Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til vinvalg


SFX
 Share

Recommended Posts

Jeg skal feire julaften med svogers foreldre og søster, og har fått vite at jeg og pappa får en symbolsk julegave av dem - så da skal jeg selvfølgelig også ha med noe til dem. Søstra mi mente jeg kunne gjøre det lett og billig for meg selv, og bare ta med noen vinflasker fra "vinkjelleren" min (jeg får jo gjerne to vinflasker hver gang jeg er ringsekretær, og drikker ikke selv, sånt blir det samling av), siden disse gjerne drikker vin.

Men hvilke flasker skal jeg velge? Jeg kan ingenting om vin, aner ikke hva som er greit å gi bort. Er det best før-dato på vin, må jeg se etter det også?

Dette er flaskene jeg har å velge mellom, alt av innspill verdsettes, da jeg føler meg helt blånn på dette og ikke vil gjøre noe dumt i gave:

Hvitt:

Moselland Riesling Avantgarde

Chardonnay Laroche 2010

Label wine of Australia Reserve Chardonnay

Diamant halvsött vitt från Cypern

Rødt:

Shiraz Mourvédre Viognier Robertson Winery 2009

Hidden Rock 2009 Petit Verdot Cabernet Sauvignon

Vina Maipo Cabernet Sauvignon

Chill Out Cabernet Sauvignon 2006

Berens Montepulciano d'Abruzzo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva de liker, om man ønsker litt fylde, så ville jeg valgt en av disse:

Shiraz Mourvédre Viognier Robertson Winery 2009

Hidden Rock 2009 Petit Verdot Cabernet Sauvignon

Og blandt de hvite:

Chardonnay Laroche 2010

Label wine of Australia Reserve Chardonnay

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første du har skrevet opp under hvitt er en rødvin (montepulcianoen) - det er en meget god vin du trygt kan gi som gave.

Vinen jeg ville styrt unna er diamant halvsött från Cypern - Kypros + vin = ikke bra.

Resten av vinene er greie nok - ingen store viner noen av dem. Men altså den første - den er min favoritt i dette selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Den feilplasserte vinen er flyttet til rett undertittel - så mye kan jeg om vin altså, at jeg ikke en gang kan bedømme rett farge ved å glo på flaska! :D

Den fra Kypros tenker jeg at jeg ikke vil gi, det ser ut som noe som er kjøpt på super'n på Strömstad :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal feire julaften med svogers foreldre og søster, og har fått vite at jeg og pappa får en symbolsk julegave av dem - så da skal jeg selvfølgelig også ha med noe til dem. Søstra mi mente jeg kunne gjøre det lett og billig for meg selv, og bare ta med noen vinflasker fra "vinkjelleren" min (jeg får jo gjerne to vinflasker hver gang jeg er ringsekretær, og drikker ikke selv, sånt blir det samling av), siden disse gjerne drikker vin.

Men hvilke flasker skal jeg velge? Jeg kan ingenting om vin, aner ikke hva som er greit å gi bort. Er det best før-dato på vin, må jeg se etter det også?

Dette er flaskene jeg har å velge mellom, alt av innspill verdsettes, da jeg føler meg helt blånn på dette og ikke vil gjøre noe dumt i gave:

Hvitt:

Moselland Riesling Avantgarde

Chardonnay Laroche 2010

Label wine of Australia Reserve Chardonnay

Diamant halvsött vitt från Cypern

Rødt:

Shiraz Mourvédre Viognier Robertson Winery 2009

Hidden Rock 2009 Petit Verdot Cabernet Sauvignon

Vina Maipo Cabernet Sauvignon

Chill Out Cabernet Sauvignon 2006

Berens Montepulciano d'Abruzzo

Den første du har skrevet opp under hvitt er en rødvin (montepulcianoen) - det er en meget god vin du trygt kan gi som gave.

Montepulciano-vinen anbefaler jeg også! J(eg personlig er ikke glad i sauvignon-viner, men det er smak og behag).

Montepulciano-viner er gode viner som mange liker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...