Gå til innhold
Hundesonen.no

Pixie

Gjest
 Share

Recommended Posts

• Svar 158
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

31. mars fikk Yatzy slippe å ha vondt mer. Hun fikk en kort opptur på smertestillende før det gradvis gikk nedover igjen.  Hun var på slutten ikke istand til å gå tur på normalt vis, og hadde en atf

Hjelpe og trøste som det har snødd her!  Hyggelig det altså, bortsett fra den delen som innebærer å lete etter et sted å skyfle unna alt... Heldigvis finnes det steder som er fremkommelige, sånn a

Fant sola i dag  

Posted Images

Kjempe fin! Kan jeg plage litt kanskje :angel: Hvor stor er hun der, og hvilken str er kløven? :) Aro vil også ha kløv, men finner ikke i butikken, så må vel bestille da :P

Kløven er xxs.

Smurfen er omtrent 29 cm.

Du skal nok ha en ganske så stor dp om du trenger større kløv enn denne :)

Har mye å gå på ifht. reguleringer.

Tror du kommer billigst ut ved å bestille på Canis...

Jeg kjøpte kløven brukt (vises overhodet ikke på den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kløven er xxs.

Smurfen er omtrent 29 cm.

Du skal nok ha en ganske så stor dp om du trenger større kløv enn denne :)

Har mye å gå på ifht. reguleringer.

Tror du kommer billigst ut ved å bestille på Canis...

Jeg kjøpte kløven brukt (vises overhodet ikke på den).

Takk for svar :) Da får man litt bedre perspektiv på det :) Aro er 34 cm han, 45cm rundt brystet, men han er bare høy og spinkel. Er ikke så kraftig akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Da får man litt bedre perspektiv på det :) Aro er 34 cm han, 45cm rundt brystet, men han er bare høy og spinkel. Er ikke så kraftig akkurat.

Garp har også xxs, men den er sydd ut rundt magen og kassa. Er veldig dyp i kassa i forhold til ryggen. Skal ikke ligge for langt bak, vekten skal være på fronten. Ehh.. Cluet var at jeg vill valgt xxs til Aro også. :afro:

Nydelige bilder av dvergene dine Fanny. Og Johnny er like vakker som alltid. Digger den hunden :super:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garp har også xxs, men den er sydd ut rundt magen og kassa. Er veldig dyp i kassa i forhold til ryggen. Skal ikke ligge for langt bak, vekten skal være på fronten. Ehh.. Cluet var at jeg vill valgt xxs til Aro også. :afro:

Nydelige bilder av dvergene dine Fanny. Og Johnny er like vakker som alltid. Digger den hunden :super:

Okei, hvis garpen har xxs så må iallefall Aro også ha det :) Aro skal ønske seg til jul han, av gæmlisene :)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Johnny er... helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

SNØ!!

(Den driver å regner vekk nå da, men jeg rakk å knipse noen bilder mens det var hvitt og vakkert)

Smurfen (dyret må ha klikka fullstendig...) fikk "gni trynet i snøen"-raptus :D

PA301714.jpg

Spinnetrollet rister seg :rofl:

PA301824.jpg

Jentene leker :heart:

PA301915.jpgPA301916.jpg

Smurfen min, verdens beste lille kråke :heart:

PA301865.jpg

Vakre lille Spinnetrollet :heart:

PA301921.jpg

Tiden bare flyr...

Spinn er snart 10 mnd. nå, og i februar blir Smurfen 3 år :yes:

Og utpå våren håper vi de får ei lita "søster" :D

Time will show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

En stund siden jeg har vært innlogga...

Spinn fikk påvist kjevemyositt i starten av desember, og siden da har det vært... mye.

Mange tanker og følelser, og et behov for å finne forklaringer på alt.

Vanskelig når det finnes lite forskning å støtte seg på.

Hun har fullstendig endret utseendet, fordi mye av tyggemuskulaturen er "spist opp", men lille trollet er vakker fremdeles :wub:

Hun sliter veldig med tygging, har ikke kraft nok i kjeven lengre, men den er heldigvis ikke låst lengre.

