Gå til innhold
Hundesonen.no

stativ råd?


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Stødighet og pris stiger ekvivalent oppover...

Når du passerer 800kr begynner det å bli stødig og kraftig nok..

Velbon og Manfrotto er de største merkene...

er du litt kresen så er jo selve hodet vell så viktig som stativet...

Anbefaler å ta en tur i fotobutikken å prøve ut kvaliteten, det er svært sjelden at jeg ikke kjøper usett fra nettet, men stativet ble kjøpt i fotobutikk, så jeg var sikker på at jeg ikke kjøpte pinneved som det jeg hadde først...

Har selv Velbon Tripod... God knall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt meg en tur innom et par fotobutikker hvor jeg vet det finnes kompetente folk. Men alltid greit å ha litt snøring synes nå jeg ;) Har ikke behov for et stativ til 2.500 + for det kommer ikke til å bli brukt hverken mye eller til spesielt tungt utstyr (men må tåle ca. 3-4kg).

Alt jeg vet pr. nå er at jeg ønsker en tripod...

Takk for navn på et par merker som antagelig produserer kvalitetsutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, det finnes mye bra for rundt 1000lappen, noen er jo laget for å være så lette som mulig og noen for å være så stødig som mulig og noen har jalla hode osv, så det er best å teste...

Under 500kr er det bare vinglestativ etter hva jeg har erfart..

Skal du filme med stativet(panorere ol) så kan du også se nøye på hodene, at de glir lett & smidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å legge sånn ca. 1000 i stativet. Må jo si det frister med et kompakt stativ med tanke på å ta det med meg på fottur, men egentlig er jo stabiliteten viktigst da jeg mest sanysnligvis vil bruke det veldig lite på tur (da funger stort sett en stein, stubbe el.l. og en ertepose greit hvis handholding ikke er å foretrekke).

Viktig punkt ang. filming og panorering. Kan jo hende det er en egenskap jeg ønsker etterhvert. Så skal i alle fall kikke på den biten også før jeg kjøper.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...