Quintinus Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Er på utkikk etter et rimelig (i den grad det lar seg gjøre) vidvinkel objektiv til Canon EOS 450D. Jeg er helt grønn på vidvinkel objektiver, og lurte på om noen hadde noen tips? Er det stor forskjell på vidvinkel zoom og vidvinkel fast objektiv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Da jeg spurte etter rimelig vidvinkel objektiv ble jeg ihvertfall anbefalt dette Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM og dette Canon EF-S 10-22 mm f/3,5-4,5 USM som visstnok skulle være litt bedre, men også veldig mye dyrere. Jeg har ikke peiling selv, bare har fått dette ambefalt av en jeg kjenner som jobbet i Canon før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quintinus Skrevet 2. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Det er Sigmaen der jeg har sett på og vurdert... Men aner jo ingenting om det - om det er bra, greit nok eller dårlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Her er i hvert fall eksempelbilder tatt med Sigma og Canon sin. http://www.pbase.com/cameras/sigma/10_20_4_56_ex_dc_hsm http://www.pbase.com/cameras/canon/ef_s_10-22_35-45_usm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Hei! Har canon EOS 1000D, og bruker vidvinkellinse til nesten alt. Vet ikke om samme passer til din versjon, men tror egentlig det. Selvom jeg tar endel bilder, er jeg blank på hva ting heter, ønsker meg stort sett sånt til bursdag/jul, men linsa er veldig fin! Tar klare bilder og zoomer godt om man ønsker det. Dette står på den: ASPHERICAL LD XR DIII TAMRON AF 18-200mm F/3.5-6.3 (IF) MACRO 62 A14.. Vil i allefall anbefale linsa.. selvom jeg ikke er så god på hva det heter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Dette står på den: ASPHERICAL LD XR DIII TAMRON AF 18-200mm F/3.5-6.3 (IF) MACRO 62 A14.. Dette er ikke det man kaller vidvinkel. Jeg har Sigma 10-20 mm til mitt Nikonkamera, og den er helt ok. Det er jo ikke superkvalitet, og den fortegner en del i kantene, men alt i alt et greit objektiv til den prisen . Her er noen bilder tatt med den: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballong Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Åja, hva er det da? Tar vidvinkelbilder i allefall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quintinus Skrevet 2. Januar 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Ballong: Det du har ser ut som et zoom objektiv... Her er et eksempel på et godt bilde tatt med vidvinkel objektiv: 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Jeg har Sigma 10-20 mm til mitt Nikonkamera, og den er helt ok. Det er jo ikke superkvalitet, og den fortegner en del i kantene, men alt i alt et greit objektiv til den prisen . Her er noen bilder tatt med den: [--] Dæven. Jeg har en nesten maken Nikon. Den skal jeg ta med når jeg skal fotografere ulv om halvannen uke eller så Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Dæven. Jeg har en nesten maken Nikon. Den skal jeg ta med når jeg skal fotografere ulv om halvannen uke eller så Også får vi se bilder etterpå, sant??? . Vidvinkel er morsomt det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Også får vi se bilder etterpå, sant??? . Vidvinkel er morsomt det Som du vet liker jeg å ta bilder uten for mye cropping. Vidvinkel kan bli en spennende utfordring når man skal fotografere ulv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjerknez Skrevet 2. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 2. Januar 2012 Lykke til med å fotografere Ulv med ekstrem vidvinkel Vis meg gjerne noen Ulvebilder tatt med vidvinkel som er gode. (altså ikke fra dyreparker) Man bør ganske nære for å få et tilfredstillende resultat samt få frem ulven i bildrt, og jeg er usikker på hvor mye av livet mitt jeg ville satset Skulle jeg tatt bilde av Ulv, så hadde det nok blit EF 70-200 f/2.8L USM IS II eller evt. 50mm f/1.2L eller 85mm f/1.2L. Aller helst villejeg nok hatt en lyssterk 400mm eller mer, men disse koster fort rundt 100.000,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siri Skrevet 3. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2012 Som du vet liker jeg å ta bilder uten for mye cropping. Vidvinkel kan bli en spennende utfordring når man skal fotografere ulv *se for seg siklende ulver med frambeina godt planta i brystkassa til fotografen* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 3. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2012 *se for seg siklende ulver med frambeina godt planta i brystkassa til fotografen* Slemmeste Siri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 3. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2012 Æsj. Hvordan får jeg lagt inn bildene "på ordentlig" med kommentarer til. Frustrert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest vivere Skrevet 3. Januar 2012 Rapporter Share Skrevet 3. Januar 2012 Lykke til med å fotografere Ulv med ekstrem vidvinkel [--] Takkåtakk Aller helst villejeg nok hatt en lyssterk 400mm eller mer, men disse koster fort rundt 100.000,- Neida, jeg ville klart meg fint med billigvarianten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts