Gå til innhold
Hundesonen.no

Boblende mage


Recommended Posts

Siden jeg stod opp for 1,5 time siden har Blondie sin mage boblet så høyt at jeg har kunnet høre det fra andre siden av rommet. Hun har hatt slikt noen få ganger før, men da har hun bare løpt å bæsjet diare rett etter at boblingen begynte, kommet inn, vært bra en liten stund, før boblingen begynner igjen, og da løper hun for å bæsje. Nå har hun verken bæsjet, spist eller drukket noe siden vi stod opp, og hun vil bare ligge eller sitte. Hun driver også å prøver å dekke til rumpen sin med halen hele tiden. Hun holder den på en måte krøllet under magen. Jeg har aldri sett henne gjøre noe slikt. Tannkjøttet hennes er noe blekt også syns jeg. Ellers er allmenntilstanden hennes bra, hun er våken, ikke noe slapp, hun vil bare ligge i ro med magen sin. Jeg har prøvd å gi henne yoghurt, men hun vil ikke spise eller drikke noe. Magen hennes kjennes litt hard ut på hennes venstre side (når hun er oppreist), ellers er den myk.

Hva kan dette være? Hun har en veldig følsom mage, men hun har spist akkurat det hun pleier å spise, og i går brukte vi til og med fiskepudding til godbiter (skal ikke det være bra for følsom mage?). Hun fikk et minigriseøret i går, men at hun skal bli så dårlig i magen av det syns jeg virker rart.

Når bør jeg tenke på å dra til veterinæren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vet ikke om jeg klarer å få i henne noe slik som hun er nå. Hun viket til og med unna fingeren min som jeg dyppet i vann. I såfall må jeg tvinge det i henne. Vi har slike "sprøyter" som du kan fylle på med veske og sprøyte inn i munnen. Men canikur skal vel spises i tabelett form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Vet ikke om jeg klarer å få i henne noe slik som hun er nå. Hun viket til og med unna fingeren min som jeg dyppet i vann. I såfall må jeg tvinge det i henne. Vi har slike "sprøyter" som du kan fylle på med veske og sprøyte inn i munnen. Men canikur skal vel spises i tabelett form?

Canikur er tabeletter ja, så da er det sikkert bedre å kjøpe pasta. Birk var veldig sensitiv i magen og Pro-Kolin var det som fungerte best på han :)

Om hun ikke drikker i det hele tatt så hadde jeg fylt en sprøyte med litt vann å fått i henne jevnlig. Veldig viktig med væske så hun ikke blir dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canikur er tabeletter ja, så da er det sikkert bedre å kjøpe pasta. Birk var veldig sensitiv i magen og Pro-Kolin var det som fungerte best på han :)

Om hun ikke drikker i det hele tatt så hadde jeg fylt en sprøyte med litt vann å fått i henne jevnlig. Veldig viktig med væske så hun ikke blir dehydrert.

Kan jeg se om jeg får henne i canikur tabeletten med å gi den i noe leverpostei eks? Kanskje hun vil spise det siden det er litt delikatesse!

Sprøyte vann skal jeg gjøre. Nesen hennes holder på å bli litt tørr. Skal det vannet være kokt og nedkjølt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg se om jeg får henne i canikur tabeletten med å gi den i noe leverpostei eks? Kanskje hun vil spise det siden det er litt delikatesse!

Sprøyte vann skal jeg gjøre. Nesen hennes holder på å bli litt tørr. Skal det vannet være kokt og nedkjølt?

Canikur tabl skal være tilsatt smak, lever om jeg ikke husker helt feil, så det er mulig at hun spiser de frivillig. Birk knasket ihvertfall de som drops :P

Kokt og nedkjølt vann ja :)

God bedring til Blondie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canikur er kommet som paste og den er kjempekjekk og effektiv. :)

Når hunden har boblende mage kan det bety at hunden din har mye gass i tarmen, så om hun er i form kan det lønne seg å gå - gjerne i oppoverbakker - slik at bevegelsen presser gassen ut. Det kan være veldig vondt med mye gass i tarmen og det er fint lite annet som hjelper enn Canikur/Prokolin/Zoolac og bevegelse. Orker ikke hunde din å gå kan det hjelpe om du masserer magen forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...