"Trener" litt på tygging av strimlet dentastix og leker :)

265190_10152439115390392_1490972741_n.jp

309875_10152439198825392_971956167_n.jpg

Snart kommer familiens nye tilskudd :wub:

Black&tan liten pudding som skal hete Vega :D

Gleder meg VELDIG!!!!!

På bildene er hun ca. 3,5 uke gammel.

75041_10151397993826072_1864593335_n.jpg3uker.jpgVega3uker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kullet etter Johnny og Moha Vega kommer fra? For du må jo nesten ha en Norwinstarshund? :ahappy:

Søte dyret. Ser ut til å få en grom underkjeve og flott hode ihvertfall, og nydelig mørk tanfarge.

Og spinn ser ut til å beholde humøret og humoren oppe ihvertfal tross problemer. Har du lyst til å legg e ut ett hodebilde av henne som viser før og etter sykdommen? er ikke for å grafse eller henge ut, er bare genuint opptatt av DP og helse/adferd. Så hvis du ikke vil er det helt ok og du har full forståelse. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vega er etter Johnny og Moha, ja :drool:

Kjempeglad for at jeg fikk velge selv (skal være fôrvert), for jeg peila henne ut med det samme.

Jeg som synes de røde er desidert penest falt pladask for den lille puddingen :wub:

Hodebilde før og etter...

Kan legge ut før, under og "etter"...

Hun er jo ikke frisk enda, men fungerer bra nå som Prednisolondosen er halvert :)

Ser overhodet ikke på det som uthenging eller noe.

Jeg er innmari opptatt av at sånne ting som dette ikke skal "gjemmes".

Ikke en kjeft som lærer noe av at ting blir holdt skjult... ;)

P8098795.jpgP8098798.jpg66136_10152109424530392_156170863_n.jpg

Noen før-bilder... (er flere i tråden her)

292890_10152236489290392_1581992738_n.jp

Kjempehevelse i kinnet...

nusbw.jpg

"Etter"... Vanskelig å ta bilder som viser hvor mye muskler som er tapt, men her ser man det ganske godt.

Vises igrunn ganske greit på bildene i posten over også.

Har flere, men de befinner seg på den andre pc'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakker hun er altså! Er hun blitt mer "snipete" i hodet på en måte? Er feil ord men får ikke forklart det bedre.

Spennende med liten lakrispinne da! :) herlig kombinasjon

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakker hun er altså! Er hun blitt mer "snipete" i hodet på en måte? Er feil ord men får ikke forklart det bedre.

Spennende med liten lakrispinne da! :) herlig kombinasjon

Ja, jo, hun er nok "snipete".

Men det er mest fordi kjevebeinet stikker ut.

Er på en måte "hult" over og under kjevebeinet.

Så hun ser fryktelig tynn ut i fjeset/hodet.

Ser du på bildet der hun ligger og tygger på en leke (side 3), så ser du at hun "søkker inn" over øynene.

Det er helt merkelig å ta på.

Hun er fryktelig beinete.

Men hun er nydelig likevel :wub:

Lakrispinne måtte vel til :D

Hun blir hetende Norwinstars Wind Of Change på papiret :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny valp , å etter de foreldre... Blir bra kan jeg tenke meg..(sjøl om fargen er litt feil :P )

Spinny virker som ei herlig frøken , selv med alt det hun har vært igjennom ... :wub:

*Følger med videre på både liten & stor *

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ny valp , å etter de foreldre... Blir bra kan jeg tenke meg..(sjøl om fargen er litt feil :P )

Spinny virker som ei herlig frøken , selv med alt det hun har vært igjennom ... :wub:

*Følger med videre på både liten & stor *

Er innmari spent på hvordan hun gror seg til :drool: på tross av "feil" farge :lol:

Spinn ER herlig :wub:

Jeg håper vi klarer å holde henne så frisk og fin som mulig i årevis :heart:

Nydelige jenter du har altså! :wub: :wub: :wub: Virker som de har så mye humor og rare ansiktsuttrykk :lol: :lol: :lol: Det er sånt jeg liker! *Kanskje overtale mannen om en DP :shifty:

Og nydelig valpis du venter på! :wub:

...aldri et kjedelig øyeblikk :teehe:

De er uttrykksfulle til tusen!

