Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal feire julaften med svogers foreldre og søster, og har fått vite at jeg og pappa får en symbolsk julegave av dem - så da skal jeg selvfølgelig også ha med noe til dem. Søstra mi mente jeg kunne gjøre det lett og billig for meg selv, og bare ta med noen vinflasker fra "vinkjelleren" min (jeg får jo gjerne to vinflasker hver gang jeg er ringsekretær, og drikker ikke selv, sånt blir det samling av), siden disse gjerne drikker vin.

Men hvilke flasker skal jeg velge? Jeg kan ingenting om vin, aner ikke hva som er greit å gi bort. Er det best før-dato på vin, må jeg se etter det også?

Dette er flaskene jeg har å velge mellom, alt av innspill verdsettes, da jeg føler meg helt blånn på dette og ikke vil gjøre noe dumt i gave:

Hvitt:

Moselland Riesling Avantgarde

Chardonnay Laroche 2010

Label wine of Australia Reserve Chardonnay

Diamant halvsött vitt från Cypern

Rødt:

Shiraz Mourvédre Viognier Robertson Winery 2009

Hidden Rock 2009 Petit Verdot Cabernet Sauvignon

Vina Maipo Cabernet Sauvignon

Chill Out Cabernet Sauvignon 2006

Berens Montepulciano d'Abruzzo

Skrevet

Det kommer litt an på hva de liker, om man ønsker litt fylde, så ville jeg valgt en av disse:

Shiraz Mourvédre Viognier Robertson Winery 2009

Hidden Rock 2009 Petit Verdot Cabernet Sauvignon

Og blandt de hvite:

Chardonnay Laroche 2010

Label wine of Australia Reserve Chardonnay

Skrevet

Den første du har skrevet opp under hvitt er en rødvin (montepulcianoen) - det er en meget god vin du trygt kan gi som gave.

Vinen jeg ville styrt unna er diamant halvsött från Cypern - Kypros + vin = ikke bra.

Resten av vinene er greie nok - ingen store viner noen av dem. Men altså den første - den er min favoritt i dette selskapet.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Den feilplasserte vinen er flyttet til rett undertittel - så mye kan jeg om vin altså, at jeg ikke en gang kan bedømme rett farge ved å glo på flaska! :D

Den fra Kypros tenker jeg at jeg ikke vil gi, det ser ut som noe som er kjøpt på super'n på Strömstad :D

  • Like 1
Skrevet

Jeg skal feire julaften med svogers foreldre og søster, og har fått vite at jeg og pappa får en symbolsk julegave av dem - så da skal jeg selvfølgelig også ha med noe til dem. Søstra mi mente jeg kunne gjøre det lett og billig for meg selv, og bare ta med noen vinflasker fra "vinkjelleren" min (jeg får jo gjerne to vinflasker hver gang jeg er ringsekretær, og drikker ikke selv, sånt blir det samling av), siden disse gjerne drikker vin.

Men hvilke flasker skal jeg velge? Jeg kan ingenting om vin, aner ikke hva som er greit å gi bort. Er det best før-dato på vin, må jeg se etter det også?

Dette er flaskene jeg har å velge mellom, alt av innspill verdsettes, da jeg føler meg helt blånn på dette og ikke vil gjøre noe dumt i gave:

Hvitt:

Moselland Riesling Avantgarde

Chardonnay Laroche 2010

Label wine of Australia Reserve Chardonnay

Diamant halvsött vitt från Cypern

Rødt:

Shiraz Mourvédre Viognier Robertson Winery 2009

Hidden Rock 2009 Petit Verdot Cabernet Sauvignon

Vina Maipo Cabernet Sauvignon

Chill Out Cabernet Sauvignon 2006

Berens Montepulciano d'Abruzzo

Den første du har skrevet opp under hvitt er en rødvin (montepulcianoen) - det er en meget god vin du trygt kan gi som gave.

Montepulciano-vinen anbefaler jeg også! J(eg personlig er ikke glad i sauvignon-viner, men det er smak og behag).

Montepulciano-viner er gode viner som mange liker :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...