Gå til innhold
Hundesonen.no

Linser og briller


Djervekvinnen

Hva bruker du?  

35 stemmer

  1. 1.

    • Linser
      8
    • Briller
      5
    • Kun lesebriller
      3
    • ingenting
      19


Recommended Posts

Ingen som har noen tips da til meg med linseskrekk? tør ikke å prøve   :(

Du kan vell bare prøve? Når man kjøper linser skal man få 'opplæring' i å ta de av og på og etterhvert går det lettere og lettere. Husker på begynnelsen så brukte jeg 30 min på å ta på linsene om mårran :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen tips da til meg med linseskrekk? tør ikke å prøve   :(

Det er bare den første gangen, å da er det bare den skrekken av å røre øyet med noe...

Å sette inn linsen er egenlig ikke no vanskelig...

Man holder øyelokkene å legger lisa innpå, vips så er man ferdig, å ingen smerte...

(Det var teoretisk)

De første gangen klabber man så forferdelig pga mann er redd for å røre øyet å skal være Såååå forsiktig når man legger den inntil... Å glepper man øyelokket å mister linsa, prøver å se vekk å alt er bare fælt...

Men etter noe forsøk så er det "bare å splatte den innpå"...:D

Tips...

Øv deg ført, sett deg ved speilet å se på øyet å venne deg til både koordinasjon i speilet å det å ha et finger ved øyet, vask fingrene å ta på det hvite er heller ikke farlig, men aldrig rør hornhinnen.! Det skal man heller ikke gjøre når man holder på med linsen...

Synes å huske at øyelegen legger de på første gangen.?? Så lenge siden at jeg husker ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med briller da jeg var 5 år jeg da... Bruker linser nå, og briller når jeg ikke har på meg linsene..

Det er ikke noe pes å ta de ut og inn, du får rutine på det som alt annet! :wink: Eneste som er litt stress er å ha skikkelig lange negler, da knoter jeg litt innimellom og innser at det er på tide å klippe klørne mine....! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig å få seg linser som man kan ha på seg i en månede i strekk. Da slipper man jo å ha så mye med det å gjøre om det er av og på settingen av linsene som er skrekken.

Da jeg fikk linser for mange år siden, var øyenlegen imponert over at han kunne såogsi pille meg på øyet uten at jeg reagerte noe videre på det. Og jeg var som født til linser, vist nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Dumme pyse meg

Tullball.... :(

Neste gang du er på synskontroll så ber du om å få prøve et par linser, så setter optikeren de på, så får du se hvordan det er å være uten synsfeil.! :-o

Satte på linsene for 10minutter siden nå, linsene er i rett styrke (i forhold til brillene mine) å med linser ser man alt, ikke bare det innenfor glassene (eller plastikken som det tydeligvis er i mine. :? )... :wink:

Jeg har månedlinser, tar de på 1.Mars så trenger man ikke tenke på briller linser eller synet i 1mnd... Bytter den 1.Mai, så slipper man å tenke på det igjen...

Men er en horribel pris på månedslinser (day & night), så derfor jeg ikke bruker det sammenhengende.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det å sove med mnd linser? Er det noen ulemper med de (i forhold til andre linser)?

Jeg bruker mnd linser. Men jeg kan ikke sove med de.

Du har slike som må ut om natta.?

Det er helt grit å sove med, de slipper gjennom mye mere luft en øyet trenger...

Men, sover man leeenge så kan det bli tørt, men man får sånne dråper som man kan bruke om man plages med det...

Optikeren min sa det kunne være lurt å ta de ut å vaske de etter en halv mnd om man kjente de var der, for det kan jo sammles dritt, å da må de jo ut før man skader øyet.. (som jeg klarte.. :? )

Godt å slippe å tenke på det ***** synet.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er det å sove med mnd linser? Er det noen ulemper med de (i forhold til andre linser)?

Jeg bruker mnd linser. Men jeg kan ikke sove med de.

Jeg syns det er helt greit å sove med linser, bortsett fra når jeg sover for lenge, da blir det gjerne litt tørt når jeg våkner, men det ordner seg raskt med noen dråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...