Jeg synes jo selvfølgelig at ALLE burde ha en dp eller to :aww: gitt at man ikke lar seg plage av bjeffing (for det... forekommer :whistle: ), en uendelig laaaang fjortistid (føles sånn til tider gitt), egne meninger, og en unik evne til å lære (spesielt de tingene man ikke prøver å lære dem :rolleyes: ).

De er herlige :bow:

Jeg tror du enten elsker dem, eller så klarer du deg fint uten ;)

For meg er utfordringa størst på vinteren.

De er ganske "jordnære" (fantastisk uttrykk, brukt av ei jeg kjenner som har toller :icon_clapping: ), så det blir fort kaldt.

Og energien må de jo få utløp for (gjerne inne... siden det blir naturlig å korte en god del ned på turer når det er mange minus ute).

Da har man vel egentlig to valg...

Le seg fillete, og forsøke å ta bilder av skyggene som fyker forbi, eller irritere seg grønn :teehe:

Jeg ler mye :yes:

Jeg har funnet rasen MIN hvertfall :heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny: Nå ser jeg det. hun har rett og slett mistet mye av musklene på skallen også? Der har de jo mye muskler faktisk. stakkar lita tupp.

Og enig i at de er herlige og irriterende i en deilig liten kropp. Hihi.

Men jeg er ganske heldig med min hund, han trives ute i kulden med godt dekken/dress og potesokker. Men er også glad i kortere turer og varme seg fra strålevarmen i peisen.

Og egne meninger og tolkninger er og viktig. Hvis G ikke vil kose/komme til meg, kommer han bort, men legger seg 30 cm unna med ryggen til meg. For han kommer jo, men ikke helt inntil. :P DPtolkning av å komme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny: Nå ser jeg det. hun har rett og slett mistet mye av musklene på skallen også? Der har de jo mye muskler faktisk. stakkar lita tupp.
Og enig i at de er herlige og irriterende i en deilig liten kropp. Hihi.

Men jeg er ganske heldig med min hund, han trives ute i kulden med godt dekken/dress og potesokker. Men er også glad i kortere turer og varme seg fra strålevarmen i peisen.

Og egne meninger og tolkninger er og viktig. Hvis G ikke vil kose/komme til meg, kommer han bort, men legger seg 30 cm unna med ryggen til meg. For han kommer jo, men ikke helt inntil. :P DPtolkning av å komme..

Er innmari spent på hvordan hun gror seg til :drool: på tross av "feil" farge :lol:

Spinn ER herlig :wub:

Jeg håper vi klarer å holde henne så frisk og fin som mulig i årevis :heart:

Jeg synes jo selvfølgelig at ALLE burde ha en dp eller to :aww: gitt at man ikke lar seg plage av bjeffing (for det... forekommer :whistle: ), en uendelig laaaang fjortistid (føles sånn til tider gitt), egne meninger, og en unik evne til å lære (spesielt de tingene man ikke prøver å lære dem :rolleyes: ).

De er ganske "jordnære" (fantastisk uttrykk, brukt av ei jeg kjenner som har toller :icon_clapping: ), så det blir fort kaldt.

Og energien må de jo få utløp for (gjerne inne... siden det blir naturlig å korte en god del ned på turer når det er mange minus ute).

Le seg fillete, og forsøke å ta bilder av skyggene som fyker forbi, eller irritere seg grønn :teehe:

I second that! Irriterende og herlige, og gjerne herlig irriterende :wub: og ja takk, kjenner til det som føles som en uendelig laaaang fjortistid... hilsen hun med kongen på haugen, en grisegutt på 22 mndr.. Det er litt sånn, :icon_confused::wub::gaah::wub::blink::wub:

glemte jo å legge til at de er utrolig søte tuppene dine! :)

• Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri da jeg prøvde å ta med Garp på kontoret en dag. Var oppi fjeset mitt og maste som en tulling. Jeg overså så godt som mulig. Smarte dyret stilte da seg dønn oppå tastaturet og foran skjermen med det fjeset. Seriøst damen, nå må du da se meg??? :wave:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. bjeffing,så kan jeg bare neve at jeg har en dachs fra før,så :aww::lol: Men hun er rolig inne da.

