bikkjene Skrevet 13. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 Kan hunden spise stekt kottlettbein og kotlettkjøtt? Det samme spørsmålet som rå? nakkekotelett? svinekjøtt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 13. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 (endret) Jeg gir rått svinekjøtt, er forsiktig med bena, så de får hun bare gnage pittelitt på før jeg tar det tilbake Edit: jeg har hørt de ikke skal ha behandlet kjøtt, helst bare rått. Endret 13. Desember 2011 av Hapzen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mokken Skrevet 13. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 Kan hunden spise stekt kottlettbein og kotlettkjøtt? Det samme spørsmålet som rå? nakkekotelett? svinekjøtt? Rått ja, stekt nei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 13. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 Ikke gi stekte bein. Kun rått. Hvis du vil gi litt rester fra middagen, så fjern beinene og kun gi det stekte kjøttet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Yellow Skrevet 13. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 13. Desember 2011 Aldri varmebehandlede ben, og heller ikke godt med krydder/salt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Ikke stekte eller kokte bein til hunder. Jeg pleier å kjøpe de billigkotelettene fra Xtra eller First Price og gi til hundene frosne, så har de litt mer å jobbe med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bea Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Jeg har også ligende koteletter med Xtramerke i fryseren. 29 kr pr kg! jeg spiser ikke kjøtt selv så jeg lurer på om man bør velge nakkekoteletter eller vanlig koteletter---eller omvendt. De hadde også frossent fårikål kjøtt til samme pris..Er det også greit? (ikke for fett?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Jeg har også ligende koteletter med Xtramerke i fryseren. 29 kr pr kg! jeg spiser ikke kjøtt selv så jeg lurer på om man bør velge nakkekoteletter eller vanlig koteletter---eller omvendt. De hadde også frossent fårikål kjøtt til samme pris..Er det også greit? (ikke for fett?) Koteletter er koteletter, jeg gir begge deler, regner jeg med. Fårikålkjøtt har de også fått, det var perfekt for små valpemunner, det. Jeg gir i prinsippet "alt", de spiser hel rå fisk, hva nå enn jeg finner av kjøtt på tilbud (for en stund siden fant jeg usaltet svineknoker til 15 kroner kiloen - da ble det ett par knoker!). "alt" er greit, så lenge det ikke er kokt eller stekt. Men følg gjerne med dersom du gir biter og har en "sluker". 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Vi gir òg alt rått til Laffen, kotelettar, kyllingvingar / lår, høne +++. Bein og alt går fint ned og gjennom, så lenge det er rått. Mykje godt og billig i frysedisken, treng sjeldan gje meir enn 30kr/kg for supert gomlegodt til hunden . Fiskeslo / avskjer slo desverre ikkje an hos Laffen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Vi gir òg alt rått til Laffen, kotelettar, kyllingvingar / lår, høne +++. Bein og alt går fint ned og gjennom, så lenge det er rått. Mykje godt og billig i frysedisken, treng sjeldan gje meir enn 30kr/kg for supert gomlegodt til hunden . Fiskeslo / avskjer slo desverre ikkje an hos Laffen... Jeg kan ingenting om sånt annet enn at kyllingbein splintrer. Men det gjør det altså ikke om det er rått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Jeg kan ingenting om sånt annet enn at kyllingbein splintrer. Men det gjør det altså ikke om det er rått? Rå kyllingbein er myke (mykere enn andre bein). Kylling og høne er det vi gir oftest, utenom V&H. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
soelvd Skrevet 14. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 14. Desember 2011 Rå kyllingbein er myke (mykere enn andre bein). Kylling og høne er det vi gir oftest, utenom V&H. Takk, da vet jeg det Det betyr at vi fint kan fore bikkja med de kyllingvingene vi har i frysen som har liggi der i en evighet fordi de var på tilbud en gang. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2011 Takk, da vet jeg det Det betyr at vi fint kan fore bikkja med de kyllingvingene vi har i frysen som har liggi der i en evighet fordi de var på tilbud en gang. Jupp, stemmer det. Kyllingvinger funkar supert . Vi har vel gått meir over til anten kalkunvinger eller kyllinglår, kyllingvingar er nærast for godbitar å rekne no når Laffen er blitt stor, og funkar dårleg som koseknask lenger . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2011 Jupp, stemmer det. Kyllingvinger funkar supert . Vi har vel gått meir over til anten kalkunvinger eller kyllinglår, kyllingvingar er nærast for godbitar å rekne no når Laffen er blitt stor, og funkar dårleg som koseknask lenger . Se om dere får tak i kalkunnakker noen steder To slik er et helt måltid, men man kan dele en i to og gi frosen, finfin snack for storkjeften 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2011 Kan hunden spise stekt kottlettbein og kotlettkjøtt? Det samme spørsmålet som rå? nakkekotelett? svinekjøtt? Enig med de andre, men det er ingen ting i veien for å gi kjøttet stekt eller kokt. Det er bare beina som ikke bør gis varmebehandla. Så om du har stekte koteletter igjen fra middagen er det bare å kaste beina og gi kjøttet til bikkja. Er det kjøpt inn som hundefor er det bedre å bare gi det rått. