Guest Jonna Skrevet 22. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2012 Er det noen her inne som kan hjelpe meg med å oversette to franke kritikker? De er håndskrevene og jeg kan ikke fransk.. Har de på pfd fil så jeg må evt sende de på mail. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 22. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2012 Om ikke du får tak i noen her så har jeg en bekjent som antageligvis kan hjelpe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 22. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2012 *panne klask* kan jo gjøre slik jo: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 22. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2012 *panne klask* kan jo gjøre slik jo: Noen uttrykk kan jeg si i alle fall... Exellente expression - bien typè de la race = utmerket uttrykk - rasetypisk Excellente tete expressive = utmerket hode / uttrykk Excellente angulation A/R = utmerkede vinkler - foran og bak Bonne tete = vakkert hode Jouli tete expressive = vakkert ansiktsuttrykk Bien construite = god konstruksjon / bygning Ellers er håndskriften vanskelig å tyde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H P Skrevet 23. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2012 *panne klask* kan jo gjøre slik jo: Utmerket eksemplar godt innenfor ønsket type Utmerket uttrykk — meget rasetypisk Viser svært gode bevegelser, frem og tilbake Litt for utydelig for mine franskkunnskaper Feminint eksemplar med alle rasetypiske kvaliteter Utmerket uttrykksfullt ansikt DCC* Utmerkede vinkler foran og bak Viser klasse når hun står i ro/oppstilt (det høres penere/mer naturlig ut på fransk ) Godt uttrykk Godt ett-eller-annet om hodet 3 utydelige linjer Utmerkede vinkler Utmerket ett-eller-annet Bakbena holder godt tempo 14 måneder, korrekt stårrelse, godt vist Godt hode Utmerket uttrykk Står en anelse langt (litt usikker på denne, kanskje litt for langstrakt mellom bena fremme og bak?) Utmerket pigment Gode vinkler bak og foran Riktige bevegelser/gange Harmonisk helhetlig Vakkert uttrykksfullt ansikt DCC* Godt bygd God balanse (mellom) foran og bak Utmerket pels Utmerket hale Utmerket"carriage" (kommer i farten ikke på noe på godt norsk) og noe annet jeg ikke kan tyde (første ord, siste linje) DCC*, utmerket svært feminin helhet. Utmerket hode og uttrykk. God bygning, korrekt ett-eller-annet, svært gode vinkler, fortsatt litt ? bk, utmerket hale og pels. I blyant under: best ett-eller annet. DCC er jeg usikker på, jeg kunne ikke finne noen referanse til oversettelse, kun nevnt i kritikker og om hunder. Håper ellers noen av de mer klønete formuleringene gir halvveis mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 23. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2012 Utmerket hale Utmerket"carriage" (kommer i farten ikke på noe på godt norsk) og noe annet jeg ikke kan tyde (første ord, siste linje) Kan ikke fransk, men haleføring? eller var det hele hunden? i så tilfellet: holdning eller reisning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H P Skrevet 23. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2012 Kan ikke fransk, men haleføring? eller var det hele hunden? i så tilfellet: holdning eller reisning? Holdning! Det var nok det jeg helst skulle kommet frem til. Jeg tror det er snakk om hele hunden, det manglende ordet kunne nok vært med på å gjøre det hele litt klarere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 23. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2012 Tusen takk Da er jeg ett hakk klokere etter å bare sett bilder fra en mindre god fotograf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SFX Skrevet 23. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 23. Januar 2012 Hvis det er ord du mangler oversatt, har jeg fransk-svensk ordspråk i kynologiske ord og begrep. (Den er for så vidt på engelsk, tysk, spansk og italiensk også - til og fra svensk). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts