Gå til innhold
Hundesonen.no

Objektiv til fyrverkeribilder


Bellare
 Share

Recommended Posts

Er første gang eg kan bruke speilrefleks til fyrverkeri bilder, men eg har ingen anelse om kva objektiv som passar best. Har tre å velje mellom, og det er vel mange flinke fotosjeler her inne som kan gi meg nokre tips? :P

Objektiva eg har å velje mellom:

Canon EF - S 18-55mm f/3.5 - 5.6 ll

Canon EF 75-300mm f/4 - 5.6 lll

Canon EF 50mm f/1.8 ll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok litt an på hvor nært du skal stå. Jeg bruker alltid mitt 70-300 mm f4-5,6. Behøver ikke stor blender, de mest vellykkede bildene mine har f 8 - f 11. Det er jo mye lys i en rakett. Prøv deg litt frem mht lukkertid og blender. Det viktigste er å kunne holde kamera stødig, så i år tar jeg nok med meg stativ.

Red: Har brukt brennvidde på rundt 150-170 m.

Endret av Tricolor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyrverkeri1.jpg

Fyrverkeri2.jpg

Disse har jeg tatt med 70-300mm. Brennvidde 70mm, ISO 400, f11 og 0,8 sek. Batteriet var iferd å bli tomt for strøm, så jeg fikk ikke opp skjermbilde til å velge lavere ISO (Eller andre innstillinger). Det blåste og regnet, så paraplyen min datter holdt for meg virket som seil. Så på det siste er det mye bevegelse, men jeg synes igrunnen det er litt sprekt likevel. Har støttet kamera mot et rekkverk. Uten vinden hadde det fungert greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...