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2011 Se om dere får tak i kalkunnakker noen steder To slik er et helt måltid, men man kan dele en i to og gi frosen, finfin snack for storkjeften Takk for tipset . Du kjenner vel til problemet sjølv . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2011 Takk for tipset . Du kjenner vel til problemet sjølv . Etter at jeg fikk Oabba så Valpis tygger kyllingvinger fint hun, og kan få det som et måltid. Men som snack er kalkun litt bedre i størrelsen Forresten, Coop Obs har skitbillig hel kalkun nå, kjøp om du har plass! Da deler du opp vinger og lår til snack, og tar brystfileetene selv og deler opp skroget med resten av kjøttet til to-tre hele måltider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlavEmil Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2011 Etter at jeg fikk Oabba så Valpis tygger kyllingvinger fint hun, og kan få det som et måltid. Men som snack er kalkun litt bedre i størrelsen Forresten, Coop Obs har skitbillig hel kalkun nå, kjøp om du har plass! Da deler du opp vinger og lår til snack, og tar brystfileetene selv og deler opp skroget med resten av kjøttet til to-tre hele måltider Joda, Laffen tyggjer òg maten, men èi kyllingvinge monnar lite. Eit lår kan han kose seg med ein god stund . Oooh, namnam! På tide å rydde frysen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bananen Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 15. Desember 2011 Joda, Laffen tyggjer òg maten, men èi kyllingvinge monnar lite. Eit lår kan han kose seg med ein god stund . Oooh, namnam! På tide å rydde frysen . Send en mail til V&H og hør om de skal kjøre i distriktet ditt en eller annen gang i fremtiden, og spør om de kan ta med en 10-kilossekk (eller mer, alt ettersom hva du har plass til) med kalkunhalser til deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antonia Skrevet 16. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2011 Kan man gi røkte koteletter? har en del liggende i frysern fra i sommer:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 16. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 16. Desember 2011 Kan man gi røkte koteletter? har en del liggende i frysern fra i sommer:p Nei. Utrolig mange hunder reagerer på røkte kjøtt, men det evrste er saltet i røkte/sommerkoteletter. De er ikke naturelle, men har ligget i saltlake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2011 Hva kan man egentlig gi? Jeg kunne tenkt meg å supplementere vom og hundematen litt med litt forskjellige annet rått men vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte... Kalkunnakke kan jeg få tak i på jobben (om jeg gir henne en sånn, holder det da i stedet for ett av måltidene hennes?). Og hva annet er greit? Er det noen som har en liste eller noen bøker eller lignende å tipse. Synes det er så vanskelig å vite hvor mye hun skal ha i seg. Tulip, hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 17. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2011 Er det noen som har en liste eller noen bøker eller lignende å tipse. Første bok jeg leste om emnet: http://www.amazon.com/Work-Wonders-Feed-Meaty-Bones/dp/0975717405/ref=sr_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1324144089&sr=1-2 Er en del tips til hva du kan gi i den. I utgangspunktet kan du gi alt rått. Jeg gir oftest kylling foruten V&H, siden det er lettest tilgjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2011 Første bok jeg leste om emnet: http://www.amazon.co...24144089&sr=1-2 Er en del tips til hva du kan gi i den. I utgangspunktet kan du gi alt rått. Jeg gir oftest kylling foruten V&H, siden det er lettest tilgjengelig. Takk, akkurat noe slikt jeg var på jakt etter. Bestilles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 17. Desember 2011 Rapporter Share Skrevet 17. Desember 2011 Hva kan man egentlig gi? Jeg kunne tenkt meg å supplementere vom og hundematen litt med litt forskjellige annet rått men vet liksom ikke helt hvor jeg skal starte... Kalkunnakke kan jeg få tak i på jobben (om jeg gir henne en sånn, holder det da i stedet for ett av måltidene hennes?). Og hva annet er greit? Er det noen som har en liste eller noen bøker eller lignende å tipse. Synes det er så vanskelig å vite hvor mye hun skal ha i seg. Tulip, hjelp! Alt som er rått og naturelt kan du gi En kalkunnakke er et helt måltid til din ja, for mine er det to Ang mengde, så ta det på følingen, eller vei det. Får hun feks 200g VOH pr måltid, kan du bytte det ut med 200 g kotelett feks. Og det må ikke være nøyaktig på grammet, mesteparten av kjøttet man kjøper (bortsett fra svineribbe og grillskiver) er mye magrere enn VOH, og man kan derfor gi litt mer. Når man har basis i VOH, er det ikke så viktig å tenke på vitaminer og slikt, det er ikke daglig inntak som teller, men at det blir balansert over tid (28 dager). Dette kjøper jeg til mine: kyllingvinger og klubber (ikke lår, det er for mye kjøtt vs fett, ergo må jeg gi MYE mer) hel kalkun (deles opp i mange fine måltider ) kalkunnakker svineribbe lammelår (skjærer av ca 60% av kjøttet til meg, og deler i leddet, da blir det et tyggeben/snack og et måltid av bena) fårikålkjøtt frossen hel laks/ørret, deler det opp i skiver og gir grillskiver hele høns (billigere enn kylling) kyllinghjerter, gir både rått som mat og tørket som godis lever, uansett sort, tørker det til godis kjøtt/medister/familiedeig på salg, såsant det er usaltet! og av storfe oksebogstykker koteletter 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts