Gå til innhold
Hundesonen.no

1 år gammel og veldig høyt energinivå, går det over?


HeleneFS
 Share

Recommended Posts

Blære etterlyses...

Kl 03:00 gikk jeg ut med bikkja for siste gang og hun tissa, kl 03:30 sovnet jeg. Kl 06 hørte jeg ho peip, men ga blaffen. Kl 10 sto jeg opp.... da hadde ho tissa inne! Dvs 7 timer, midt på natta.... og hun klarte ikke holde seg! Jeg er sjokkert! Kanskje det er løpetiden som gjør det? 3 uhell på én uke og hun er 14 mnd gammel!

Edit: eller skal jeg tillegge henne menneskelige egenskaper og si at HUN TISSA I PROTEST FORDI JEG IKKE STO OPP NÅR HU PEIP :P ?

Det er langt fra uvanlig at tisper sliter med å holde seg når de har/nærmer seg løpetid. Ikke noe å bli sjokkert over.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har også funnet ut at hvis man kjeder seg, så kan man gå til døren og stirre litt. De veldresserte menneskene spretter da opp og tar med ut, er ikke det gøy da? :D

Nå er hunden min 11 måneder. Jeg ble lei av at hun dro meg ut hver time for å bare stå og stirre ute.

De siste 3 månedene bare overser jeg bikkja når hun står ved døren, for jeg VET hvor ofte hun må på do og hvor lenge siden det er siden sist. Og er det en time siden vi var ute, overser jeg henne når hun går til døra - hun går dit kun fordi hun kjeder seg og ønsker at det skal skje noe. Hun liker å stå ved hekken i hagen og overvåke fortauet på andre siden, bjeffe litt om det kommer en hund gående og ellers holde øye med folk som passerer.... :-)

Når vi bare overser henne ved døra, etter å ha stått der og glodd i et minutt eller så, heldigvis i taushet, så går hun og legger seg igjen. Ikke èn eneste gang har det skjedd noe uhell inne fordi vi lot være å ta henne ut når hun sto ved døra. Vi vet at hun ikke må på do, hun går til døra for å få ting til å skje, ikke fordi hun må på do.

Hunden min begynner å pipe sånn nesten uhørlig, syltynn klaging, men irriterende nok, når jeg går for å pusse tennene. Da er jeg nemlig ferdig med dagens kaffedrikking, så da går jeg og pusser tennene før jeg skal ut med hunden. DET er en rutine som hunden har lært.... tannpuss= tur ut. Så da piper hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

UPDATE!

Tenkte dere flinke rådgivere fortjente å vite hvordan ting gikk.

Tiltak som ble foretatt:

1. fullstendig ignorering av syting (med unntak av en spesiell syting som betyr "jeg må VIRKELIG DRITE" denne hører jeg lett forskjell på).

2. Minst en runde i nabolaget (10-15 min) midt på dagen slik at hun får gjort skikkelig fra seg. (Vanligvis skal hun jo få mer enn dette, men det er et minimumkrav slik at det er det hun får de dagene hun må ha det rolig)

3. Trener i minimum 5-6 minutter hver dag. (triks, rotrening, o.l.)

Nå:

Har fått løpetiden akkurat

Har ikke hatt et eneste uhell siden forrige gang jeg skrev

Så og si rolig inn i 90% av tiden

Sytingen er redusert 10 ganger

Blir ikke lenger vekket av henne om morgenen

Dette var jo helomvending!

Nå må vi bare jobbe på å roe oss hos andre...

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...