Emilie Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Skrevet 15. Desember 2011 Det er tsjekkoslovakiske ulvehunder Ja, det var visst det man konkluderte med, etter mye om og men Siter
SandyEyeCandy Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Skrevet 15. Desember 2011 Ja, det var visst det man konkluderte med, etter mye om og men Etter å ha sitti ved siden av dem i Stockholm har jeg vært overbevist om det hele veien, jeg altså. Siter
tm100006 Skrevet 15. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 15. Desember 2011 Pr 1. januar 2004 - og jeg skulle ønske du ikke lot de som leser denne tråden bli medvitere til lovbrudd. Det kan få konsekvenser, vet du Alle blandinger med ulv er forbudt. derav forbud mot Tamaskan. Gitt den inneholder ulv. Jeg har alltid blitt fortalt at denne hunderasen skal være ulve-lik uten å inneholde ulv. Det i seg selv er grunn for mistanke sier nå jeg- man lager altså en hund som skal se ut som en ulv, og det er det man er ute etter. Noe annet er ikke så nøye- jeg vil ha en ulv i hagen liksom! Rett og slett en designerhund... Nå skjønner jeg ingenting xp Okey, åssn bli medvitere til lovbrudd? jeg har ikke gjort noe galt ved å skrive på tråden, føler jeg hvertfall. Når det gjelder hunden så skal den ligne på en ulv ja, uten å liksom inneholde ulv, men den gjør det, og derfor er den ulovlig. ok da er jeg med sånn halvveis :-P Siter
Emilie Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Skrevet 15. Desember 2011 Nå skjønner jeg ingenting xp Okey, åssn bli medvitere til lovbrudd? jeg har ikke gjort noe galt ved å skrive på tråden, føler jeg hvertfall. Når det gjelder hunden så skal den ligne på en ulv ja, uten å liksom inneholde ulv, men den gjør det, og derfor er den ulovlig. ok da er jeg med sånn halvveis :-P Som Meg skriver. I Norge, etter hundeloven av 2004, er det forbudt å avle på og importere hunder som er iblandet ulv, da bortsett fra saarloos wolfhond, og KUN den. Når man VET om at noen faktisk har importert en hund med ulveblod etter at loven ble vedtatt, så er man da medvitende til lovbrudd. Sånn er det med den saken 1 Siter
Guest vivere Skrevet 15. Desember 2011 Rapporter Skrevet 15. Desember 2011 For min egen del grøsser jeg når noen anskaffer seg en ulvehund eller ditto blanding p g a utseende. Uten å ha satt seg inn i lovverket og på alle måter synes å være uvitende om hva hva det innebærer å ha en slik hund mellom hendene. Siter
tm100006 Skrevet 16. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 16. Desember 2011 Som Meg skriver. I Norge, etter hundeloven av 2004, er det forbudt å avle på og importere hunder som er iblandet ulv, da bortsett fra saarloos wolfhond, og KUN den. Når man VET om at noen faktisk har importert en hund med ulveblod etter at loven ble vedtatt, så er man da medvitende til lovbrudd. Sånn er det med den saken Det var på den tiden jeg ikke visste at Tamaskan var innblandet ulv Siter
Evelzz Skrevet 22. Desember 2011 Rapporter Skrevet 22. Desember 2011 Halloooo, nå er det tid for valpebilder her, damen! Jeg vet at jeg er dødsfrekk, men det er en stor sjanse for at jeg potensielt sett kanskje, muligens kan ha egenhendig stjålet dette bildet fra FB for og dele det med dere. Kanskje... 3 Siter
Heidihj Skrevet 22. Desember 2011 Rapporter Skrevet 22. Desember 2011 Åhhhhh! :wub: Virkelig nydelig valpis! Siter
Emilie Skrevet 22. Desember 2011 Rapporter Skrevet 22. Desember 2011 Halloooo, nå er det tid for valpebilder her, damen! Jeg vet at jeg er dødsfrekk, men det er en stor sjanse for at jeg potensielt sett kanskje, muligens kan ha egenhendig stjålet dette bildet fra FB for og dele det med dere. Kanskje... Hey! Finnes denne nydelige saken på Vestlandet?! Veldig pen Siter
Evelzz Skrevet 22. Desember 2011 Rapporter Skrevet 22. Desember 2011 Hey! Finnes denne nydelige saken på Vestlandet?! Veldig pen Denne nydelige saken finnes så absolutt i vest - nærmere bestemt i Bergen Så det så! Melder du deg også som frivillig sosialiseringstante? Jeg tror vi må lage kø snart 3 Siter
