den Hurtta tursele, hm, har ikke sett den tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts