Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har vært borti dette her før?


ceccy
 Share

Recommended Posts

029-2.jpg

Hun er skikkelig rosaaktig i pelsen, så nå har vi rett og slett barbert henne ned. Vi har prøvd soppsalve i 2-3 uker uten hell, hun har fått antibiotikakur og hun er vasket med spesialshampo 2 ganger i uken over en periode ... Det kom etter jeg puttet på scaliborhalsbåndet i vår og har vært der siden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror ikke det har noe med det halsbåndet å gjøre? (Det ville i alle fall vært min første tanke)

På info'en om båndet står det masse om bivirkninger og hva man skal være obs på. Hudproblemer blir nevnt mer enn èn gang.

Ta av halsbåndet og se det an en stund. Blir det borte da vet du i alle fall hva du IKKE skal bruke neste år.

Ellers har jeg ikke sett slikt før - men med pelsene på mine så hadde det vel vært nærmest umulig å oppdage uansett, kanskje.. Håper hun ikke klør eller har vondt av det i alle fall!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror ikke det har noe med det halsbåndet å gjøre? (Det ville i alle fall vært min første tanke)

På info'en om båndet står det masse om bivirkninger og hva man skal være obs på. Hudproblemer blir nevnt mer enn èn gang.

Ta av halsbåndet og se det an en stund. Blir det borte da vet du i alle fall hva du IKKE skal bruke neste år.

Ellers har jeg ikke sett slikt før - men med pelsene på mine så hadde det vel vært nærmest umulig å oppdage uansett, kanskje.. Håper hun ikke klør eller har vondt av det i alle fall!

Lykke til!

Scaliborhalsbåndet er tatt av for lenge siden, men hun blir ikke noe bedre av den grunn ... Hun klør ikke på det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zara fikk også problemer av det båndet. Hun fikk et utslett på halsen og nedover brystet.Klødde masse. Hun mistet også pelsen på de områdene,og pelsen mangler fortsatt. (Har begynt å komme tilbake på halsen,er verre på brystet,men det har nok kanskje mer med at det slites bort før det får kommet frem der)

Jeg skal ihvertfall ikke bruke det halsbåndet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg ikke sett slikt før - men med pelsene på mine så hadde det vel vært nærmest umulig å oppdage uansett, kanskje.. Håper hun ikke klør eller har vondt av det i alle fall!

Ei briardtispe fikk reaksjoner på sånn flåtthalsbånd og mistet store mengder pels rundt halsen og i hodet - og brukte vel nesten to år på å komme opp i kondisjon igjen.

Jeg tror også jeg ville tatt en tur til veterinæren og fått det sjekket ut, evt fått noe kortisonsalve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei briardtispe fikk reaksjoner på sånn flåtthalsbånd og mistet store mengder pels rundt halsen og i hodet - og brukte vel nesten to år på å komme opp i kondisjon igjen.

Jeg tror også jeg ville tatt en tur til veterinæren og fått det sjekket ut, evt fått noe kortisonsalve?

Har vært til vet flere ganger med det (forskjellige) og er like klok ...

Og bare så det er sagt er det jeg som har barbert henne så det skal få luft. Pelsen har ikke falt av selv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...