Emilie Skrevet 22. Desember 2011 Rapporter Skrevet 22. Desember 2011 Denne nydelige saken finnes så absolutt i vest - nærmere bestemt i Bergen Så det så! Melder du deg også som frivillig sosialiseringstante? Jeg tror vi må lage kø snart Ja!! Det gjør jeg Siter
Guest Yellow Skrevet 22. Desember 2011 Rapporter Skrevet 22. Desember 2011 Har ikke Saarloos'en ulvelinjer? Om rasen står det jo "over alt" at det er Schæfer og ulv som ble blandet tidligere for å få frem rasen. Siter
tm100006 Skrevet 22. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Desember 2011 Ja! Det gjør jeg Så kjekt! ! Har ikke Saarloos'en ulvelinjer? Om rasen står det jo "over alt" at det er Schæfer og ulv som ble blandet tidligere for å få frem rasen. Stemmer det ) Eneste lovlige ulvehunderasen i Norge :-)) men en må konferere med mattilsynet for å ta dem inn Siter
Emilie Skrevet 23. Desember 2011 Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 Går kun an å se de to første bildene Siter
tm100006 Skrevet 23. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 hehe dette er jeg dårlig på xp skal prøve å legge ut de andre også Siter
Evelzz Skrevet 23. Desember 2011 Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 Søteste, lille ulve-Ares ønsker seg en helt egen tråd her inne til jul 2 Siter
tm100006 Skrevet 23. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 hehe, om snille tante Pia vil ta fine bilder av han så blir kanskje det ønsket oppfylt :-D Siter
Gjest Skrevet 23. Desember 2011 Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 Med fare for å tråkke noen på tærne, hvorfor er da Saarloos tillatt men Tsjekkisk Ulvehund ikke? Om begge to har ulv i seg. Hadde Tsjekkisk Ulvehund vært "min" hunderase hadde jeg følt dette blodig urettferdig. Og viser ikke dette i grunn hvor problematisk hundelover er? Jeg personlig føler meg tryggere på amstaff som rase hvor det har blitt avlet i mange år og man vet litt mer hva man får, en disse ulvemiksene som jeg vil anta ikke akkurat er noen homogen hunderase. Jeg er imot raseforbund generelt, men jeg merker at det irriterer meg nesten mer hvor lite konsekvent og logisk politikerne har verdt når de har laget denne loven. Siter
Heidihj Skrevet 23. Desember 2011 Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 Så det ble nevnt i denne tråden at en må ta kontakt med mattilsynet for å ta enn en saarloosvalp? Hvordan fungerer dette? Siter
Guest vivere Skrevet 23. Desember 2011 Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 Så kjekt! !Stemmer det ) Eneste lovlige ulvehunderasen i Norge :-)) men en må konferere med mattilsynet for å ta dem inn ?? Siter
Gjest Skrevet 23. Desember 2011 Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 ?? Jepp, det jeg stusset på også. Siter
Guest vivere Skrevet 23. Desember 2011 Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 Jeg personlig føler meg tryggere på amstaff som rase hvor det har blitt avlet i mange år og man vet litt mer hva man får, en disse ulvemiksene som jeg vil anta ikke akkurat er noen homogen hunderase.Er det noen grunn til å tro at disse "ulvemiksene" ikke er "homogene" hunderaser? Siter
Stine Skrevet 23. Desember 2011 Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 Tipper sikkert det er misforståelse med det å søke mattilsynet om valper under 3 mnd. Nydelig hund Jeg har alltid ønska meg en sånn en, men blir nok litt mye for meg Siter
tm100006 Skrevet 23. Desember 2011 Forfatter Rapporter Skrevet 23. Desember 2011 Tipper sikkert det er misforståelse med det å søke mattilsynet om valper under 3 mnd. Nydelig hund Jeg har alltid ønska meg en sånn en, men blir nok litt mye for meg Joda, jeg skrev dem en mail om hvilken hund jeg skulle ta inn, og fikk beskjed om at de skulle evoluere det sammen med passet hans, det gjorde de også Tusen takk <3 han er rett og slett en skikkelig gullgutt <3 Det beste med han er at han elsker nok folk ler, da logrer han som bare det og vil helst hoppe opp i ansiktet xp og at han sover leeenge etter frokost og tissetur skikkelig B-valp Siter
Recommended Posts