jlkm Skrevet 14. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2012 Se http://www.royalcanin.no/breeds/dog-breeds/fci-group-1/romanian-mioritic-shepherd-dog Er det noen som kjenner til denne? Eventuelt, finnes det slike i Norge - og aktiv oppdrett? Vi bare undersøker, altså. 3-4 års perspektiv, da har vi fått det som vi vil. Et lite bruk i skogkanten, et par sau og noen bikkjer. Har en Old English Sheepdog og kommer nok til å fortsette med flere av samme "ulla", men det hadde vært moro å bryne seg på andre raser også. Så sitter jeg her og surfer Youtube, og kommer over dette rumenske beistet. Ser jo ut som et herlig utyske! http://youtu.be/KygX0K8ORO4 En større og "hvassere" OES, kanskje? Er det noen som i det hele tatt har kjennskap til disse, er jeg mer enn interessert i all relevant info! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justisia Skrevet 14. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2012 Det er en oppdrettere i Norge, husker ikke navnet men google it. De to jeg har truffet av rasen har vært rolige og stødig dog reserverte mot fremmede uten å være aggressive. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jlkm Skrevet 14. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2012 En rolig og stødig vokter er blant en del annet noe av det jeg ser etter se Men vet du sånn omtrent hvor i landet denne oppdretteren finnes? Har googla litt uten å komme noen vei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 14. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2012 Anne K Laski på Kløfta har vel noen eksemplarer - jeg vet ikke om hun har hatt kull, men hun har iallefall tatt inn hunder fra Romania så vidt jeg vet. Rasen er vel ikke 100% FCI-godkjent, jeg tror ikke de kan tildeles CACIB, men ellers kan de stilles på alle utstillinger iallefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jlkm Skrevet 14. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2012 Hm, da har jeg jo et navn. Takk og bukk (For all del, er interessert i alles eventuelle meninger om rasen. Og kanskje, tanker (erfaringer, helst) om det å importere hunder fra land som Romania på egen hånd - om det noensinne skulle bli aktuelt. Jeg mistenker at det ikke blir det, men ble så fascinert av dette dyret..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 14. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Januar 2012 Hm, da har jeg jo et navn. Takk og bukk (For all del, er interessert i alles eventuelle meninger om rasen. Og kanskje, tanker (erfaringer, helst) om det å importere hunder fra land som Romania på egen hånd - om det noensinne skulle bli aktuelt. Jeg mistenker at det ikke blir det, men ble så fascinert av dette dyret..) Bare hyggelig . Jeg kan dessverre ikke noe om rasen, har bare sett dem på utstilling - og de er DIGRE altså . Om du kontakter Anne så kan hun helt sikkert si noe om både rasen og om hvordan det er å importere fra Romania - det er ikke alle som er registrert og sånt der, så jeg tror ikke stamboka på dem er helt lukket, og antakelig også derfor de ikke kan tildeles CACIB på utstilling). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
altacolina Skrevet 13. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 13. Oktober 2012 Hei. Vi har en Tispe på snart 8mnd som vi hentet i Romania. Det krever en god del sosialisering hvis du har tenkt at den skal på utstilling eller lignende, innad i familien er de sosiale, trivelige, aktive og glad i barn. Vår er fra en seriøs oppdretter som også har nuffer, så hun er vokst opp innenhus og vant til det meste. Jeg stiller mye og hun har vært med over alt, enda så trekker hun seg helst vekk fra fremmede. Hun har dog lært seg at i utstillingsringen er dette ikke tillatt. Vi er veldig fornøyde og vurderer en til, ellers har vi pyreneerhunder. (Www.altacolina.com) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 14. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2012 Nydelige! Hvor store er de... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
altacolina Skrevet 16. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 16. Oktober 2012 Tipser 65-70cm hanner 70-75, men blir nok ikke ansett som feil om de er større av god type, for små er ikke ønskelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lucy Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Hvor store i kg da, sånn ca.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
altacolina Skrevet 17. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 17. Oktober 2012 Tja, tispene 35-45, hannene 40-55.. Tipper ut fra hva pyreneerhunder veier, husker ikke hva som står i standarden. Det er en elegant og smidig hund, skal ikke være tung og molossaktig. En del mynde i de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
altacolina Skrevet 19. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2012 Hannhund på 7,5 år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
altacolina Skrevet 19. Oktober 2012 Rapporter Share Skrevet 19. Oktober 2012 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts