Gå til innhold
Hundesonen.no

Vg1 Naturbruk?


GermanShepherd
 Share

Recommended Posts

Heihei :)

Jeg har tenkt til å gå landbruksskole nå til høsten for å få noe utdanning innen hund :)

Jeg går nå Vg2 Frisør, men tror jeg vil trives svært mye bedre om jeg får holde på med hunder! Eller dyr generelt. ;)

Det jeg lurer på er om jeg trenger å gå Vg1 Naturbruk for å komme inn på Vg2 Landbruk og gartnernæring? Det står på nettet at du må ha fullført Vg1 Naturbruk eller lignende..

Hva mener de med det, vil ikke akkurat si at Vg1 Design og Håndverk (som du må gå for å komme inn på Vg2 Frisør :thumbsup: ) eller Vg2 Frisør er noe lignende som Vg1 Naturbruk.

Kanskje noen her inne vet noe om dette, og kan forklare meg det :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva innen hund vil du bli da? Man får ikke noe fagbrev innen hund ved noen linjer i dag, så du kan egentlig gå hva som helst. Du kan fint fortsette på frisør, generell studiekompetanse og deretter søke deg videre på høgskoler/universitet med mer "dyrerettet" utdanning. Du vil neppe ha noe fordel av å ha gått Naturbruk om du ønsker å jobbe med hund, bortsett fra om du går Hundelinjen og dermed får med deg litt erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturbruk er stort sett ikke god for så veldig mye annet enn og få generell studiekompetanse, og det får du vell om du går ferdig frisør også? Så jeg ville gått ferdig frisør, også tatt opp fag man evt trenger for og gå videre på høyere utdanning som passer deg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...