Gå til innhold
Hundesonen.no

Linser og briller

Djervekvinnen

Hva bruker du?  

35 stemmer

1. 1.

• Linser
      8
    • Briller
      5
    • Kun lesebriller
      3
    • ingenting
      19

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har linseskrekk jeg :lol: Har alltid hatt det. Får fnatt av å tenke på linser hehe. Jeg er superømfintlig på øynene. Jeg klarer ikke å la andre ta maskara på meg, har aldri klart å bruke eyeliner, og får jeg rusk på øyet blir jeg tullete! Så tanken på å skal legge noe på øyet som klistrer seg mot øyet er helt fælt. jeg kommer nok garantert å gnikke å gnu meg i øynene med en gang hvis jeg skulle få linser inn. Ei veninne fikk ikke linsene ut så hun måtte ringe søstera si for å få ho til å komme å hjelpe ho. Grøss... Er det håp? De aller fleste dårligsynte på denne jord bruker jo linser! Så det er nok bare meg som er tåpen! Og jeg irriterer meg over meg selv!! :evil: Jeg kommer ikke til å slutte med briller, men jeg vil gjerne bytte farge på øynene iblandt.

Så bruker noen av dere linser?

Bruker noen av dere briller?

Skrevet

bruker briller jeg...

men bare når jeg skal lese eller se på tv..

men hvor flink jeg er til å bruke de, det er en helt annen historie...

hehe...

Skrevet

Jeg bruker linser.. sånne som jeg sover med. Briller får jeg bare vondt i hode av.. :roll:

Skrevet

Jeg har briller, men de er for små, så jeg bruker dem ikke. Burde vel egentlig gjøre det, for jeg ser bare dårligere og dårligere!

Skrevet

Jeg har brukt briller i 12 år nå, og endelig tenkte jeg at jeg skulle begynne med linser... men nei da, kan ikke bruke linser før jeg er 21-22 år :lol:

Skrevet

Jeg er utrolig nærsynt og trenger briller/linser men har ikke funnet noen gode linser enda og jeg nekter å bruke briller

Skrevet

Emm, du har ikke med meg...

Veksler mellom linser & briller... Har brukt briller lenge nå, å har lenge tengt på å bruke et linsepar igjen, men har likom ikke sjedd... Blir nå, da blir jeg brillefri en mnd.! :lol:

Skrevet

Jeg har skjeve hornhinner og bør nok bruke briller litt mer enn jeg gjør.. nå bruker jeg dem bare når jeg skriver store oppgaver og når jeg får vondt i hodet...

Skrevet

jeg bruker ingenting, men ser egentlig relativt dårlig. men dro til "synslegen" (kommer ikke på hva det heter i farten)

han mente jeg ikke trengte det så da så :lol:

Skrevet

Jeg kunne ikke velge noen av dem på toppen jeg...:lol:

3 dager i uken bruker jeg linser, derav jeg to av dagene spiller tennis og den tredje er det gym (ikke alltid jeg har på briller denne dagen, men som regel)

Resten av dagene bruker jeg briller, om ikke det er noe som tilsier at jeg vil bruke linser den dagen...

Jeg syns det er helt greit å bruke både briller og linser, men linsene mine har bittelitt for lav styrke (det var noe med at det var enklest at linsene hadde lik styrke og at jeg hadde littegranne mer hornhinneskjevhet på det ene øyet enn det andre og jeg visstnok var bittelitt skjeløyd, noe man ikke kan se på meg om jeg ser et sted, men som alikevel er ;)..)

Skrevet

Bruker linser. Synes det går helt greit, selv om det er litt stressende om morgenen. Har briller og men de er så ubehagleige, ikke så pene heller at det gjør noe :roll:

Skrevet

Jeg bruker briller. Men brukte linser i hele fjor. Nå har jeg ikke råd til å kjøpe det på lenge. Har litt spesielle behov med synet mitt så blir litt dyrt.. Hater brillene. Ser ingenting når det regner å så dugger det sånn når man kommer inn. Er drittlei av dem barfy . Har brukt briller siden jeg var fire år gammel, å hadde legene trodd på mamma så har jeg nok hatt dem fra jeg var året eller noe sånt :roll:

Skrevet
Jeg har brukt briller i 12 år nå' date=' og endelig tenkte jeg at jeg skulle begynne med linser... men nei da, kan ikke bruke linser før jeg er 21-22 år :([/quote']

Hvorfor ikke? Jeg begynte med linser da jeg var rundt 15-16 år.

Bruker briller og linser nå. Uten farge, brune, blå, turkise. Artig å forandre utseende. :D

Skrevet

ingenting, enda hvertfall..jeg skjeler en del, så det blir enten briller eller laseropperasjon, og det blir nok laseropperasjon. :D men om det noen gang blir så jeg trenger enten briller eler linser, så vil nok linsene bli valgt ja :(

Skrevet

Jeg begynte med linser når jeg var 11 år, har brukt det i 10 år :( Noen ganger kjøper jeg blå linser, noen ganger grønne. Neste gang skal jeg ha brune, det hadde vært FETT. Kan ikke bruke sånne crazy linser da, de med katteøyer og lignende for de blir ikke laget til min synsstyrke. Den er alt for høy. Har -8 og -9 så jeg ser ikke hånda foran meg når jeg ikke har på linser.

Godt jeg har sånn fin førerhund :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...