Som regel så pleier vi heller ikke ha så kalde vintre her på vest-landet,selv om det har vært kaldt de siste årene,så har vi mye mildvær (les:regn :getlost: )

Synes DP høres ut som en kjempeherlig rase! Må virkelig lese meg opp på de før neste rase blir bestemt! :ahappy::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNØ!!

(Den driver å regner vekk nå da, men jeg rakk å knipse noen bilder mens det var hvitt og vakkert)

Smurfen (dyret må ha klikka fullstendig...) fikk "gni trynet i snøen"-raptus grin.png

PA301714.jpg

Spinnetrollet rister seg :rofl:

PA301824.jpg

Jentene leker :heart:

PA301915.jpgPA301916.jpg

Smurfen min, verdens beste lille kråke :heart:

PA301865.jpg

Vakre lille Spinnetrollet :heart:

PA301921.jpg

Tiden bare flyr...

Spinn er snart 10 mnd. nå, og i februar blir Smurfen 3 år :yes:

Og utpå våren håper vi de får ei lita "søster" grin.png

Time will show!

Hvordan sele er det der? sånn har jeg lett etter LENGE!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer aldri da jeg prøvde å ta med Garp på kontoret en dag. Var oppi fjeset mitt og maste som en tulling. Jeg overså så godt som mulig. Smarte dyret stilte da seg dønn oppå tastaturet og foran skjermen med det fjeset. Seriøst damen, nå må du da se meg??? :wave:

Mine holder på sånn hver bidige gang jeg er dum nok til å sette meg i sofaen med laptop'en... :blink:

Finnes ikke plagsomt...... :rofl:

Ang. bjeffing,så kan jeg bare neve at jeg har en dachs fra før,så :aww::lol: Men hun er rolig inne da.

Som regel så pleier vi heller ikke ha så kalde vintre her på vest-landet,selv om det har vært kaldt de siste årene,så har vi mye mildvær (les:regn :getlost: )

Synes DP høres ut som en kjempeherlig rase! Må virkelig lese meg opp på de før neste rase blir bestemt! :ahappy::D

Altså... jeg går rundt og innbiller meg at dachs er forferdelig krevende, så kan jo være at det hadde vært innmari lurt av deg å sett nærmere på dp :thumbsup::icon_clapping:

Mine er egentlig rolige inne (bortsett fra når de får raptus, og det er stort sett et vintersyndrom... og sånn litt utenom... hvertfall ikke oftere enn et par ganger i uka.... :teehe: )

Jo mere aktivitet ute, jo roligere inne :thumbsup:

De liker seg veldig godt i sofaen, inni/under et pelspledd :sleep:

Og i kattehula og Bia'en, og senga vår :D

De er bare herlige :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine holder på sånn hver bidige gang jeg er dum nok til å sette meg i sofaen med laptop'en... :blink:

Finnes ikke plagsomt...... :rofl:

Altså... jeg går rundt og innbiller meg at dachs er forferdelig krevende, så kan jo være at det hadde vært innmari lurt av deg å sett nærmere på dp :thumbsup::icon_clapping:

Mine er egentlig rolige inne (bortsett fra når de får raptus, og det er stort sett et vintersyndrom... og sånn litt utenom... hvertfall ikke oftere enn et par ganger i uka.... :teehe: )

Jo mere aktivitet ute, jo roligere inne :thumbsup:

De liker seg veldig godt i sofaen, inni/under et pelspledd :sleep:

Og i kattehula og Bia'en, og senga vår :D

De er bare herlige :wub:

Dachsen er ikke så volsomt krevende,men det kommer vel kanskje mer an på hva man forventer av de :lol: Men de får lett sine nykker ja.

Tror en DP hadde passet oss fint! Men mannfolket er bestemt på at han ikke vil ha korthårede raser :hmm: Jeg får jobbe med han fremover :innocent:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...